Det gjør noe med en……

Kokkejævel er på førsteplass på bloggtopplista også i dag.  Jeg er helt nede på en 61. plass.  Selvsagt gjør det noe med meg.   Jeg skulle jo opp ikke ned.  Men tilbake til Kokkens innlegg.

Han skriver at alle synes det er litt stas å være i avisen eller på TV.
Jeg skal ikke uttale meg så skråsikkert om hvordan det er å være på TV, for det har jeg ikke så mye erfaring med.  Tror det kun har skjedd 2 ganger.
Første gangen var jeg med i et spørre program på TV Norge (tror det var TV Norge)  Det må ha vært en eller annen gang på 1990-tallet.  Jeg fikk to spørsmål før jeg røyk ut.   Det første hadde noe med fotball å gjøre. Skulle frem til en fotballspiller. Det andre var hva som var den lengste elva i Egypt eller noe rundt der. Jeg svarte Nilen. Riktig svar var Jordan. Så da var TV stjerne livet relativt raskt over,,,,  Men litt stas var det jo.
Den andre gangen var noen år senere. Det var en eller annen krise på sykehuset her på Ringerike.  Vi tillitsvalgte var kalt inn til hastemøte med Direktøren.  Det var mens sykehuset var eget Helseforetak med korte beslutningslinjer og god dialog.  Det var noen lenger opp i systemet som hadde tatt noen beslutninger.  Vi sto sikkert i fare for å miste fødetilbudet eller akuttberedskapen.  Det har vært noen sentraliseringskamper.  Vel, møtet var over.  Jeg var første mann ut av møterommet, Skulle raskt tilbake i produksjon, og var forbannet og relativt ny tillitsvalgt den gangen.
Da jeg åpnet døra sto et TV team fra TV2 utenfor møteromsdøra og jeg fikk en mikrofon stukket opp i ansiktet og et relevant spørsmål.  Jeg husker ikke nå hva.  Jeg hadde ingen medietrening, var fullstendig overrasket.  På nyhetene samme kveld kunne jeg se en irritert Brit komme ut, nærmest dytte vekk journalisten, svare bryskt “Ingen kommentar!” før jeg tramper oppover korridoren. Jeg syntes ikke det var stas å være på TV den dagen.
Heldigvis kom legeforeningens representant rett bak, og svarte greit og imøtekommende i kameraet.

Aviser har jeg litt mer positiv opplevelse av, men ikke bare,  Jeg liker ikke når Sian skriver hatske leserbrev.  Jeg liker ikke alle bildene som lokalavisen har publisert av meg (spesielt ikke det med rullatoren).
Jeg er nevnt i lokalavisa ofte, også i dag.   I dag er det bare i en liten setning i en artikkel om en sak fra kommunestyret.  Tirsdag hadde jeg et leserbrev i avisen.  Det er mer for å være synlig og en tydelig stemme, enn fordi det er så stas.  For meg handler ikke det å være i media om å bli satt pris på, men det å bli sett og likt er jo klart en  del av det.

NRK har ikke sendt noe TV team for å følge meg gjennom en helt vanlig dag.  Heldigvis!  “Kjerringliv minutt for minutt” tror jeg ikke hadde slått like godt an som Svalbard eller Hurtigruta…  Og siden jeg ikke har det guddommelige utseende til Kokkejævel ville de jo heller ikke ha noe pent å se på.

Ta dagen i dag, for eksempel.  Skulle jeg stått opp klokka 05.30 i dag som jeg gjør hver dag, for å slippe inn et kamerateam som kunne følge meg.  Filme meg mens jeg satt på do og langsomt våknet.  Når jeg skriver opp dagens planer og maser på Yngste Sønn så han kommer seg opp og på jobb.
Videre når jeg blogger og spiser frokost.
Filme en småtrøtt Gamle Gubben Grå som kommer tuslede i pysjen sin, setter på kaffemaskinen før han står i utgangsdøra og myser mens han langsomt våkner mens han inhalerer dagens første sigarett.

Skulle jeg ha et TV-team, på hjul bak Lille Bille når jeg kjørte av sted til Drammen for å delta i møter.  Akkurat i dag tror jeg filming av møter ville bli relativt kjedelig.
Etterpå kunne TV-teamet og alle de tusen seerne få være med på Fretex mens jeg lette etter små skatter. Er rimelig sikker på at jeg ikke ville finne noen med et TV-team på slep.)
Filme meg på Kiwi, og når jeg skal lage middag når jeg kommer hjem. “Hot tomatsuppe med jalapenos, kylling og avokado” (Å filme meg lage mat, kunne fort bli litt underholdende.)
Nei, jeg tror ikke “Kjerringlivet minutt for minutt” ville bli noen slager.  Men hvis NRK har en annen ide, er det bare å ta kontakt. (Send mail, jeg tar sjelden telefon når ukjente numre ringer.)

Kokkejævel klager over smerter i skulder og fot.  Jeg kjenner etter. Har jo hatt vondt i kneet siden jeg ødela det i 2013.  Ryggen har knapt vært smertefrisiden 2007 og albuene verker når været ikke er på min side. men det er ikke så ille i dag. Faktisk har det vært mye bedre siden blodsukkeret normaliserte seg.  Jeg fikk tabletter jeg kunne ta for alle leddsmertene samme dag som jeg startet med de nye Diabetesmedisinene.  Jeg tror jeg har tatt 4 tabletter de siste to ukene.  Det er bra.  Noen ganger hjelper det bare å vite at du har noe tilgjengelig hvis smertene blir for påtrengende.

På tide å starte dagen på ordentlig, selv uten TV-team.  Ha en fin dag!

5 kommentarer
    1. Huff, det høres sykt slitsomt ut med et TV team på slep. Jeg er nok rimelig glad jeg slipper sånt.
      Kjente igjen det der med telefonen. Jeg svarer heller ikke telefonen når ukjente nummer ringer. Jeg tenker som så at hvis det er noe viktig, sender de sms eller mail når jeg ikke svarer. Og oftest er det faktisk ukjente nummer som ringer, fra alle verdens land liksom.
      Kult at du var med i et spørreprogram en gang i fortiden. Jeg hadde røket ut på de samme spørsmålene.
      Ønsker deg en fin dag ♥

    2. Jeg kom på at du har skrevet et par ganger at du alltid sover naken, så det kunne blitt megainteressant med et tv-team grytidlig om morgenen 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg