En hyggelig mail.

I går fikk jeg en hyggelig mail. Det var en leser dom hadde lest innlegget Ferieplaner og som skrev at hvis vi tok turen nordover til sommeren måtte vi ta turen til Sulitjelma og oppleve gruvemuseet der. Ikke nok med å anbefale reisemål, hun tilbød seg både å være sjåfør til Sulitjelma og guide oss etter beste evne, eventuelt hjelpe oss med å komme i kontakt med noen med enda mer kunnskap enn henne. Utrolig koselig mail.

Jeg nevnte det for Gamle Gubben Grå. Han kunne imponere med mye fakta om Sulitjelma og arbeidskamp. Jeg vet at mannen min er full av kunnskap, men nå ble jeg faktisk ikke så lite overrasket og imponert. Arbeidslivspolitikk og arbeiderkamp er liksom mitt fagfelt.

Da jeg kommenterte at han imponerte meg med kunnskapen sin sa han at dette hadde han akkurat lest om i en av bladene mine. Vel, jeg ble ikke mindre overrasket over at han hadde lest Gnist. Vanligvis vil han ikke ta i “disse bladene mine”.

Så nå har vi så smått begynt å legge ferieplaner. Satt i kurvstolene ute på trammen med hver vår kaffekopp og pratet om sommer og ferie. Første kaffekopp på trammen i år. Livet smiler, og Nord-Norge, her kommer vi.

4 kommentarer
    1. Anbefaler absolutt Nord-Norge og dere er hjertelig velkommen til oss også.🤗😍👌🏻
      Jeg har vært i Sulitjelma og det er verdt turen. Det er et sted med veldig mye historie og jeg har hørt at det vurderes å starte opp med gruvedrift der igjen.🤗

      1. Nord-Norge er fantastisk. Har vært der fire ganger. Mest i Harstad hvor jeg hadde sommerjobb i 89, og hvor Datteren bodde i 2012-2013. Nå har vi bestemt oss for Nordland. Tar gjerne en tur innom dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg