Jeg og de gode ideene mine…

Her sitter jeg med en kopp svart kaffe på ei nitrist veikro midt i Telemark og studerer de grå skyene og regnet utenfor vinduet. Det er han der i boden sin skyld! Eller jeg kan jo ikke skylde på han eller noen andre. Det er min skyld, ene og alene min skyld.

Jeg studerer Gamle Gubben Grå på andre siden av bordet. Nok en gang er jeg takknemlig for at han ikke er helt som andre menn. Jeg mener, det kunne fort kommet noen bebreidelser eller sure miner. Vi har tross alt kjørt i over to timer for å komme hit til denne nitrist veikroa hvor vi altså studerer regnet som strømmet ned i kaskader utenfor. Lynild og torden er det og. Jeg lyver ikke når jeg sier at det er sjelden man opplever slikt regn som vi gjør nå. Yr melder om opphold, lettskyet og sol….

Vi kom ikke hit for å studere været. Vi kom hit for å gå tur. Og når denne kjerringa har satt seg noe i hodet, ja da blir det gjennomført! Det vet Gamle Gubben Grå også. Det har han smertelig fått erfare mange ganger. Er det derfor han er så stille? Enkelte ganger får kjerringa de villeste ideer. Noen ganger blir det flotte opplevelser. Andre ganger blir det ikke det.  Men som regel blir det en god historie. Det føler jeg på meg at det kan bli i kveld og.

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg ser frem til å lese fortsettelsen. 🙂
      Nyt kaffen, og samværet. Men du, hva med et lite wienerbrød til kaffen? Ikke det beste for en diabetiker, men dere kan jo dele et …

    2. Ja, det virker jo åpenbart som en gubbe som iallefall har skjønt når han IKKE vil være spesielt godt tjent med å lire av seg sure oppstøt! Jeg mener.. Tatt i betraktning at dere har kjørt et par timer for å komme TIL dette stedet, følger det jo at den samme tiden vil måtte tlbringes i samme bil for å komme hjem, hvilket han nok av erfaring vet vil forløpe seg langt bedre om stemningen holdes på et minst mulig giftig nivå (haha)

    3. Folk pleier å dra nedover der i begynnelsen av september, Brit, – til Dyrsku’n (jeg har dog bare vært der èn gang, og det holder for meg). Ellers husker jeg høljeregnet på en viss speiderleir på Notodden i -85, men det regner kanskje ikke bestandig der…..?

      1. Du er den mest intelligente dama jeg kjenner. Må ligge til slekta. For vi var i Seljord. Jeg har og vært på Dyrskuen en gang. Det regna da og. Men bare ei lita skur.
        Ingen glemmer vel landslederen på Notodden. Leirmottoet var egentlig “Leier for livet”, men ble døpt om ” Med leire til livet…” etter at den elva plutselig fant en ny vei tvers gjennom spriderleieren

    4. Husk det er tanken som teller, og det kunne jo vært myyye verre! TENK om dere var på sykkeltur!? Iiikkjeee sant 🙂

      Tenker dere koser dere litt også eg <3

      Vibbedille 🙂

      1. Næmmen, Sonja Lie jo … Takk for sist, e du her på besøk og 😀😀👋👋

        Uinteressant idag, faktisk … 🙈🙈

        Jaja, det e nå skreven på bokmål her inne, i motsetning te hos meg …

        Men, nå undre eg voldsomt på kim du liksom finne interessant å lesa då, for blogger det lese du, i hvert fall …
        👍👍😀😀👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg