Kanelbollens dag

Jeg hørte i dag morges at det var kanelbollens dag i dag. Det ble visstnok startet i 1999 av Käth Gardestedt. Hun var project manager for Hembakningsrådet som var et markedsføringsorgan for gjær- og melprodusenter. 

Kanelbollens dag er nok større i Sverige og Finland enn i Norge, men jeg synes det var engod grunn til at Gamle Gubben Grå og jeg skulle ta en tur til byen og kose oss med hver vår kanelbolle. Etter litt rådslagning kom bi til at byens beste kanelboller er på Espresso House.

Kanelbollen var akkurat så god som forventet. Med en kopp kaffe-latte ble det en perfekt liten feiring av kanelbollens dag.

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg hadde innlegg om kanelbollen i dag, men endte altså opp uten å spise kanelbolle på denne dagen😝 Får prøve en annen gang…din kafébolle ser i hvert fall god ut😋

    2. Aha – så det var det altså….. det forklarer alle kanelbollene som poppa fram i dagligvarebutikk plutselig…! Jeg har da ikke spist det idag – så jeg får ha en egen kanelbolledag seinere…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg