Kanskje ikke den skarpeste pennen i penalet….

Jeg har alltid vært glad i å skrive.  Skrev dikt som barn, Enkle dikt skrevet ned i notisbøker med farget papir. Dikt med enderim og muligens ikke den helt dype poesien.
I ungdomstiden skrev jeg nidviser, eller dikt. Små stikk til venner i omgangskretsen hvis de gjorde noe jeg synes det var på sin plass å kommentere.
Som voksen skrev jeg i mange år påskekrim på jobben.  Kverka den ene kollegaen etter den andre til det kun var “morderen” tilbake.  Ny morder og nytt komplott hvert år. Til slutt ble jeg lei.  Men det var moro så lenge det varte  Ble nevnt som ett av trivselstiltakene på arbeidsplassen, og jeg fikk ut litt innestengt frustrasjon.
Nå er jeg blogger.

Jeg startet denne bloggen for mange år siden. Datter foreslo at jeg sikkert ville like å blogge, og litt etter litt har jeg funnet min stil, opparbeidet meg en viss leserskare og trives utrolig godt med å ha denne kanalen for ytringer om slikt ei kjerring kan finne på å fundere over.  Litt sånn hverdagslivet til Kjerringa og Gamle Gubben Grå, samt litt lettere harselering med toppbloggerne.

Hvis jeg skriver noe jeg er spesielt fornøyd med, eller noe jeg mener kan ha interesse for flere enn de som vanlig leser bloggen min, deler jeg innlegget på min egen fb side. Altså ikke fb sida til bloggen Kjerringtanker, men på fb sida til personen bak bloggen. Altså meg, Brit.   I går skrev jeg et slikt innlegg.  Propagandaministerium og delte det på fb siden min.

Det har blitt delt av en del. Kommentert av noen og skapt et visst engasjement.
I dag kom det en kommentar fra Nyhetsredaktøren i lokalavisa på fb innlegget. Som lokalpolitikker er jeg selvsagt “venn” med han på fjesboka.

Mulig jeg har oversett en signering av denne bloggen. Synes nok at alle involverte fortjener at skribenten gir seg til kjenne direkte.

Jeg stusset litt over kommentaren.  Jeg trodde det gikk ganske greit frem av profilen min på bloggen hvem som er personen bak bloggen.  Jeg måtte inn og sjekke.  Jeg bruker samme profilbilde på fb som på bloggen.  Det står at jeg bor på Ringerike, alderen min, at jeg er lokalpolitiker for Rødt, og fornavnet mitt.

Så nå har jeg rettet opp profilen og skrevet mitt fulle navn, både begge fornavnene, mellomnavnet mitt og etternavnet.  Det skal ikke være den minste tvil om hvem kjerringa bak Kjerringtanker er!
Men jeg tror ikke det blir noen SKUP-pris for fremragende undersøkende journalistikk til Nyhetsredaktøren for den kommentaren……

6 kommentarer
    1. Fint innlegg. Jeg synes det er rart at noen skal henge seg opp i hva du bruker som profil på fb. Det er jo ikke så veldig vanskelig å finne ut av det. Men det er jo mange som opererer med så mange rare navn på fb. Hvem kan egentlig forlange at en skal stå fram med fullt navn på fb? Har du noen tanker om det? Ville vært artig å vite.

      Jeg hadde ikke endret min profil for å tilfredsstille andre. Sier ikke at det var galt av deg å gjøre det. Men kanskje det var fordi innlegget var så politisk.? Selv om du og meg ikke har samme politiske ståsted så er jeg ganske så enig i innlegget ditt.

      Ha en fortsatt fin dag – favorittbloggeren min

    2. I innlegget harselerer jeg med noen lokale aktører, rådmann, ordfører, varaordfører etc. Det er jo greit at slik kritikk ikke er anonym. Jeg ser den.
      Samtidig trodde jeg det var åpen bart hvem som skrev bloggen. Det burde i det minste ikke så mye gravende journalistikk til for å finne ut det.
      Jeg har ikke delt dette innlegget på fb.

    3. Da ha jeg lest det feil det med fb. Beklager det. Takk for at du svarer. Hyggelig det 🙂 er enig i at slik kritikk ikke trenger å være anonym. Jeg for min del bruker alltid fullt navn hvis jeg kommenterer noe på noen kommentarfelt. (så son nettavisen, nrk osv. noe som er svært sjelden) På blogg bruker jeg bare fornavnet mitt. Jeg kommenterer aldri hvis jeg ikke har noe positivt å si. Jeg sa min mening en gang om noe som er en viktig sak for meg, men da fikk jeg så mye kjeft atte fy . Jeg har holdt meg unna kommentarfelter de siste 3 årene. Det er bare hos deg jeg ha lyst å kommentere , fordi jeg liker deg 🙂 og du skriver godt.
      Klem fra Lise

    4. Haha, ja man forventer litt mer av en journalist! Det burde ikke være så vanskelig å skjønne at det er du som skriver denne bloggen (hvilke flere Brit på Ringerike er i Rødt liksom…), – tydeligvis gjort en for dårlig jobb med å sette seg inn i repr. for de politiske partiene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg