Gamle Gubben Grå og kjerringa drar på Burger.King

Man får ikke mer moro enn man lager selv.  I går hadde Sophie Nils1 et innlegg hvor hun og to venner dro på Burger-King drive-in og lot fyren i luka bestemme hva de skulle spise. De filmet opptrinnet, og moret seg stort.

Jeg forsto at de hadde det gøy, men tror det liksom var morsommere for de som var i bilen enn å se seansen på video.

Vel dem om det. Siden dette er slikt de ordentlige Toppbloggerne driver med, tenkte jeg det kunne være gøy å lage en fotodokumentar av at Gamle Gubben Grå og jeg tar en tur på Burger King. Og i dag, i dag var selve dagen da forsøket skulle settes ut i praksis.

På Burger-King er det slutt på de tider da man gikk til mannen eller dama bak disken og fortalte hva man ønsket å spise. Nå gjøres det via en slik let, finn, trykk tavle.

Siden jeg hadde trukket bankkortet på polet, mente jeg det var Gamle Gubben Grå sin tur til å bestille og betale nå. Jeg ga beskjed om at jeg ønsket en stor cheese-burger og løkringer. Hvis de ikke hadde løkringer hunne jeg ha pommes-frittes.  Så overlot jeg til Gamle Gubben Grå og lete, finne og trykke seg frem slik at det kom mat på bordet. Jeg, jeg drev med litt snik-fotografering i mens.

Snart sto maten på bordet. Det var bare et problem. De to plastbegrene som var med brettet var tomme.

Jeg så hjernevinningene til Gamle Gubben Grå gikk på høygir. Lattermild sa jeg at han nok måtte fylle brus i de i dispenseren.

Med raske, irriterte bevegelser reiste Gamle Gubben Grå seg for å finne ut hvor den hel….  dispenseren var.  Han ble borte en stund….

I mens koste jeg meg med pommes-frittes!

Pommes-frittes ja. Hvor var løkringene? Da Gamle Gubben Grå kom tilbake med drikke, salt og ketchup spurte jeg etter løkringene. “De har ikke det!” sa Gamle Gubben Grå.  Jeg pekte forsiktig på bildet på papiret på brettet maten lå på. Et bilde av store, deilige friterte løkringer.  Gubben sukket. Da måtte jeg jo ha lett enda mer på den maskinen.  Jeg smilte, lo litt skadefro og sa “Ja da måtte du ha gjort det..”

Da jeg satte sugerør i brus begeret tenkte jeg “åhå.. nå blir det bråk!” For sugerørene var slike av papp og ikke plast.  Gamle Gubben Grå har hisset seg opp over dem en gang før. Han mener de går i oppløsning. Men det kom ikke noe bemerkning om sugerør.  Ikke lange besvergelser av MDG heller. Det pleier også å være med når Gamle Gubben Grå snakker om miljøvern.  Gubben oppførte seg dom et lam.

Burgeren var…. vel.  Den ble spist opp. Helt grei mat, men det finnes langt bedre burgere i Hønefoss. Ikke var det så rimelig heller.

Vi var snille og ryddet bordet etter oss før vi gikk. Jeg tror det blir en stund til vi kommer tilbake.

10 kommentarer
    1. Ja, akkurat slik er det. Jeg sliter også med den tavla og leter og leter…jeg gir opp til slutt og velger en meny! Dere ble sikkert mette og tur ble det. Synes det så hyggelig ut jeg 🙂
      Men du – jeg elsker løkringer….

    2. BurgerKing har jeg ikke vært på i Norge, da er valget heller McDonald. De har bedre mat, men den er ikke særlig god den heller. Du har helt rett det er bedre burgere i Hønefoss. Det er artig slike hverdags glimt. Morsomt å se andres hverdag og at de “sliter” med de samme tingen som meg.

      1. I studietida, tilbake på 80-tallet var Burger-King helt klart å foretrekke fremfor Mc-donalds. Nå vet jeg ikke. Men det var ingen høydare. Og ja, det finnes langt bedre burgere i Hønefoss

    3. Spiser aldri der 🙂 Og spiser i det hele lite ute nå om dagen. Pga stengt over alt. Og de er litt “ruskete” på smittevern de jeg har sett som er åpne. Kafeene derimot koser jeg meg med 🙂

    4. 😂😂😂, godt skrevet. Greit nok i nøden 😂😂😂. De automatene er ikke bare å skjønne seg på 😂😂. Ha en fin søndag 😀

    5. Skjønner fort at Burger King skal jeg ikke gå når man må taste ditt og datt. Pleier å kjøpe ferdiglaget hamburger i den lokale butikken og den griller vi. Kjøper brød og det vi vil ha, smaker helt himmelsk. I dag skal svinesteka i grillen, først på svak varme og så skrues det opp og man får en himmelsk god stek til søndagsmiddag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg