Fiskepinner, fødsler og feil

Enda en plass ned.  Nummer 9 i dag. Men det er vel ikke så verst å være blant 10 på topp? Fornøyd jeg.
Når jeg fra litt senere i dag gå over til å bli en treningsblogg vil jeg sikkert nå nye leserskarer, tror dere ikke? Jeg håper jo å få tid til litt blogging  etter all treninga. Jeg tror dette kan bli en spennende reise å følge med på.  At tiden ikke løper fra meg, sånn som for Ida Wulff, slik at jeg ikke får tid til å blogge.  Det er vel heller jeg som må løpe er jeg stygt redd for.
Løpe! Det har jeg ikke gjort siden 3.000 meteren på videregående i 87.  Jeg kollapset noen meter før målstreken og ble bert i garderoben på båre av snille medelever. Læreren skrev en ny null i boka si. Jeg fullførte jo ikke løpet.

Det er vaskerom på rehabiliteringsstedet har jeg lest. Mulighet for å vaske eget (trenings)tøy.
Men jeg tror jeg skal droppe å følge Stine Skoli sitt eksempel med å spray-male vaskemaskinene. Da blir jeg vel mest sannsynlig kastet ut.
Nå må de to damene snart fornye seg!

Spis og spar og Mat fra bunnen har heller ikke fornyet seg. Men i dag er de enige om en ting. Dagens rett er fiskepinner hos begge bloggerne.
Jeg aner ikke hva jeg får til middag. Gamle Gubben Grå tipper på gulerøtter og grønnkål. Vel, maten erdet jeg bekymrer meg minst for.

Martine Halvs reklamerer for gårsdagens podkast. Hun har snakket med en kvinne som har født nylig og som er forkjemperen for at ingen skal føde alene.
Nå tror jeg det var få som fødte alene, selv under pandemien.  De aller aller fleste kvinner her i landet føder med en jordmor og en barnepleier i umiddelbar nærhet.
Men jeg skjønner budskapet. De vil ikke føde uten partner eller andre støttespillere. Jeg støtter dem i det.
Jeg har jo opplevd at veer og rier har stoppet helt opp til Gamle gubben Grå var ved min side, og jeg har hevdet at jeg ikke hadde klart en eneste fødsel uten han.

Vibbedille var litt stille i går. Bare ett innlegg.
Det skjørtet hun delte oppskrift på var helt nydelig! Men akk. Hvis jeg hadde strikket det er jeg redd for at det hadde blitt et miniskjørt, selv om jeg som regel bruker ankelside skjørt. Det er noe om hvor lenge jeg hadde orket å strikke før jeg gikk lei. Regner med at det strikkes fra toppen og nedover.

For ei dame!!
Ja, selvsagt Vibbedille og. Men nå har jeg beveget meg til Mamma på hjul. For ei dame!
I går aktiviserte hun en gutt som var litt forkjølet slik at han ikke skulle på skolen. Men om barn er for syke for skolen er de ofte fulle nok av energi, og å aktivisere de en hel dag er litt av en jobb.
I tillegg må Mamma på hjul gjøre hjemmesykepleiens jobb med å påse og passe på at hun får de medisiner og hjelpemidler hun trenger.
Helt hårreisende synes jeg det er å lese at siden kontaktsykepleieren hennes har sluttet og begynt i ny stilling, ja da har hun ikke noen kontaktsykepleier.  Man snakker om trygge og gode tjenester, men gang på gang har Bergen kommune vist at det er de ikke i stand til å gi Vivian.
Det som gjør meg trist er at Bergen kommune nok ikke er alene om det.
Senest i går diskuterte jeg og en partifelle et tilfelle fra vår kommune.

Den nye boka til Kokkejævel er full av trykkfeil. Eller i det minste minst to.  Og det som er så dumt er at det er i mengdeangivelsene i oppskriftene.  Både for lite og for mye vann kan jo ødelegge en rett totalt.
Kokkejævel ligger pannekake-flat inne på blogg.
Ingen blir jo overrasket over at jeg har en løsning på utfordringen. Eller flere for å være ærlig.
Nei jeg tenkte ikke på å kjøpe en annen kokebok. Jeg kan ikke garantere at det ikke finnes lignende  skrivefeil i de.
Nei, enten venter du på tredjeopplaget som er rett rundt hjørnet.  Eller så bestiller du et eksemplar fra kokkejævel.no Da får du et eksemplar hvor Kokkejævel him self har egenhendig rettet opp feilen.  Kan få en samleverdi om hundre år et slikt eksemplar.

Nå begynner det å lysne av dag. På tide å sette kursen mot et nytt og bedre liv…..

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg