Gry og Kjerringa til Geiranger?

I går leste jeg dette innlegget  inne på bloggen Gryende, og ble så opprørt at jeg straks og med en gang inviterte med meg Gry til Geiranger. Gry var ikke vond og be og svarte kjapt:

Så Geiranger, here we come!

Ikke sånn å forstå at Gry og jeg allerede i går bega oss gjennom snø og stengte fjelloverganger i retning vestover. Turen er ikke tenkt gjennomført før i slutten av august, så vi har god tid til å planlegge turen godt.

Det som opprørte Gry og meg var at det ville bli pålagt restriksjoner på hvem som kunne komme til Geiranger under den siste helgen i august når Martha Louise og Durek skal holde bryllup der. At hele bygda skulle bli avstengt på grunn av et bryllup på hotellet i bygda hørtes litt vel provoserende ut.
Riktignok kommer sikkert Kongen og hele arverekka, en del andre kongelige fra andre kongedømmer pluss noen famøse øgler så et visst sikkerhetsoppbud er på sin plass. Men å stenge av hele stedet….

Nå ser jeg at politiet har moderert seg etter at Gry sitt innlegg ble publisert.

Politiet har senere presisert at de ikke utelukker restriksjoner, men at det er for tidlig å si. 

Gry og jeg har overhode ingen planer å menge oss med fiffen, øglene eller de kongelige. Det er ikke det som er målet med turen. Det er heller  ikke hotell Union som ville være målet for vår reise.
Det er mer  muligheten for å kjøpe en is på Joker og vandre rundt i sentrum av Geiranger selv om det foregår et bryllup en kilometer eller to unna.

Utfordringen blir sikkert å finne et sted å overnatte i Geiranger eller nærheten.
Jeg regner med at samtlige overnattingssteder er både overprisa og overfylt av media fra inn- og utland den helga.
Kanskje har jeg noen lesere med kjennskap til området kan komme opp med noen kreative forslag!
Fjelltelt og liggeunderlag føler jeg er et litt tilbakelagt stadium for undertegnede.

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Haha….håper at dere kommer dere til Geiranger den 31.august. Geiranger for alle! At et kongelig bryllup skal stenge hele bygda er for dumt. Heia Gryende! Heia Kjerringtanker! Gleder meg til rapport og oppstandelse på slutten av sommer’n😅

    2. Ja det var det ja…. det bryllupet…. tror jeg lar det gå sin gang uten å bry meg noe overstadig om det… og det er merkelig om de skulle stenge av hele Geiranger…. det kommer vel turistskip og slikt inn uansett hvem som gifter seg… hmmmm jaja tror vi tar bobilen fatt til en annen del av landet, bare for å slippe fiffen 😀

    3. Synske Anne-Marie Østensjø har spådd at bryllupet blir avlyst. Hun tar aldri feil… Hun har lagt tarothoroskopet for de kongelige og norske kjendiser. Har du ikke lest Se og Hør???

      1. Jeg har IKKE lest Se og Hør.
        Hvorfor blir bryllupet ikke noe av? Sier kortene hennes noe om det? Tar Martha Louise til fornuft? Trekker øgla seg fordi han forstår at han ikke får halve kongeriket med på kjøpet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg