Forskjell på teori og praksis.

Føler meg litt overvåket for tiden. Jeg kan jo knapt poste et innlegg før Kokken er inne og kommenterer. Man har tydeligvis god tid når man driver egen bedrift.
Jeg skrev i innlegget Det blåser på toppene at jeg overhode ikke har noen intensjon om å vikle meg inn i en bloggkrig.  Det har jeg fremdeles ikke.

Oppfør dere i kommentarfeltet pleide Kokken ofte å skrive før. Aner ikke om han gjør det lenger. Merk dere at han skriver dere. Han har tydeligvis ingen intensjoner om å leve opp til det han selv prediker. Langt fra teori til praksis der i gården.

Alle systemer som kan misbrukes, _blir_ misbrukt. Det er derfor vi har fartsgrenser, arbeidstidbestemmelser og låser dørene våre om kvelden. Se på seg selv. 100% ute av stand til å utføre den beinharde jobben som radiograf, men har krefter til å stille til valg til jobben som stortingsrepresentant, samtidig som du er svært engasjert kommunestyrerepresentant. Til alt overmål makter du også å lede et lokalt politisk parti, samtidig som du som regel produserer flere bloggtekster daglig. Tekster som du faktisk tjener reklameinntekter på. Riktignok kanskje ikke så mye siden lesertallene er såpass lave, men arbeidet du legger ned i bloggen er uansett imponerende. Dag etter dag, uke etter uke, år etter år. Samtidig som du ikke har helse til å jobbe som verken radiograf, skribent, skoselger eller noe som helst annet i noen som helst prosent. Tenker Brenna er i helt riktig parti jeg.

Denne kommentaren la Kokkejævel igjen i kommentarfeltet mitt på onsdag. Jeg var oppe på en 7. plass på bloggtoppen. Antakelig med et antall sidevisninger som matcher hans. Hva vet jeg? Det er jo “hemmelig” hvor mange eller få som klikker seg inn på bloggen hans.

I dag er jeg oppe på en 4. plass, og på ny får jeg hilsninger fra kokken i kommentarfeltet.

Wow, dette fortjente du virkelig! Du jobber dag og natt med denne bloggen og produserer tekst gjennom hele året som en gjennomsnittlig journalist i 100% stilling bare kan drømme om. Gratulerer med super plassering!

Denne kommentaren kom på innlegget Oh, what a beautiful morning.   Og jeg hadde så vidt postet innlegget Nyte dagene  før denne kommentaren dukket opp

Jeg syns ikke du burde ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Stadig flere velger å avslutte yrkeskarrieren 10-20 år før pensjonsalderen. Det har de nok fortjent. Dessuten er det jo slett ikke slik at du ikke jobber for trygda. Du er en av Norges desidert mest produktive bloggere samtidig som du også jobber som kommunepolitiker og lokallagsleder. Nei, drikk vinen din og nyt dagene

Enhver som har litt vett og forstand skjønner at hensikten til Kokken er å pirke på min dårlige samvittighet for at jeg ikke er i arbeid. Mistenkeliggjøre meg. Få det til å virke som om jeg er en trygdesnyter som går hjemme fordi jeg har valgt det og ikke fordi det er helsa som tilsier det.

Hva en kokk oppe i Alta måtte mene om min helse er jeg revnende likegyldig til.
Nav så vel som fastlegen er selvsagt klar over at jeg er lokalpolitiker og også at jeg skriver blogg. De vet og at hadde jeg klart å leve av de to tingene så hadde jeg gledelig sagt fra meg arbeidsavklaringspengene jeg nå lever av.
Så er det noen der ute som har en jobb til en produktiv skribent er det bare å ta kontakt.

Noen bloggere elsker å ha fokus på sykdom, død og alt som er trist, leit, vondt og vanskelig.
Livet mitt er ikke en dans på roser, men jeg forsøker å fokusere mest på det positive. På det jeg klarer i stedet for det jeg ikke klarer,

Det blir nok noen innlegg fra meg i dag. Mest for å holde statistikken oppe.  Så får kokken legge igjen så mange kommentarer han bare måtte ønske. De sier i grunn mer om han enn om meg.

5 kommentarer
    1. Oi, det var slett ikke meningen å gjøre deg opprørt! Jeg er bare veldig imponert over hvor mye du makter og får ut av dagene til tross for dine mange plager og arbeidsuførhet. Det er intet mindre enn imponerende og fortjener respekt. Du skal slett ikke bry deg om fra en kokk fra Nord mener, jeg bare kommenterer det du skriver på en offentlig blogg. Det er vel litt av hensikten med en blogg. Hvis ikke kunne man jo like godt skrevet dagbok. PS! Mine lesertall er ikke hemmelig, jeg har bare bedt Blogg.no fjerne meg fra den såkalte “Topplisten”.

    2. Ingen vet bedre om andres intensjoner enn du Brit. Dere er ganske like der 🐰 Gratulerer med 4.plassen, den listen er sterk altså 😂 og Asbjørn, slutt å lure meg inn her, nå hadde jeg klart å holde meg unna mannehatet i hele 2024 and then some🪬

    3. dere er totalt missfostere .hele gjengen kokeg jobber i det minste,du og bunny er
      bunnen i det norske samfunn,bunn…

    4. Det er søren meg ikke rart at mobbestatistikken er skyhøy blant barn og unge, når man ser hva enkelte voksne presterer å skvise utav seg i kommentarfeltene rundt omkring. Litt gammeltestamentlig preg over det hele, – øye for øye, tann for tann, – krig og hevn er visst tingen… Det minner litt om et par høyaktuelle verdensreligionene man leser mye om i media for tiden…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg