Hva skal jeg ha på meg? (Ingen grunn til å banne)

Jeg er heldig.  Jeg skal ikke på Wixen, så jeg trenger ikke bry hjernen med hva jeg skal ha på meg for å vandre opp den røde løperen. Men skulle jeg ha deltatt kan dere være sikre på at jeg hadde kommet i kjole. Kanskje den nye som jeg kjøpte på salg i romjula.  Den er rosa.  Burde passe godt blant rosabloggere og kokkejævler.

Nei, jeg nede på en 45. plass trenger ikke bry meg med slikt.  Kokkejævel derimot har begynt å tenke i de baner. Han har jo dominert toppen av lista det siste halvåret og har tenkt seg til Hovedstaden (eller hvor nå Wixen avholdes) for å gjøre rent bord.

For skal vi tro Kokkejævel har han knapt kjøpt dress siden konfirmasjonsdressen kom i hus, nei ikke engang ei penskjorte har han investert i de siste 10 åra. Det er snakk om prioriteringer. Vi snakker tross alt om en kokkesnobb som ikke kunne spise nyttårskalkunen hvis den hadde vært en tur i fryseren.

Han skylder på at han ikke liker trange prøverom og hipp musikk i de kule ungdomsbutikkene. Slapp av, gammern, du har passert 40 og kan gå på Dressmann med god samvittighet. Eller Fretex, jeg elsker Fretex!

At beina er kortere enn livvidden er nok heller ikke noe problem hvis du styrer unna de mest hippe ungdomsbutikkene og går til et sted de kan dress. Jeg gjorde det med Yngste Sønn for noen år siden. Fredag ettermiddag 10 minutter før stengetid løp vi inn på Torvet Klær her i Hønefoss for å kjøpe dress til en lang, tynn og hengslete tennåringsgutt. Vi skulle i konfirmasjon påfølgende søndag, og gutten hadde nok en gang vokst ut av dressen sin. Her snakker vi om en fyr som sto stolt konfirmant siste helga i april et år, og hadde dressjakke kun til albuene og ei dressbukse med nikkerslengde på beina da han skulle i konfirmasjon til fetteren sin i starten av juni samme år. Nå var det gått tre nye år..  vel, nok om det. Vi ankom altså forretningen få minutter før stengetid. Fikk god hjelp av en dyktig selger som med et drevet blikk raskt fant en dress hvor både jakke og bukse satt perfekt. Glad og lykkelig dro mor kortet, og ble loppa for en god slump tusenlapper. Sønn hadde fått seg en Tiger og Sweden dress. For de som er like uinnvidde som jeg var, så er ikke det akkurat det billigste dressalternativet.

Og, Kokkejævel, jeg synes du skal gå for dress eller Blaser, pen skjorte og bukse.  Jeg ser på nett at både Dressmann og Carling har forretninger i Alta.  Ta med deg Kjærest og Datter på shopping, så skal du se du får terningkast 6 når du går opp den røde løperen.

5 kommentarer

Siste innlegg