Flott dag i godt selskap

Noen ganger trenger man å suse bort dagen. Sette seg selv i høysete og bare gjøre ting som gjør en godt.  I går tok jeg meg tid til en slik dag. Det gjorde godt, og jeg tror det gjorde meg mer godt enn å legge meg på sofaen med bok og pledd. For i går var ikke selvmedlidenheten så veldig langt unna, og den har det med å komme skyllende hvis jeg ligger for mye i ro under pleddet.

Så jeg dro en tur til byen. Putta inn på med smertestillende og tok en kaffe-date med Barndomsvenninna. Det gjorde godt! Etterpå gikk jeg litt og tytta på en by som blir mer og mer julepynta. Tok inn synsinntrykkene mer enn jeg fotograferte.  Det bare ble sånn i går. Ikke shoppa jeg heller. Bare var en del av det pulserende bylivet.

På kvelden var det budsjettmøte i Rødt. Vi snekrer vårt alternative budsjett. Et budsjett hvor man kutter i konsulenttjenester i stedet for i årsverk. Hvor vi tror økt grunnbemanning vil slå bedre ut på sykefraværet enn flere ledersamlinger. Et budsjett hvor vi ikke skyver ansvaret for kommunens litt for visjonære vedtak over på innbyggerne. Kort sagt et mer solidarisk budsjett som tar inn over seg at vi lever i en dyrtid.

Da jeg kom hjem sent på kveld serverte Gamle Gubben Grå biff med hvitløksstekte poteter, Ja, du leste riktig. Biff på en mandag. Det er sånn vi kan ha det i Drømmehuset.
Sliten men fornøyd kjerring krøp til køys da kvelden gikk over i natt. Kjenner ribbeinsbruddet, men det er helt klart i bedring.

9 kommentarer
      1. Som turnusarbeider og restaurantkokk har vi helt fra vi ble sammen ikke skilt så nøye på helg og hverdag. Fridagene var like ofte i uka som i helgene. Så vi kan spise rester i helga og biff på mandag. I går var biff akkurat det jeg trengte.

    1. Vi hadde lammeskank med pannestekte grønnsaker, potet til mannen, og sellerirotsalat til meg. En favoritt! Vi var borte på et julemarked, der jeg kommer fra, så jeg traff litt gamle kjente, og kaffepausen ble lang, så vi tok det litt enkelt når vi kom hjem.

      1. Ser kommentaren kan virke misvisende. Vi var på julemarked på søndag, derfor tok vi «søndagsmaten» på mandag😀

    2. Fant biff på tilbud i dag og det ble med hjem. Samme hvilken dag man tar biff. Godt å kose seg når man møter venninna si. Den gode praten og kaffelatte hører med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg