Dette skulle flere ha lest og tatt til seg…

Gubbene har overtatt bloggtoppen. Geriatriks er fremdeles på første plass. Jeg liker det.  Ikke bare fordi han er fra Hønefoss, men fordi han ofte har noe fornuftig å komme med.  Han skriver om både det ene og det andre i samfunnet.  Og veldig ofte er jeg enig med han – ikke alltid.
Jeg er på 44. plass med over 900 klikk i går. Det er jeg strålende fornøyd med, selv om det er 83.0000 klikk mindre enn Geriatriks. Studere statistikken litt nærmere og ser at Geriatriks har dobbelt så mange klikk som Sophie Elise. Jeg tror vi trygt kan si at det har skjedd en merkbar forandring på topplista denne høsten og vinteren.  En endring som helt klart er til det bedre.  Større mangfold.

Denne høsten har man jo og fått bevist at det er tull det Geriatriks sier, at mannlige bloggere ikke har den store tilhengerskaren. Kokkejævel har jo ligget på topp helt siden september.

Geriatriks fremmer i sitt siste innlegg en liste over tidligere innlegg han er særs fornøyd med og som han mener andre bør få med seg. Først innlegget fra torsdag om First-Price unger som brakte han på bloggtoppen.  Et innlegg om at vi voksne har et stort ansvar som forbilder for barn og unge rundt oss.

I hans mest leste, og mest omdiskuterte innlegg Skjære unge menneske… tar han opp språkutviklingen her i landet, som han i likhet med meg ikke er spesielt fornøyd med.

Geriatriks har også et innlegg om at så mange unge kvinner legger seg under kniven eller fyller seg opp med silikon eller underhudsfett for å se ut som plastic fantastic  En mann forelsker seg ikke i kjønnsleppa di

Han er opptattav mobbing i mange av sine innlegg. Ikke sånn tragiske, jeg – et mobbeoffer innlegg, men mer en alvorsprat  foreldre som forhåpentligvis ubevisst legger grunnlaget for mobbing og utestenging av andres barn. I innlegget skamløse bursdagsforeldre er det det å invitere til bursdagsfeiringer som er poenget.
Flere tanker rundt barneoppdragelse kan du og finne i dette innlegget Geriatriks slår fast at oppdragerrollen er det foreldrene som har, ikke lærerne og ikke trenerne .  Nyttig påminnelse for mange.

I likhet med meg har Geriatriks også kommentert toppbloggere og deres ansvar som rollemodeller det kan du lese her

Det innlegget Geriatriks er mest fornøyd med, og som han har et ønske om at flest mulig leser er innlegget Hva vet du om den som er syk?  Det er et ønske jeg stiller meg 100% bak.  Som delvis sykemeldt i snart et år får jeg mange av de reaksjonene Geriatriks skriver om. Nå sist for et par uker siden, og hun mente det sikkert ikke vondt. Jeg vet hun er et godt menneske. Men hun nevnte at jeg som ikke orker arbeide mer enn 50 %, orker å stå på valgkamp stand. Kommentaren svei. Jeg forsøkte å forklare, oghun å glatte over.  Praten gikk videre, men jeg hadde en liten klump i magen.  Ser hun på meg som en som skulker? Erdet flere som tenker som henne?

2 kommentarer
    1. Jeg er så glad hver gang det er en blogg som dukker opp som ikke dreier seg om hva de handler hvor og hva de smører seg inn med fra topp til tå. Nei blogger med hverdagsliv med temaer over ting som folk engasjerer seg i og bryr seg om, de er bedre “hyggestoff” når en vil kose seg litt ved data’n.

      1. Jeg er enig med deg. Jeg tror og at man etterhvert vil se mange typer blogg øverst på lista. Få frem mangfoldet. Det vil gjøre blogg et medium for en langt større målgruppe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg