Han er ikke så verst, Gamle Gubben Grå…

Det hender denne kjerringa ikke er helt i humør.  Det kan være så mange grunner til det. Alt fra lokalpolitikere som skifter mening så fort de har fått velgernes tillit, til en Gubbe som har holdt meg våken med snorking.
Vel nok om det. Jeg er i det tankefulle hjørne for tiden og litt små-gretten.

I kveld når temperaturen var blitt levelig på terrassen satt jeg ute med ei bok og nøt sommerkvelden. Da kom Gamle Gubben Grå ut til meg med  – av alle ting – en drink. Jeg drikker så og si aldri sprit. Et glass vin er liksom min greie.

En iskald GT med tranebær og rosmarinsirup. Riktig så lekker var den. Er du ikke enig?

En drink på en helt vanlig onsdag hører til sjeldenheten her i Drømmehuset. Men det var en oppskrift Gamle Gubben Grå ville prøve ut. Og ja, i kveld lot jeg meg villig være prøvekanin.

Så satt vi der og nippet til drinken og pratet sammen mens kvelden ble mørkere rundt oss. Slike kvelder er så fine. Måtte det bli mange av de. Med og uten fancy drikke i glasset. Det er ikke alkoholen som er det viktige her.
Rundt klokka 22 ga jeg ei blomsterpotte resten av drinken og vi trakk inn. Det begynte å bli kjølig.

8 kommentarer

Siste innlegg