Har det blitt for mye kos?

I desember skal alt være fred og fordraglighet. Debatten blir tatt av TV-skjermen frem til ut i januar. Det samme blir de siste episodene av Makta. Alt som minner om seriøsitet og alvor blir tonet ned. I stedet fylles skjermen av julekalendre og koselige programmer. Krig i Ukraina, etnisk rensing i Gaza, hysj. Ikke forstyrr julefreden med slike bagateller. Fortell oss heller hvordan vi skal få sprø svor på ribba.

På samme måte som NRK har tona ned debatt og politikk på samme måte har jeg tonet ned min kritiske røst her på bloggen. Delt innlegg om bibler, stearinlys, flettede julehjerter og sølvpuss. Skikkelig kjerring med andre ord. Det er vel ikke lenge før jeg begynner som matblogger.

Resultatet har selvsagt ikke latt vente på seg. Jeg ser av antall sidevisninger og kommentarer at interessen er dalende. Det er ikke dette leserne forventer å finne hos denne kjerringa. I det minste ikke bare kos og huslige sysler.

Årets meningblogger var jeg nominert til, og så sitter jeg og blogger om væretkonsert med demenskoret og sølvpuss!  Ikke rart Bunny stikker av med seieren. En blogger som tør der andre tier og selv i sin “takketale” på utnevnelse-innlegget kommer med små sleivspark til de andre som var nominert. Ikke noe ydmykhet der i gården. Kort sagt en verdig vinner. Gratulerer Bunny. Denne utnevnelsen har du fortjent! (Og ja, jeg mener det.).

Et par andre blogger merket jeg meg da jeg gikk gjennom bloggtopp-lista i dag. Og da ikke i positiv retning.

Det ene var innlegget til Allan. Han blogger i dag om, hold deg fast, figurer fra Kinder-egg! Ikke som enkeltindivid. Men bare om de som gruppe. Det eneste det innlegget forteller oss er at han spiser utrolig mye sjokolade, og ikke har funnet ut at det går an å spise Kindersjokolade uten å betale dyrt for ubrukelige små plastfigurer.

Det andre var et innlegg fra en matblogger. Ok, jeg vet at jeg kanskje er litt kritisk til de, Men når du deler oppskrift på Pytt i panne med speilegg???? Da lurer jeg på hvem målgruppen for innlegget er. Ungdom som har flyttet på hybel, 40 år gamle gutter som endelig har blitt kastet ut av gutterommet, eller andre som aldri har satt sine bein på et kjøkken? De aller fleste her inne klarer vel å varme noen rester av middager og halvvisne grønnsaker uten oppskrift? Pytt i panne er jo kjøleskaprens. Man tager det man haver og lager et måltid av det.

Kinderegg-figurer, pytt i panne og sølvpuss. Det er ikke rart interessen for flere blogger enn min er dalende.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg