Dette går lørdagen min til…..

God morgen Quins!
Se så fine vippene mine er.   De er gjort av ……. tja, det må vel væte Høvdingen og Mamma. Genetisk betinget. Men de har funka i over 52 år.
Som dere skjønner sikter jeg mot stjernene, og lager blogginnlegget mitt så likt Isabell Raad sitt som mulig uten at jeg skal pynte på sannheten. Hun troner nok en gang på toppen av lista, og jeg er helt ute…

Det er riktignok ikke noe kamerateam, som rigger seg til i Drømmehjemmet. Men jeg klarer da å fotografere litt selv, og savner ikke noe kamerateam i heimen akkurat nå.  Derimot ser det ut som om jeg trenger å pusle rundt her med noe helt annet enn kamera.  Rydding, og vaskefilla og en aldri så liten Hybelkanin-jakt hadde vært på sin plass.

Jeg sov til jeg våknet av meg selv klokka 8 i dag,  Innen jeg hadde våknet ordentlig, krabbet meg ut av senga, tusla innom badet, og fått satt på tevannet var klokka passert halv ni.  Deilig med slike morgner hvor man ikke skal noe.  Må handle mat og gave til 30 års jubilanten i løpet av dagen, men det haster ikke riktig ennå.  Våkne sakte.  Deilig.

Ti over halv ni ringer Høvdingen.  Han trenger hjelp til plenklipping. …
Lurer på hvor mange ganger denne familien har våknet opp til Wake-up-Call fra Høvdingen..
Lurer på hvor mange ganger vi har raskt gjort om på våre planer fordi Høvdingen har planer som inneholder en innsats fra noen her i huset.
Men hvordan si Nei til en Høvding som har vært høvding i 88 år?
Jeg, og de to andre her i huset begynner å omorganisere våre planer i hodene våre.

Jeg kjenner stresset komme krypende.  Jeg kjenner at alt strammer seg  Dagen som skulle brukes til batterilading, til avslapping, får raskt et mer hektisk preg.

Gamle Gubben Grå og Yngste Sønn reiser utover til Høvdingen.
De lar meg få den morgenstunden jeg ønsker. Men den er alt ødelagt.  Stresset har kommet krypende. Musklene strammes. Blodsukkeret stiger. Hundene bjeffer. Jeg har bare lyst til å stenge verden ute.
Nok en gang føles det som om jeg skal sprekke. Sprekke som en oppblåst ballong. Det er alt for mye, alt, alt for mye…

Nå er klokka snart 11.
Jeg har fått i meg frokost. Gjort litt husarbeid. Gått tur med hundene
Om 7 timer må vi være på vei til selskap.  Det må kjøpes gave. Dusje og pyntes. Tar litt tid for ei kjerring på 50… Huset må shines.
Det er på tide å komme i gang….

 

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Kos deg på bursdag da, og med vippe-extension er jeg sikker på du kunne blafret litt du også. Det er forskjell på de med påsatte eller pålimte vipper og oss med medfødte 😀 Jeg gjør så godt jeg kan med litt mascara jeg, og det GÅR foreløpig 😀 Ikke gidd shine hus, jeg får så dårlig samvittighet 😀

    2. Vippeekstensjon er nok ikke noe for meg. Men jeg har kost meg masse i bursdag – og da ble det litt mascara på vippene mine og. Er det fest, så er det fest!

    3. Mange blir allergiske mot vippelim, så man får klare seg med det man har. Har nok allergier. Men jeg tok permanentfarge på øyebryna. Hjemme, så klart. Fort gjort. Når de blir for hvite, ser jeg ut som kjerringa til julenissen, siden håret også er sånn. Farge er bedre enn øyebrynsblyant. Slipper glemme meg og gni sminken utover..

    4. Jeg farget vipper og bryn hos en sånn kosmetolog en gang. Jeg skulle være forlover i bryllupet til venninna mi. Var redd for at lett-rørte meg skulle felle tårer og smøre all sminken rundt i trynet. Så fantastisk flott ut, og det holdt jo en stund. Vel anvendte penger den gang. Men kan da ikke drive med slikt hver tredje måned.

    5. Nei, extenshion er ikke for meg heller. Jeg mente bare at VI kan også blafre med laaaange vipper, om vi hadde gjort det. Det er jo ingen på toppen med egne vipper tror jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg