Irriterende vårprat, utgangsdører og har Kokkejævel endelig tatt hintet?

Til tross for Solliv sin iherdige innsats er jeg fremdeles på en 14. plass i dag.
Etter at det har vært sprengkaldt siden tidenes morgen eller der omkring har det nå snødd nesten konstant siden mandag morgen.   Jeg liker ikke kulde, men jeg har aldri hevdet at jeg liker snø noe bedre.  Snø er fint i desember. Skaper julestemning. Nå skriver vi februar. I tillegg får det råe været mitt kroppen min til å verke som besatt.  Jeg er sliten, lei og smågretten. Glefser til Gamle Gubben Grå. Humøret er langt fra på topp.

Klikker meg inn på toppbloggerne .
Vibbedille er på 5, plass,  jeg blir ikke i noe bedre humør av å klikke meg inn på innlegget hennes.  Er det noen andre enn meg som har merket seg hvor irriterende sprudlende og glad den dama er?
I dette innlegget skriver hun om vår. Om humler som snart surrer, og at hun har observert årets første flue.
Og så gjør hun narr av meg som hevder at det kommer til å komme en meter nysnø, minst!  Vel se godt på bildet øverst her, Vibbedille. Tatt nå i morges. Ser du noen humler?

Og hun fortsetter innlegget med å be oss huske på å ta vare på humlene. Jeg er ikke uenig, men muligens en slik uttalelse ikke ville være like provoserende hvis det ikke hadde vært for at vi nå er i februar!!!!!

Jeg klikker meg raskt videre til nummer fire. Det er Andrea Sveinsdottir. Det er et reklameinnlegg for Desenlo som selger plakater til å ha på veggene.  Bildene kler veggene godt, men jeg har sett de før.  Jeg tror at alle toppbloggerne og en hel haug andre ar akkurat de samme bildene på veggene sine.  Blir ikke det litt kjedelig?

På tredje plass har vi Ida Wulff.  Der er det ikke noe nytt.

Stine Skoli på andre plass har et innlegg hun har kalt “Velkommen inn ytterdøren vår.”  Så da må jo jeg vise dere ytterdøren vår. Døra som ble malt knall rosa på ren impuls en sommerdag for noen år siden. Jeg har aldri angret! Den døra gjør meg glad!
Når jeg flyr rundt og leter etter nøkkelknippe, mobil og lommebok før jeg skal ut døra har Gamle Gubben Grå noen ganger hintet om at grunnen til at jeg malte døra var rosa var at  jeg var sikker på at jeg fant døra…..

Om jeg er like fornøyd med entreen min innafor ytterdøra? Tja, den er ikke så stor og flott som entreen til Stine Skoli sin.

Kokkejævel på første plass delte en oppskrift på reste-middag i gå. Uten å komme med  en eneste henstilling om vippsing!!!  Har han endelig forstått hintet?

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Vel, våren hopper jeg over. Den er ikke her!
Jeg vil vise dere bildene på veggene mine.  Det er ikke noe dusinvase som enhver har på veggene.  Jeg er jo opptatt av å ha min egen stil.
Så skal jeg vise dere entreen vår – etter at jeg får stylet den litt.
Mulig det kommer et matinnlegg. Planen er hjemmelaget cannelloni med kylling og spinat, og det er jeg som skal være kokk.  Kan jo bli spennende. ….

 

9 kommentarer
        1. Å ja, her i Fredrikstad sier vi gang, hehe…Takk for linken…forresten! Prøvde å dra med meg noen vettu..Aud Marit dro til og kanskje Utifriluft! 🙂

    1. Det skal eg si, der fikk du meg sjalu! Elsker døra di!! 🙂 Da me pusset opp her hjemme og bla kjøpte ny ytterdør var eg VELDIG på at eg vill ha FARGE på døra og ikkje bare hvit….Hmm hadde det ikkje vært for at Ali den gang hadde sameiet i ryggen hadde eg malt den grønn eller lilla! 🙂

      Ja eg ser du har vinter, dessverre, det er store værforskjeller her i landet – sånn er det, du bor lit på feil plass vettu <3 I natt regnet siste rest av snøen bort her, nå blåser det og da forsvinner alt "Frøgrapset" etter fuglemating på terrassen og det er…..*trommevirvel*: 7 varmegrader ute! Da er det lov å snakke om humla 🙂 Jaja, vær ved godt mot, våren kommer nok til Hønefoss også. Er helt enig i at snøen kan holde seg til desember 🙂

      Du kan jo i det minste lage deg islykter og det er flott å se på 🙂 Den muligheten glapp for meg i år…

      Go`klem Vibbedille 🙂

    2. Om det er een god trøst er det – 9, snø i massevis. Ser heller ikke noe humler svirrende. Ytterdøra er jo lekker i den fargen. Jeg elsker rosa, men endte opp med en grå dør med små vinduer. Moderne må vite.

      Tenker at du klatrer snart opp noen plasser. Lag deg en fin dag.

    3. Hehe, humla surrer nok om ca 3 mnd. og det er ikke så lenge til, og imens kan vi lage de fine humlene til Vibbedille. 😍 Jeg får mer og mer vårfølelse til lengre dagene blir, og i mars kan du så tomater til å ha i drivhuset etterhvert. 😃 Godt det er flere som begynner å bli glemsk, – kanskje jeg må få meg ei rosa dør også, hehe. 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg