En time i himmelen……

Kokkejævel der oppe på toppen av bloggtopplista burde ikke sutre og klage så veldig over disse smertene sine. Han sier det selv, og jeg er hjertens enig!. Jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde kommet dit jeg er i dag på plass nummer 30, hvis jeg bare hadde sittet og jabbet om smertene mine.
Smerter føles individuelt. Legen kan ikke føle smertene til pasienten.  Så hvor mye smertestillende legen skriver ut, er ikke en indikasjon på hvor vondt pasienten har, men hvor mye pasienten er plaget av smertene. (Eller hvor mye han klager over de…) ‘

Vel Kokkejævel klarte å medisinere seg selv smertefri en times tid i går.
Jeg har ikke vært smertefri siden 2013, og knapt hatt en dag uten smerter siden 2007.  Jeg kunne sikkert bøtta innpå med smertestillende tabletter, men jeg gjør ikke det.   Har tabletter liggende for å ta de dagene smertene er uutholdelige, men det er lenge siden jeg har tatt dem.  Liker ikke å dytte i meg piller når det ikke er helt nødvendig.

Man skal ikke være redd for å ta smertestillende.  Når jeg hadde prolaps bøtta også jeg innpå med en god del smertestillende.  Men morfin:… Det er sterke saker…. Fikk det de første dagene etter at kneet var maltraktert…   Kan fort bli vanedannende….. Så de kutta jeg raskt ut…

Ikke tar jeg beroligende tabletter heller… Burde kanskje gjort det og… Ser Gamle Gubben nikker stilt når jeg foreslår det for han….  Hadde sikkert blitt litt mindre hissig da…
Men vi har da hatt noen fantastisk fine dager på kjærestetur nå, og jeg har ikke vært sint nesten i det hele tatt. Litt hissig bare, et par ganger når jeg var litt vel sulten. Blodsukkeret.  Alltid kjekt å ha et blodsukker å skylde på…

Neida.  Vi har faktisk hatt noen veldig fine dager på kjærest-tur.

 

8 kommentarer
    1. Godt dere har en fin kjærestetur 😀 Litt hissig får man tåle å bli – det er jo dette blodsukkeret………….

      Jeg går fast på betennelsedempende og paracet. Har sluttet et par ganger med betennelsedempende og har sakte men sikkert sunket i kjelleren…………. så akkurat det tørr jeg ikke flere ganger. Oppturene er tyngre for hver gang man faller ned 🙂
      Man lærer seg hva som er bra etter hvert 🙂 Men smertefri……….. nei det vet ikke jeg heller HVA er ……………..
      Vi står han av!

      Gode dager videre til dere!

    2. Smertefri … hva er det? For meg ikke annet enn et fremmedord. Ikke blir det smertefritt om jeg klager og syter heller. Minst mulig smertestillende, og så får man gjøre best mulig ut av situasjonen.
      Så fint å lese om ferieturen deres. Du driver skikkelig Norgesreklame, får lyst til å besøke disse stedene som du beskriver i ord og bilder.
      Fortsatt god ferie.

    3. Gratulerer med stadige hopp på bloggtopplista! Du skjønner vel nå at det ikke bare kan være en liten kjærestetur dere er på. Her kreves kontinuerlig dokumentasjon fra hele Norge. I første omgang. Det er det som interesserer brorparten av det norske folk for tiden. Og dokumentere, det gjør du veldig bra. Flotte bilder!

      Tenk for et kjedelig ekteskap det ville blitt om ingen hadde noen utbrudd i ny og ne! Her minner jeg mitt mannfolk om at han fikk det han ville ha – ei dame uten filter.

      Fortsatt god tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg