Kjærligheten teller ikke kilo…..

I dag ble jeg gledelig overrasket da jeg sjekka bloggtopplista.  Tenk jeg er oppe på en 27. plass med 1.200 sidevisninger. Flott start på første feriedag!!
Jeg vet og hvem jeg kan takke for at jeg har tatt dette spranget fra en 40. plass – som og er en bra plassering til meg å være – i går og til dette astronomiske tallet med lesere. Det er selvsagt Kokkejævel, og hans ikke fult så hederlige omtale av meg og bloggen min.  Jeg er usikker på om jeg bør takke, for jeg tror egentlig ikke han unner meg denne fremgangen. Vel, en liten takk skal du få.

Kokkejævel er fremdeles på bloggtoppen.
For å være tro mot konseptet mitt må jeg derfor kommentere Kokkejævels siste innlegg. Jeg skulle ønske jeg slapp, for det er vondt å lese at noen av Kokkejævels største tilhengere og fremste forsvarere mener jeg mobber.  Og, jeg merker meg jo Kokkejævels skarpe kommentarer, som til tider er relativt spydige og karakteriserende mot meg, at han ikke føler seg beæret over å bli kommentert.  I det minste når kommentarene mine ikke bare er nesegrus beundring, slik som de fleste kommentarene han får er.

Jeg kunne selvsagt endre konseptet på bloggen min.   Slutte å kommentere toppblogginnlegget. Men blir det riktig? Skal jeg endre min skrivemåte, mitt konsept bare fordi Kokkejævel ikke liker det han leser? Kan ikke han bare la være å lese bloggen min?  Det er relativt mage blogger jeg ikke gidder å lese, av forskjellige grunner.
Blir det riktig hvis en av Norges desiderte mest populære bloggere skal bruke sin popularitet og markedsmakt til å bringe meg til taushet?  Hvem mobber hvem da?

Nei, kokken i nord og innlegget hans må nok kommenteres i dag og. Sorry, men slik er det.

Kokkejævel starter innlegget sitt med å konstatere at han er blitt større, tykkere, det siste året.
Jeg har blitt mindre, tynnere. Men jeg er fremdeles tykk.  Veier sikkert flere kilo enn Kokkejævel.  I den sammenlikningen er det helt klart kokken som kommer best ut.

Kjærest elsker hvert gram av Kokkejævel, slik min kokk, Gamle Gubben Grå, elsker meg.  Kjærligheten teller ikke kilo.  Det er jo personlighetene, de vi er som mennesker, folk blir glad i.  Det er jo det indre, hvem vi er som mennesker som definerer hvem og hva vi er.  Kroppsform og antall kilo er av mindre viktighet.

Nå ligger tre blanke ferieuker foran oss. De dagene håper jeg at Gamle Gubben Grå og jeg kan få unna noen prosjekter i og rundt Drømmehuset.  Ikke noe stort, bare arbeide sammen mot felles mål.  Få Drømmehuset til å bli det vi drømmer om.  En trygg ramme rundt vår familie. Ja, og kanskje ta et grep på hytta og.  Jeg vil ikke kalle det arbeidsferie. For vi skal ha tid til late morgner, gode stunder i kurvstolene på trammen og noen utflukter. Jeg gleder meg!

Det er muligens langt mellom de store kjærlighetserklæringene her i heimen.  Vi trenger ikke det. Vi har vokst sammen.  Jeg er ikke redd for å si eller vise at jeg er glad i Gamle Gubben Grå.
Jeg kunne sikkert bli flinkere til å gjøre det, for alle også gamle gubber trenger bekreftelse.

Ha e fin lørdag.  Det skal jeg.  Ferien har endelig begynt!

 

41 kommentarer
    1. Tenn nå fredspipa, innse at han har flere tilhengere. Samme hva du mener så vil folk lese hans blogg. Sånn er det bare. Hvorfor? Fordi han skriver om det daglige, en voksen mann som skriver om livet som han opplever det. Og det vil vi lese, han skriver på en enkel og grei måte. Får frem både latter og gråt.

      1. Jeg har da ingen problemer med at han har flere tilhengere enn meg! Som regel godt over 30.000 i døgnet… Men jeg har ironisert over toppbloggerne siden lenge før Kokken begynte å blogge. Rumpeoppdateringene til Sophie Elise og alle reisene og den høye patyfaktoren til Isabell Raad. Ingen av dem reagerte slik Kokkejævel gjør…

        1. De brydde seg nok ikke. Du og han er på noenlunde samme nivå, hverdagsmennesker som skriver om hverdagen. Forskjellen blir mindre. Hans penn er skarp, din tunge er skarp…. dere får kives videre. Jeg og synes han skriver toskete til tider, la han gjøre det da. Mitt liv er og toskete til tider.

    2. Synes det er ganske ondskapsfullt og smålig av kokken å sende fansen sin i strupen på en liten blogger på denne måten. For meg bekrefter det bare hvorfor jeg ikke liker bloggen hans.
      Han kan gjerne skrive selv at han har dårlig innhold for tiden, men nåde den som skulle være enig med ham…slett ikke så jovial og hyggelig som han tror selv! Og slett ikke spesielt morsom i dette tilfellet.
      På den annen side – gratulerer med fine lesertall, håper noen flere får øynene opp for bloggen din!
      Ha en fin dag 🙂

      1. Jeg får publisitet. Det er jo positivt. Virker i grunn som de fleste som kommer med den verste utskjellinga ikke har tatt seg tid til å lese blogginnlegget mitt eller lese mange nok innlegg til å vite hva jeg står for. Det er trist!

    3. Gratulerer med flott plassering!
      Kokkejævel er nok litt hårsår, men han burde jo kjenne bloggen din godt nok til å vite at du har snert i pennen uten at det ligger noe vondt bak.
      Innlegget du kalte for møl var ikke spesielt velskrevet, – jeg ble også litt forvirret, – lite flyt og sammenheng. Men vi har alle dårlige innlegg innimellom, og et lite spark bak burde ikke ødelegge dagen for kokken. Han får mer ros enn ris uansett, tror jeg.

      Riktig god sommer til deg og dine, – håper dagene blir som du drømmer om😘

    4. Har er TYDELIG en som ikkje kan ta kritikk, den gangen du roset han i et innlegg, ja da HEDRET han deg med et helt blogginnlegg! Mannfolk ass! Dessuten er jo leserene hans i den gruppa som mener at negativ kritikk er synonymt med sjalusi *ler meg skvett ihjel*

      Nei, takke meg til DIN blogg, jævelen sin leser eg aldri. Syns han har en kvalmene måte å bruke clickbait på. Selv om mye av trikset bak “Vellykket” blogging er å vite hvilke taster man skal klikke på syns eg han gjør det alt for mye, nesten som han utnytter det.

      Like deg eg 🙂
      Kos dere og ha en deilig ferie <3

      Vibbedille 🙂

    5. Er det rart det er krig i verden. Herregud for en idiotisk “konflikt”. Hadde skammet meg voldsomt om du var min mamma som skrev så ufint om andre “kollegaer”. Har Kokkejævel noen gang kritisert deg, uten at du har skrevet noe provoserende først? Hvis nei, så er det vel strengt talt du som har et problem?

      1. Hvis Kokkevel har en konflikt med meg er det hans problem. Jeg liker kokken,men ikke nødvendigvis alt han skriver. Hvis all kritikk som ikke er av typen “Du er fantastisk” er hets og krig… vel.

        1. Hets og krig? Det er dine ord… Men det er nå engang du som baserer bloggen din på å “gjengi” og kommentere toppbloggere. Da må du tåle å høre at for mange lesere oppfattes din “skarpe penn” bare som nedlatende. Men lykke til videre – håper du oppnår det du ønsker med din blogg.

    6. I dag leste jeg bloggen din, jeg kom inn via en annen blogg, ble litt nysgjerrig fordi du kommenterer toppbloggere. Kommenterer siden du i et av innleggene lurer på hva som får oss til å klikke inn på din blogg. Jeg kommer nok ikke til å fortsette å følge deg, for uavhengig av hva jeg syns om toppbloggerne, syns jeg ihvertfall at du skriver nedlatende om de, og det er ikke lesing som jeg liker. Leste at noen syns du har et humoristisk skråblikk på de, noe jeg ikke er enig i, følte meg rett og slett ubekvem og vil heller kalle det harselering. Jeg skriver ikke dette for å starte noen kampanje mot deg eller få deg til å skifte profil, men vil bare gi deg en tilbakemelding på hva jeg syns. Håper du bare tar det for det, det er din blogg og du gjør som si vil;) Ønsker deg en fin dag og en god ferie!

        1. Jeg scrollet litt og prøvde å finne flere innlegg om toppbloggere (før jeg skrev forrige kommentar). Dette var ikke en tilbakemelding på dette innlegget spesifikt. Tydeligvis har kokken ligget lenge på topp for det var stort sett ham jeg fant. Og jeg syns du gjengir innleggene hans på en måte jeg opplever nedlatende. Jeg har lest innleggene hans og. Jeg har lest bloggen hans innimellom, men den er ikke noe jeg følger daglig da det ikke er «min type». Men syns han kan få ha sin greie som du har din. Jeg liker generelt ikke at noen blir harselert med, eller at man skal være morsom på andres bekostning. Så derfor lar jeg bare vær å lese det. Noen ganger når jeg dumper innpå ting, sånn som med deg, tenker jeg at det er greit å gi tilbakemelding om min opplevelse av det. Syns det kan være vanskelig for det er lett å bli «misforstått». Jeg har ihvertfall bare ment å være saklig og ikke angripe deg som person. Men igjen, jeg bare velger å la vær å lese/følge det jeg ikke liker 🙂

    7. Gratulerer med det som i bloggsammenheng må kunne kalles et kvantesprang oppover blogglista! Nå blir du lagt merke til. Det er da også hele idéen med blogging. Hadde man ikke ønsket lesere, kunne man skrive dagbok og gjemt i nattbordskuffen.
      Jeg er sikker på at du ikke lar deg vippe av pinnen over noen fotsoldater som skal verne om sin kokk fra nord. Det er ganske underholdende å legge merke til. Et interessant psykologisk prosjekt, dette! 😊

      Du skal bare fortsette ditt glitrende konsept. Jeg forstår at det er kjedsommelig å måtte kommentere den før nevnte kokk hver bidige dag, men plutselig skjer det noe der oppe på toppen. Så får du ny energi av en ny blogg å kommentere.

      Bare sånn for beredskapens skyld; har du tenkt over hva du gjør når du en dag selv ligger på første plass? All grunn til å tenke gjennom saken! 👍

      1. Jeg finner forsøksdyrene ganske underholdende, og det skal litt til for å vippe meg av pinnen. Når hadde jeg slik trafikk på bloggen sist?
        Når jeg når toppen er målet med konseptet å kommentere toppbloggerne nådd. I utgangspunktet var jeg en skikkelig bunnblogger, med en håndfull lesere. Så begynte jeg å studere toppbloggerne for å lære av dem. Kommentere de opp mot mittkjerringliv. Så når jeg toppen, er vel målet nådd?
        Men det er langt igjen dit.

    8. Gratulerer med flott plassering, og ny rekord? Kokkejævel er ganske så hårsår, men har får deg oppover lista, og vi som kjenner deg vet at innleggene din ikke er vondt ment. God ferie! 😀

      1. Bare det å kalle en person som blir hetset, eller kritisert som dere kaller det, 20-25 ganger hver eneste måned, måned etter måned, av en og samme person for hårsår sier vel egentlig det meste. Og når du skriver nedsettende så ofte, både i egen blogg og kommentarfelt, til og med når du kommentarer ANDRES blogger, om et annet menneske så om det ikke er vondt ment så er det i alle fall ikke godt ment.

        Ja, jeg vet jeg gir denne mobbebloggen blest med mine kommentarer, og det plager meg, men av og til må man bare sette en grense og si at dette er faktisk ikke greit. Jeg hadde ALDRI godtatt at min egen datter på daglig basis rakket ned, unnskyld kritiserte, et og samme menneske så lenge.

        Men for guds skyld, forsvar henne bare dere som kjenner henne. Hun er sikkert trivelig.

    9. Jeg som trodde dette var gomodig erting mellom dere 😉 Liker å lese begge bloggene jeg 🙂 Synes dere begge er dyktige skribenter 🙂

        1. Regnet med det 🙂 Derfor jeg synes det er litt rart at Kokkejævel reagerer så voldsomt. Det er vel det som er meningen med bloggen din at du skal “leke” deg med å vri og kommentere toppbloggerinnleggene. Du pleier jo å sette ting på spissen med glimt i øyet. Oppfatter deg ikke som slem og hetsende. Så jeg skjønner ikke helt kritikken du får. Kos dere masse i ferien. Klem 🙂

    10. Hahaha! Flirer meg ihjel av Kokkejævel! Han godtar rett og slett ikke at noen ikke dyrker alt han gjør 😀 Han MÅTTE inn å forsvare seg.
      Og hvorfor drar han DATTEREN inn i dette? Du kunne vel ikke vært datteren hans, liksom?
      Synes det er bra jeg, at ett sted blir han sett på med kritiske øyne – her hos deg.
      Han slipper jo unna på Kvinneguiden, pga. at div.tragedier.
      Stå på du! Dette får han jaggu tåle, ikke er du ondskapsfull heller:)
      Digger deg<3

      1. Han blandet datteren inn når han kommentert med dette: “Jeg vet ikke hvor mye oppmerksomhet jeg skal gi deg, livet er for kort, men ikke prøv deg. Overskriften min er et direkte sitat fra deg. Jeg er veldig, veldig glad for at ikke Datter har en slik som deg etter seg på Internett, eller enda verre, ER en slik som deg.” – Han skrev dette som en motkommentar til Kjerringtanker i sitt eget kommentarfelt.

        Til å være en barsk nordlendingen tåler han egentlig lite. Til å ha 1,6 millioner lesere det siste året som har vært innom bloggen hans over 10 millioner ganger (hans egne ord) er det ganske rart at han gidder bruke energi på en så liten blogg som Kjerringtanker er i forhold. FanSkaren hans er stor nok til å sole seg i uten at trenger å blinke pga av litt kritikk 🙂

        Han får jo prøve å unngå 1.plassen da så blir det nok slutt på skråblikk fra Hønefoss 🙂 (Unnskyld hvis eg plassert deg feil på kartet Brit, men du bor vel uansett i nærheten?)

        Vibbedille 🙂

        1. Jeg bor rett utenfor Hønefoss. Du plaserer meg rett på kartet.
          Jeg har og tenkt at hvis han synes jeg er SÅ plagsom så burde han unngå førsteplassen, eler rett og slett slutte å lese bloggen min

        2. Jeg ble også overrasket over at han faktisk har tatt seg tid til å følge med på bloggen din, men når jeg tenker meg om, er det mange store bloggere som har gått i den fellen at de ikke klarer å la være å studere nærmere all kritikken de får tips om, enten det er på Kvinneguiden eller hos andre bloggere. Jeg tror alle bryr seg mer eller mindre da vi tross alt bare er mennesker, alle sammen, med alle våre feil og mangler, men de som har holdt på lengst, har lært at det er best i lengden bare å overse. Pilotfrue har bl.a. skrevet en del om det.

          Kokkejævel er fremdeles relativt ny i gamet og som tidligere mobbeoffer som for tiden er inne i en klinisk depresjon etter flere personlige kriser det siste året, er det kanskje ikke så rart om han instinktivt og høylytt går i selvforsvar ved det minste tegn til kritikk, særlig om han ikke forstår humoren. Angrep er som kjent det beste forsvar, og særlig blant menn. Perspektivene forsvinner fort når man ligger nede for telling og ikke har noe å gå på, og Kokkejævel er en impulsiv type på godt og vondt. At uttrykket “høy på seg selv” da kan oppleves nedlatende og få ham til å se rødt, er kanskje ikke så uforståelig allikevel.

          Men jeg har sagt det før og mener det fortsatt – om man føler seg sårbar, bør man holde seg unna bloggtoppen. Om økningen i lesertallene dine nå består av flere negativt innstilte lesere, er jeg slett ikke så sikker på om det vil være noen seier for deg. Og Kokkejævel blir dessverre nødt til å lære at jo høyere opp man kommer, desto mer vil man motta både ris og ros i smått og stort.

          Det jeg imidlertid stusser over er at han påstår at du har kommet med kritiske kommentarer til ham selv når han ikke har ligget på bloggtoppen og bruker det som argument for at dette er en personlig vendetta. Det kjenner jeg slett ikke igjen. Jeg har dessuten lest mange forstålsesfulle kommentarer og innlegg fra deg også som har vært myntet på ham.

    11. Regnet med det 🙂 Derfor jeg synes det er litt rart at Kokkejævel reagerer så voldsomt. Det er vel det som er meningen med bloggen din at du “leker” deg med å vri og kommentere toppbloggerinnleggene. Du pleier jo å sette ting på spissen med glimt i øyet. Oppfatter deg ikke som slem og hetsende. Så jeg skjønner ikke helt kritikken du får. Kos dere masse i ferien. Klem 🙂

    12. Så sant, så sant. Det er det indre som teller😊
      Jeg ønsker deg og gubben grå en flott ferie. Håper du klarer å hente deg inn igjen i løpet av disse 3 ukene. Du jobber og sliter fælt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg