Gamle Gubben Grå begynne å blogge

Jeg har lenge tenkt at Gamle Gubben Grå burde bli blogger. Jeg er sikker på at han har alle kvaliteter som skal til for å gå helt til topps.  Jeg har nemlig forsket på dette, og det er bevist at to av tre bloggere som har klart å bestige tronen og bli der over tid nå etter at rosabloggerne forsvant har to kvaliteter som Gamle Gubben Grå også innehar.

  1. De er menn.
  2. De er kokker.

Som de som følger denne bloggen vet så innehar Gamle Gubben Grå begge disse kvalitetene.  Jeg er hellig overbevist om at det ville ha blitt suksess.

I dag da jeg skummet meg gjennom topplista ble jeg enda mer overbevist om at Gubben snarest bør sette seg ved tastaturet å starte sin bloggkarriere.  Det ville nemlig og kunne ha positiv innvirkning på min egen blogg og bloggkarriere. Som dere alle vet er jo målet mitt å entre bloggtoppen, og dermed tjene en hel haug med gryn.
Hadde Gamle Gubben Grå vært mann, kokk og toppblogger så kunne han jo bare linke til bloggen minher og der, så hadde jeg raskt vært høyt oppe på lista uten å ha skrevet et eneste innlegg på flere måneder. Hadde jeg da fulgt opp med noen innlegg selv og, ja da hadde topplasseringa garantert vært sikra.

Jeg skuler bort på Gamle Gubben Grå som sitter i sofaen med sin første kaffekopp. Klokka har så vidt passert 07.00. Det er bekmørk oktober utenfor vinduet. Det er rart at han allerede er oppe, våken tror jeg ikke jeg kan kalle han ennå.
“God morgen kjære!” sier jeg innsmigrende. “I dag skal jeg hjelpe deg så du får startet din egen blogg. Blir ikke det gøy!?!!!”  
Gubben ser på meg lenge. Sukker tungt mens han rister oppgitt på hodet. Så går han ut i døra og tar dagens andre røyk mens han mumler svakt, nesten lydløst “Herre gi meg styrke. Den kjerringa blir sprøere og sprøere for hver dag.” så tusler han inn på soverommet igjen.
Tror dere det betyr ja? At jeg snart deler hus og hjem med en blogger? At dette blir vårt par-prosjekt?
Jeg vet ikke helt, men jeg føler meg liksom ikke helt overbevist om det……

 

13 kommentarer

Siste innlegg