Julehandel på Fretex

Vil dere ha et godt tips fra meg nå like før julehandel kaoset tar oss for alvor?
Ta en tur innom Fretex i julestria, og se om du kan gjøre litt av julehandelen der.  Jeg var innom min Fretex butikk, og vet dere hva? Butikken bugner av gode tilbud nå før jul.
OK, jeg kan forstå at det hos noen går en sperre mot å gi bort brukte julegaver. Og det var ikke først og fremst julegaver jeg var på leiting etter.  Men jeg kom ut igjen med to julegaver.   Det eneste var et par helt nye ullstrømper, akkurat slike som Høvdingen bruker og som han har lett etter.  (Han leser ikke blogg)  Fretex har fått restlageret fra denne fabrikken, og de har en stor kurv med disse strømpene, helt ubrukte med merkelappen på.
Den andre julegaven er til ei venninne.  Jeg så hun tapte budrunden på en liknende ting på en kjøp-salg side, og vet at hun har vært på utkikk etter akkurat denne tingen. Da den sto der på hylla på Fretex, måtte jeg bare kjøpe den. Og dermed var den gaven i boks.

Jeg leter etter en helt bestemt julekjole, som antakeligvis bare finnes i mitt hode.  Men jeg tok en tur gjennom klesavdelingen. Det kunne jo hendes… Niks.  Og utvalget i selskapskjoler i størrelse flodhest var noe begrenset.
Men da jeg sjekket stativet for store størrelser fant jeg en pen vinterjakke fra Zizzi. Den var i utgangspunktet en størrelse for stor, men det gjør i grunn ikke noe om vinterjakker er litt romslige.

Jeg driver med et D.I.Y. prosjekt som kan føre til noen julegaver. Dere husker samlingen min med ukeblad fra  50-tallet? Og til det prosjekter trenger jeg en del rammer av ulikstørrelse og utforming.  Og på Fretex er det nok av rammer og gamle bilder.  I går plukket jeg med meg de som var ubrukte, og fremdeles hadde beskyttelses-plasten på.  Og i går kveld lagde jeg ferdig de første bildene.

Jeg så kransekakeformer i original-eske fra 60.tallet. Har du sansen for retrokjøkkenting er Fretex en gullgruve.
Men der jeg tror du kan gjøre de virkelig kuppene på julehandelen er når det kommer til julepynt. Både ting som ble solgt på Nille i fjor, til juleservice fra kjente designere.  I fjor kjøpte jeg en tekjele fra Willroy & Boch som hører til juleserviset mitt. Er du heldig kan du og finne retro julepynt du husker fra barndommens jul.  Det gjelder bare å  ta seg tid til å se etter.   Det eneste jeg kjøpte i går, var en blomsterpotte til å ha ute på bordet på trammen i desember Med litt furukvister eller kanskje en liten sypress vil den ønske gjester velkommen på en trivelig måte.
Ikke ble jeg ruinert heller.  For tre rammer, ullstrømper, vinterjakke, blomsterpotte og en hemmelig gave til venninnen min betalte jeg 350 kroner.

11 kommentarer
    1. Ikke verst.
      Jeg leverte et par ubrukte pumps ( i skoesken faktisk) og ditto to fløyelsblazere til Fretex lokalt tidlig i høst. Skoene var min str, men små i størrelsen, ergo for trange. Tabbekjøpet på nett irriterte meg, men ikke nok til at jeg gadd returnere. Blazerne..veel…de er for små, jeg rakk aldri å bruke dem i min slankere periode. I tillegg var det flere andre plagg med merkelapper på…( ikke spør!). Håper noen fikk et godt kjøp der. 😁 Det er ihvertfall riktig at det ikke bare er brukte saker hos Fretex.

    2. Artig å gå i bruktbutikker, på loppemarkeder osv. og absolutt mulig å finne ubrukte ting også. Jeg har bl.a. et par skisko i ekte skinn med ullfôr jeg kjøpte for 30,- kr. Mye fint du fikk tak i! ☺️

      1. Bøker er billig. Men der har jeg mange nok for tiden.. (Når jeg tenker etter kjøpte jeg visst 5 bøker ogcet julehefte i går.. )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg