Kjerringa tar et oppgjør med kritikken…

I går kveld mens jeg satt og koste meg med et glass rødvin gjorde jeg noe jeg ikke skulle ha gjort.    Jeg lo godt av Kokkejævels siste innlegg der han liksom har drept en av kritikerne sine og tullet  liket inn i en presenning som han bærer rundt med på Alta Lufthavn.  Jeg synes det var en festlig vri. Littdesperat, kanskje, men rett og slett artig.  Jøss, tenkte jeg, Fyren har fått tilbake sin humoristiske sans.  Dette kan jo  atter bli bra å lese bloggen hans.

Jeg liker krimsjangeren. Så jeg lagde min egen versjon av hans innlegg. Skrev som om jeg liksom var det maltrakterte liket inne i presenningen, og skildret den samme historien sett fra min side av presenningen om du vil.  Tenkte dette liksom kunne være litt forsonende. Kokken og kjerringa drodlet over samme surrete historie.  Rett og slett underholdning.

Jeg linka til Kokkejævels innlegg så folk fort kunne se sammenhengen. Skrev at det var en parodi, og lånte et utsnitt av Kokkejævels bilde. (Redigerte vekk mann som ikke har noe med saken å gjøre.)
I tilfelle Kokkejævel ikke leser bloggen min, (ja, særlig..) så jeg la igjen en kommentar i kommentarfeltet til Kokken hvor jeg skrev hva jeg hadde gjort. (Kommentaren er slettet av Kokken så dere kan ikke sjekke om jeg snakker sant.)

Så koste jeg meg med å lese noen politiske sakspapirer, svarte på noen mail og sveipet innom noen nettaviser en times tid.  Da jeg igjen klikket meg inn på bloggen for å se om jeg hadde fått noen kommentarer, og det hadde jeg!!!  Blodfansen til Kokkejævel angrep i  samlet flokk! Selv om Kokkejævel har fått tilbake sin  humoristisk sans er tydeligvis mobben hans, altså blodfansen,  fremdeles totalt blottet for humor.

Det nærmet seg leggetid.  Jeg tenkte at hvis  denne strømmen av negative kommentarer skal fortsette gjennom natta blir det ikke noe morsomt å stå opp og logge meg inn på blogg.
Jeg tar ansvar for min blogg og mitt kommentarfelt og hvordan det kan påvirke meg negativt.  Det er liksom ikke kos å starte dagen med massiv kritikk. Så jeg slettet hele innlegget.

Søndagen kom og jeg kunne starte dagen med hyggelige kommentarer fra folk som heier og kommer med forslag på hva boka mi burde handle om.  Jeg sjekka blogglista og oppdaget at jeg var på 21. plass. En plassering jeg ble ganske så fornøyd med.  Ikke minst fordi jeg hadde over 2.100 sidevisninger.
Kokkejævel var fremdeles på topp, og innlegget jeg da skal kommentere var innlegget jeg altså hadde gjort en parodi på.   Så jeg laget meg en kopp te mens jeg tenkte på hvordan jeg skulle gripe an denne utfordringen.  Det er jo slike problemstillinger som gjør dette konseptet mitt så motiverende for meg selv.  Litt tankespinn for å få i gang hjernevinningene på morgenen.

Mens jeg vurderte hvordan, skrollet jeg kommentarfeltet til Kokkejævel.  Tenkte jeg skulle se om han hadde svart på min kommentar hvor jeg henledet hans oppmerksomhet på innlegget mitt.  Den var slettet.  Ingen bad feelings. Siden innlegget mitt også var slettet ga det mening at han ikke lot kommentaren stå.

Det var da jeg oppdaget denne kommentaren inne hos Kokken.

Herlig. Jeg digge humoren din, det litt bisarre. Du får det sagt.

Forresten har hun der kjerringa uten tanker for annet enn deg stjålet bildet ditt. Håper du sender henne ei saftig regning for brudd på åndsverksloven. Vi vet vel alle at AnneBrith Davidsen tjente godt på 17.maikakebildet sitt. Litt ekstrainntekt er aldri dumt og så slipp den kjærringa å mobbe deg og påstå at du tigger.

Ser hun prøver å smigre, hun må være bra desperat etter klikk og klatring på lista. Eller bare steikanes opphengt i deg? Og trur at du er like opphengt i henne? At alt svever rundt hennes akse?

Kanskje han der gamlisen hennes ikke fungerer så godt på alle måter, at hun ønsker seg en ung og sprek en. Du vet, det hjertet er fullt av….og bloggen hennes handler stort sett om deg.
Skrev det i en kommentar til henne etter innlegg nummer ørtenhundreogfantasillion om deg. Hun sletta. Trua med at hun skulle anmelde meg. For politet fant nok frem til meg…..trur jeg traff ei øm tå der gitt…

Men send no regning for bildet, så får jeg litt tips fra deg til å betale advokat, for nå anmelder hun meg i allefall.

Ha en flott helg.

Jeg vet ikke hvordan dere tolker en slik kommentar, men jeg synes ikke slike kommentarer er OK.  Heller ikke i andres kommentarfelt.
Heldigvis er denne kommentaren lagt igjen i kommentarfeltet til Kokkejævel.  En blogger vi alle vet opptatt av at folk skal oppføre seg i kommentarfeltet og som i dette innlegget som kommentaren står under i følge seg selv tar et oppgjør med kritikken.  Så hva svarer Kokkejævel på kommentaren?

Hvis du bare skrev det du nevner blir du neppe anmeldt. Jeg har heldigvis aldri mottatt noe som tråkker over den norske lov. Syns det er koselig med tilbakemeldinger, både positive og negative. Får en del av begge og slik må det være 🙂

Jeg er ikke så hårsår at jeg reagerer på Kokkejævels avvæpnende svar. Men hvis han ønsker å  ta et oppgjør med hvordan folk oppfører seg i kommentarfelt hadde han en gylden mulighet han ikke tok.  For hvis han hadde på en høflig måte forklart en av sine blodfan at det kanskje ikke er OK å dra inn uskyldige mennesker i en debatt i kommentarfeltet, så hadde han kanskje nådd inn til dette nett-trollet. Folk lytter jo til forbildene sine.

Som jeg har skrevet før, tåler jeg mye kritikk av meg selv.  Jeg stikker hodet mitt frem, og har derfor valgt å stille meg åpen for hugg.  Å hugge hodet og bena av meg slik Kokkejævel skriver i sitt humoristiske innlegg er kanskje å dra det litt langt.   Og siden blodfansen ikke forstår humor, men tar alt deres store åndelige leder sier bokstavelig kommer jeg nok til å føle på litt redsel for hvem som skjuler seg i mørket nå som høstmørket kommer.

Innlegget som jeg skrev i går og slettet vil bli publisert på nytt nå.  Så får blodfansen til Kokken skrike korsfest, korsfest. Det sier mer om dem enn om meg.   

Og ja, jeg kommer til å fortsette å blogge om den bloggeren som til enhver tid ligger på toppen av bloggtopplista.  E det Kokkejævel, er det han jeg blogger om er det Isabell Raad blogger jeg om henne.
Det handler ikke om at jeg har våte drømmer om noen av dem.

24 kommentarer
    1. Leste kriminnlegget ditt i går og det var strålende. Veldig bra at du publiserer det på nytt 👍 Tror noen har veldig tungt for å forstå konseptet ditt. Hvor vanskelig kan det være å skjønne at det blir mange kokkejævel innlegg, så lenge han er på bloggtoppen? Blir helt oppgitt over at du må gjenta det til stadighet. Ønsker deg og gubbe grå en flott søndag i finværet😀🤗❤️

    2. Eg leste den kommentaren i går og grunnen til at eg sveipa innom var fordi eg tenkte: “Nå har det klikket!” Til en viss grad troooor eg muligens det har det!(?) Selv om han skriver med humor(?) så er vel dette det han kanskje skulle ønske han kunne gjøre? haha Fakta er bare det at han tåler 0 nada kritikk, de siste innleggene hans lyse desperasjon og en panikk for å bli dyttet ned for den trona han har laget seg. (la også merke til at både Likes og kommentarer har vært veldig dalende!)

      Ang den kommentaren så burde den slettes ikkje vært postet, selv om du tåler det så har det noe med redaktøransvaret å gjøre. Hvis noen av våre følgere/lesere angriper andre personer så er det forfatteren (altså her kokken) som har ansvaret. Han kommer nok muligens til å si: “Eg har ikkje ansvar for hva andre skriver”, men jo, så lenge det er i hans kommentarfelt så har han det.

      Eg vil veldig gjerne lese til tilsvar av mordet på en kritiker!

      Lag deg en fortreffelig søndag og kos deg! 🙂
      Vibbedille 🙂

      1. Kommentaren handler ikke om hva jeg tåler og ikke tåler. Men om Gamle Gubben Grå synes det er greit å være et debattobjekt bare fordi kjerringa på liv og død skal blogge.

        1. Det er det eg mener; Kokken har ansvaret når hans lesere angriper andre personer (som i dette tilfellet er Gubben og deg), så han burde enten ha slettet den, eller svart skikkelig for seg slik at me andre kunne se at han ikkje syns dette var greit

    3. Hei. Jeg har lest noen av dine innlegg , og ja du skriver godt. Men hvorfor gjør du dette? Dette siste innlegget ditt har jeg bare skummet meg igjennom og du har sikkert gode poeng. Jeg leser det slik at du reagerer på kritikk med å forsvare din hensikt med det du skriver. Allikevel dissekerer du Kokkejævels blogginnlegg dag etter dag og ilegger han tanker og hensikter ut av sammenheng. Jeg hadde ikke tenkt å kommentere her men i et tidligere innlegg har du til og med tatt for deg hans kjærlighetserklæring til min kjære datter og mitt kommende barnebarn og gjort det til en småsur greie ,der han bare hadde laget et lunt og koselig innlegg rundt sine kjære . Da sikter jeg til bildet der hun slapper av på sofaen. Du velger selv om mitt innlegg legges ut på din blogg eller ikke, men det er i beste hensikt i et forsøk på å få deg til å innse hva du holder på med. Intensjonen din kjenner jeg ikke men jeg kjenner til forholdene til en meget hardtarbeidende Kokkejævel som det står stor respekt av. Jeg kjenner til sårheten, savnet og sorgen som vi lever i hele familien og jeg kjenner til kjærligheten og gleden over de små tingene i livet mellom måltidene. Det gjør vondt for meg som mamma, svigermor og bestemor å lese karakteristikkene dine. Og ja det er frivillig å lese deg, og det har jeg gjort fordi min svigersønn anbefalte deg for lenge siden. Tenk deg om i det du publiserer , det er velmenende råd . Med dine evner til å formulere deg kan du lage mange gode innlegg uten å rakke ned på andre. Alt vel.

      1. Hei.
        Jeg harselerer med toppbloggeren, den som til enhver tid ligger øverst på bloggtopplista. Det har i det siste året veldig ofte vært din svigersønn. Hvis du hadde lest alle blogginnleggene vil du se at jeg og forsvarer han. Jeg beklager at jeg såret deg med innlegget der jeg påsto at han jaget datteren din ut for å hente hamburger, men det var det han skrev… Jeg tror Kokkejævel er oppriktig glad i din datter, og at han er en fantastisk far for sine barn.
        Jeg tenker før jeg poster, og unngår i størst mulig grad å berøre datteren din og datteren hans.
        Jeg skal tenke meg om en og to ganger til før jeg publiserer. For din skyld.

    4. Må bare si meg enig i Tove sin kommentar til deg. Kriminnlegget var fengende og humoristisk, og konseptet ditt er interessant og anderledes😀.
      Men hva andre kan få seg til å si vil aldri stoppe å overraske meg skjønner jeg. Det er mange der ute som vil skremme og har mye vondt å si🤔. Hvor ble det av de naturlige sperrene?
      Ha en koselig søndag 🌞!

    5. Vil gjerne lese kriminnlegget!
      Håper du fortsetter å blogge som du gjør, uansett om kokk med familie ikke liker det 😀

      1. Jeg forstår Yvonns følelser. og har tatt hennes betraktninger til etterretning. Kommentaren var skrevet på en fin og konstruktiv måte.
        Det er vondt at Kokkejævel ikke klarer å slappe av og ta det litt rolig. Han må jo ikke være flinkest, best størst øverst på alle tenkelige lister til enhver tid.

        1. Jeg forstår at du forstår svigermoras følelser, og er enig i at det var en velformulert og saklig kommentar. Når det er sagt, er satiren din rundt førsteplassen på toppen grunnen til at jeg leser bloggen din. Er redd for at hvis familiemedlemmer av bloggerne begynner å ta kontakt fordi de er såret – ja da blir du kneblet på en måte, og bloggen din blir ufri og ikke like morsom å følge lenger….bare noen tanker fra meg rundt dette. 🙂

    6. Jeg har egentlig et ørlite ønske om å en dag komme på 1. plassen, bare for å se hva du vil gjøre ut av det 😉 Men det er ikke sikkert jeg har mage til det, når det kommer til stykket 😀
      I dag er jeg på 30. plass, det er det høyeste jeg noen gang har vært på den lista, og det er gøy, og trygt 🙂
      Jeg fikk ikke lest kriminnlegget ditt, men hvis du poster det på nytt, skal jeg nok gå inn og lese. Og da må jeg jo også lese Kokkens innlegg, som jeg heller ikke har nådd å gjøre enda. Men det er jo søndag, så jeg får se hva dagen bringer.
      Uansett kritikk og sure kommentarer, så håper jeg du får en strålende flott søndag ♥ God klem fra meg 🙂

    7. Jeg liker å lese dine blogger om toppbloggerene, syns det er gøy. Men nå er jo jeg en enkel sjel !! 🙂 som ikke har så veldig sansen for siste påfylling av silikon……

    8. Ja, vi har en fin Kaffebrenneriet rett oppi streeten. Der er det fint med bord i sola, og med vindjakke så får jeg ikke Corona heller 😉 He-he.

    9. Det var min kommentar og den står jeg inne for.
      På lik linje med at du harselerer med kokkejævel og hans familie så får du tåle at det harseleres med deg og de du nevner på din blogg. Ingen hadde visst om han om ikke du selv hadde gjort han offentlig på bloggen din.
      Eller var det vondt å smake egen medisin?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg