Jeg handler ikke i fattigkroken!

I dag da jeg var innom Coop Xtra var det et par på min egen alder som også var på handletur.  Et pent par i slutten av 50-åra. Mannen bar handlekurven og sammen plukket de varer. Mannen ruslet langs hyllene med friske grønnsaker og plukket med seg en pakke små klasetomater, så ruslet han videre mens fruen studerte utvalget av avokado.  Da hun snudde på hodet og så at mannen tok tak i døra til skapet med nedsatte varer, du vet de som er satt ned til 40 eller 50% på grunn av kort tid før de går ut på best før dato, sa hun skarpt og med høy stemme: “Nei! Vi handler ikke på fattigkroken!” og da mannen slapp døra som om han hadde brent seg fortsatte hun “Vi har da råd til å spise skikkelig mat og ikke drit!” 

Jeg er og glad i skikkelig mat, og drit har jeg aldri spist. Men jeg stikker alltid hodet inn i billigskapet og ser om de har noe som frister.  På bildet ser du hva det finfine ekteparet gikk glipp av. Hva slags drit de ikke ønsket å spise. En pakke med tacowrap, 3 bokser med chili-scampi. (Det er scampi i chilimajones) en pakke torteloni og en boks med ovnsbakt Ardennerpate’.  Disse varene kostet meg tilsammen  128,46 kr. For meg sikrer det fredagstacoen i dag. Det er bare Gamle Gubben Grå og meg hjemme. Så da tar vi to sånne wrap hver med litt  estra teven ost oppå, litt satsa og salat og en klatt rømme.  I morgen kan vi ta tortelonien. Jeg kjøpte litt bacon, en boks fløte og et stykke blåmuggost. Blir så bra så.

Når jeg så  nyter helgefrokosten med varme rundstykker (fra Eldorado) med scampi I chilimajones eller litt av den egentlige svindlere franske pateen (Ardenner er et sted i Frankrike, på grensen til Belgia) så føler jeg meg ikke akkurat som ei fattiglus. Det er vel smaken på maten, og kvaliteten på varen som avgjør om maten du spiser er ok, ikke summen på prislappen?

Var innom Kiwi senere i dag. Måtte kjøpe rømme og reven ost. Da tok jeg en titt i halvpris disken deres og. De hadde kjøttdeig, sånn med iblandet grønnsaker, til 19.95 for 400g. Tok med meg to pakker av det og. Slenger de i fryseren hjemme. Det er nok til 2 middager. 2 middager for under en femtilapp. Høres ikke dumt ut i mine ører, selv om jeg kanskje og har råd til å kjøpe maten til full pris. Hvorfor betale mer enn du må?

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Folk sier mye rart og kjøttet som finnes der er jo det beste kjøttet i hele butikken. Bare til å hive på grillen og mørt og fint..
      Du fikk en flott handel!

    2. For en kresen dame sier nå jeg. Fant to poser med elgkarbonader til 50% putta det i frysa. Toppers middag det!
      Men leste innlegget ditt om middagen med laks, tomat,fennikel. Mens jeg var på Spar finner jeg First price ørret, kjøpte fløte men glemte fennikel. Vel hjemme fjernet mannen skinnet, og jeg bruna ørreten sammen med hvitløk, helte kremfløte i. Serverte med potet av egen produsert gulløye og grønnsaker til. Vi hadde hjemmelaget hvitvin av rabarbra. For et måltid! Takk for god tips på middag. Neste gang skal jeg huske på fennikel. God helg.

    3. Helt idiotisk av den finkjerringa der!😤
      Maten er da vil like god og vi kaster altfor mye mat, som rett og slett er en skam.
      Det er fantastisk at mat ikke blir kastet, uansett om det er de rike eller fattige som kjøper den. Men det fine er jo at det var noe igjen til deg og gamle Gubben Grå.👏🏻👍🏻🥰

    4. Herregud for ei dustete kjerring! Noen er bare så teite altså – og måååå bare være bedre enn andre lissom! Nei, hva er feil med å kjøpe så billig som mulig? Da har vi råd til annet også! Tipp topp! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg