Gamle Gubben Grå stakk av

Dagens husarbeid er unnagjort. Egentlig er det nå på tide å hoppe i dusjen, få på seg klær til å gå til byen i og dra av sted for en kaffe-latte sammen med Gamle Gubben Grå.

Men her sitter jeg, i de samme sjuskete hjemme-klærne og glor på serier på PCn mens jeg drikker svart kaffe fra kaffemaskinen på kjøkkenet i Drømmehuset. Gamle Gubben Grå har forlatt meg.

Ja, ikke sånn at han ikke kommer tilbake. Han er bare sjåfør for Eldste Sønn. Men siden vi bare har en bil som går kommer jeg meg ikke til byen. Jeg gidder ikke gå de 7,5 kilometerne til byen i regnet. Google estimerer at jeg ville brukt halvannen time på turen. Jeg har gått en tur med Charlie Chihuahua. Det var vått nok!

Så som hevn for at Gamle Gubben Grå har forlatt meg har jeg fyrt opp i peisen og brenner opp siste rest av veden. Sommervarmen kommer i morgen, var det ikke så? Å fylle kjelleren med ved til neste vinter er Gubbens jobb. Så han må nok slite litt ekstra nå som han stakk kjepper i hjula for min kaffe-latte.

Som en frustrert frue sitter jeg og ser på Cammo på  NRK. Er det ikke det forlatte fruer driver med? Ser serier mens de stapper i seg iskrem eller godteri?
Jeg nøyer meg med svart kaffe. Lite med iskrem i Drømmehuset. Lite med godteri og, og åpner jeg ostepop-posen har jeg ikke noe ostepop i kveld så den drøyer jeg.

Har dere ikke sett Cammo anbefaler jeg den. Der kan man se hvor slitsomt yrket vårt er, og alt man må tenke på for å være influenser.

14 kommentarer
    1. Ille er det. Han kommer nok hjem skal du se. Takk for tipset. Det må jeg se, må først bli ferdig med krimserien Shetland på TV2Play. Beste krimserien ever.

    2. Ja, influenserlivet er ingen dans på roser, spesielt ikke hvis man er “frua til” Gamle Gubben Grå som stikker med bilen 😀 He-he

    3. Kos deg inne i ei god varm stue! Da har du en kaffe-latte til gode 😀 Apropos husarbeid, – har du brukt Late Brit til gulvvask også, og er du fornøyd? Jeg vurderer litt ulike vaske-remedier, som er litt mer o.k. enn bøtte og gulvfille…. Kanskje jeg får vasket gulvet litt oftere. 🙈

      1. Vi har vasket gulv med Late Brit. Men relativt få ganger. Jeg er blitt relativt god på sånne engangsmopper. Det økte nok frekvensen på gulvvask her i huset. Men jeg har store planer om å teste ut vaskefunksjonen nå som vi kommer til den tiden vi fort flyr ut og inn med sko.

    4. Takk for serietips!🤗
      Jeg har enda ikke rukket å se påskekrimmen, men det er alltid kjekt med tips til andre ting.
      Satser på at det ble kaffe latte på deg til slutt i dag.🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg