Kjerringa er på facebook…

Etter utallige oppfordringer eller et salig mas har jeg nå oppretta egen facebookside for bloggen.  Høres sikkert teit ut for mange at jeg liksom skal være så stor på det at jeg har behov for to fb sider.   Jeg ser den – og har lenge holdt igjen.  Men jeg ser at jeg når et større publikum på denne måten – og skal jeg nå helt til topps må det markedsføring til.
Jeg kunne selvsagt delt alle blogginnleggene mine på min vanlige fb side. Jeg, Brit har jo en side. Men så tenkte jeg at det ble litt dumt å bombardere venner, familie, kollegaer  halve Rødt, ,politiske motstandere, velgere, ledelsen i Vestre Viken  ja alle “vennene” jeg har der med et par  tre blogginnlegg i døgnet.  Folk kunne fort bli litt lei denne kjerringa….  (Og da jeg delte litt av min sarkastiske humor der en dag i valgkampen, fant jeg ut hvor mange som har dårlig humor.  Skulle tro at halve Kvinneguiden var på “vennelista”….  Så derfor altså, denne fb sida fior Kjerringtanker.

Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke vil se mine virkelige venner også på vennelista på Kjerringtanker.  Dere er hjertelig velkomne.
Så søk opp Kjerringtanker på fb.  Der kommer jeg til å dele alle innleggene mine, og kanskje litt mer. J

11 kommentarer
    1. Åh, da må jeg inn og følge den! Litt lite kommentarer fra meg i det siste, men jeg leser alt og flink er du som legger ut flere innlegg om dagen!

    2. Haha, der fikk jeg meg en i fleisen!
      Jeg er nemlig fersk blogger, og linker alltid til nye innlegg på bloggen på min private Facebook-side.
      Og jada, jeg har også tenkt tanken på en egen side for bloggen på Face…
      Mulig du ga meg et spark bak! Men man er vel litt redd for at folk skal tro man er litt vel høy på seg sjæl… På den annen side, vi kjerringer er gamle nok til å blåse en lang marsj i janteloven!

      Fornøyelig lesing, disse kjerringtankene dine!

      1. Jeg er enig i at man kan virke litt høy på seg selv…
        Men hvis jeg hadde delt alle innleggene mine på min private fb side, ville jeg ikke da og fremstå som litt høy på meg selv? Jeg er profilert lokalpolitiker, tillitsvalgt for mange medlemmer . Det gjør at jeg har ganske mange “venner” på fb som kanskje ikke behøver å bli spammet med kjerringtanker?
        Jeg har delt en del innlegg- Innlegg jeg mener det er greit at “nettverket ” får med seg.

        1. Vet du? Jeg synes vi skal gjøre akkurat som vi selv vil og føler for, om det er å dele alle innlegg på Face, dele enkelte, eller opprette en egen side.
          Om folk tenker det ene eller det andre, det får jeg ikke gjort noe med. På den annen side, det kan godt hende jeg ødelegger for meg selv ved å linke til alle mine innlegg til alle mine venner, så jeg skal jaggu opprette en egen side for Ninautenfilter, så får de følge meg de som vil.

          Ha en glad søndag!

    3. Så bra😊 jeg delte innlegget ditt om koldtbordet på fb siden min tidlig i dag😊
      Jeg bruker heller ikke min egen profil til å dele bloggen min. Kanskje jeg også burde lage meg en profil til bloggen min?? Jeg skal tenke litt på det😊

      1. Ei som jeg er venn med på fb, vi er tillitsvalgtskolegaer, mente sterkt at jeg burde dele innleggene mine på fb slik at hun fikk med seg når jeg hadde kommet med noe nytt. Men det blir feil for meg. Men så er det ei som et par ganger har foreslått at jeg kan lage en egen side slik at de som følger bloggen lettere får med seg innlegg og lettere kan dele. Vel. etter en del tankevirksomhet fant jeg ut at det var verdt et forsøk….

    4. Jeg fusker litt med en nettside, som kun er for sysselsettingens skyld. Tidligere har jeg drevet kommers på det området. Jeg opprettet en side, og inviterte alle vennene mine til å like siden. Noen av mine venner har også delt invitasjon til sine venner. Dermed fikk jeg 100 følgere på denne siden ganske raskt. Det betyr ikke at hundre leser alle artiklene jeg skriver, men noen. Vi må vel innrømme at det er stas at noen leser det vi skriver, og da må vi tenke markedsføring også.
      Skjønner den med at kontaktene på Facebook ikke nødvendigvis er venner, og at behovet for en side på den måte oppsto.
      Jeg bruker ikke Facebook til private greier lenger. Jeg bare følger med og gratulerer folk med dagen og slikt.

      1. Markedsføring er greit. Men i rett “kundegruppe”. Derfor ble det en egen side, og så inviterer jeg venner inn etter hvert-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg