Du skal få slippe å vente til onsdag…….

Som dere ser har jeg funnet frem kanonen, og denne ganges skyter jeg med min skarpe penn selv om noen kanskje blir lei seg, såra og vonbråten.  For Kokkejævels innlegg helt der oppe på bloggtoppen trenger en verbal overhøvling.

Ja, jeg vet at kropp selger.  Jeg har skjønt såpass selv om jeg er helt nede på en 26. plass.  Men jeg tror ikke du selger mer tørka reinkjøtt av å vise frem underlivet ditt kun iført, av alle ting, ei underbukse med reke-motiv!!

Når jeg var innom blogg.no i går kveld og så bildet av underlivet til Kokkejævel, med reke-truse blekfeit, hårete gubbe-mage og navle-lo ble jeg kvalm, virkelig kvalm.   Det var ikke det jeg regnet med å få servert sammen med pepperkakene og gløggen jeg liksom skulle kose meg med.   Overskriften VENT TIL ONSDAG gjorde det ikke noe bedre, tro meg på mitt ord!!!!

Som en privat melding til kjærest hadde det muligens hatt sin effekt, men som budskap til det Norske folk???!??

Resten av innlegget handler stort sett om tigging om at du må gå inn på nettbutikken hans og bestille  varer.  Og ja, det kommer mye varer på onsdag, derfor overskriften.  Og hvis du ikke har fått det med deg, selger ikke boka hans like fantastisk nå etter at fansen har kjøpt sine eksemplarer, så det er fint om du går inn på Ark og bestiller boka hans og.

Nei, han overlever nok selv om du ikke kjøper alle julegavene dine hos Kokkejævel eller spinn-off produktene hans. Det var i forrige uke han holdt på å gå konk.  Det var da han permitterte de ansatte.
Denne uka flyr han rundt og ser på lokaler til nettbutikken.  Han har, i følge eget utsagn, ikke tenkt å gå i den klassiske fellen at han leier et alt for lite lokale slik at han ikke har rom for å vokse.

Planen min er alltid å vokse. Det er en lidelse jeg har. Den kalles kjøpmannsyndromet. Da må man leie et lokale man kan vokse i.

Jeg vet om en annen betegnelse på den “lidelsen”, og det er å være litt høy på seg selv.  Jeg har sett flere eksempler på firmaer hvor eieren har lidd av det og hvor man har vokst litt for fort og tja,,, de firmaene er historie nå….

Kokkejævel avslutter med en bønn.  Kjære kunde, jeg er så sliten.  Er det greit at jeg ikke pakker og sender varene dine før i morgen. Kan jeg ikke vær så snill få lov til å hvile meg på sofaen og kanskje se en film  selv om bestillingslista er lang og jeg egentlig bør jobbe døgnet rundt….  Ja, det er min tolkning av Kokkejævels ord.

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg