Jo større kløft, dess bedre….

Det var spennende å stå opp i dag og sjekke bloggtopp-lista. Hadde jeg entra førsteplassen etter mitt selfie-i-speilet-innlegg i går?
Skuffet måtte jeg registrere at det hadde jeg ikke.   Jeg manglet bare 52.398 sidevisninger for å nå toppen.
Resignert måtte jeg og registrere at jeg ikke nådde opp på bloggtopplista i det hele tatt.  Jeg manglet 119 sidevisninger for å komme på nivå med nummer 100.

Utrolig kjip start på dagen.
“Kanskje jeg må piske meg selv til å slanke meg” sier jeg til Gamle Gubben Grå og tar en slurk a tekoppen.
Han ser på bildet mitt, og sier forsiktig;  “Bildet er litt uklart, kanskje du kunne tatt et litt klarere bilde, og litt mer nærbilde…”   Jeg rister bestemt på hodet.  “Jeg tok noen mer fokuserte selfier i går, uten speil og.  Tro meg, de er mer egna til å skremme Fanden på flatmark enn til å nå  bloggtoppen.”.  Gamle Gubben Grå gransket meg nøye, og nikket.  Han fant nok utsagnet forståelig….

Så studerte han bildet av Sophieelise lenge….,  og bildet av Sraad om mulig enda lengere. …..
“Du må vise mer kløft” sa han og fortet seg ut av rommet. “Jo større jo bedre.”   Ytterdøra smalt, han dro på jobb.
” Mer kløft? ”
Jeg forsto ingen ting.   Hva har kløft med dette å gjøre? Han burde kanskje heller ha analysert tekstene, vurdert innholdet.  Blogg handler vel om ett budskap, om å kommunisere noe som er viktig for omverdenen. ?
Gamle Gubben Grå er en klok mann.  Jeg hører gjerne på hans vurderinger og konklusjoner.  Han hadde sagt at jeg burde vise mer kløft, og at jo større kløft – jo bedre.  så da setter jeg inn ett bilde av den største kløfta fra Åsa og Ringerike. Mørkgånga.
Nå må jeg da komme på bloggtoppen!

9 kommentarer
    1. Litt av en kløft vil jeg si. Haha nå lo jeg godt på morgenen. Du skriver godt og det er viktigere enn å vise hvordan man ser ut, hva man har kjøpt, hvordan man bor. Blir vel mye som deles på bloggtoppen.
      Godt nyttår!

    2. Hehe, der snakker vi kløft der! Rosa kjole igår og kløft idag, – må jo bli lesere av sånt!😄
      Det er en grunn til at jeg ikke leser sånne blogger, – det viktigste er hva som blir skrevet, og der er du og noen andre så mye bedre! 👍Ha en fin fredag! 😊

      1. Takk, Hanne Beate.
        Ja, tekst og budskap burde være det viktigste. Toppbloggerne er et interessant fenomen som jeg ikke forstår så mye av

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg