Kom deg ut på tur….

“Kom deg ut på tur” sa Nina som kommentar på mitt forrige innlegg. Og siden jeg tror Nina er ei som vil meg vel, så gjorde jeg som hun sa. Jeg lot vaskebøtte være vaskebøtte og tok med meg Charlie Chihuahua og Gamle Gubben Grå ut på tur.

Vi dro til Røsholmstranda, et av de fineste steder jeg vet om her på Ringerike. Ja i det minste sånn litt utenfor sesong.  Sånn fra oktober til aprilliker jeg meg godt her, og da har jeg ofte stedet for meg selv.  Røsholmstranda er et nydelig sted å legge turen når gradestokken viser 14 blå.

Vi gikk en runde og lot Charlie Chihuahua løpe fritt.  Det er gøy å se vor tøff an begynner å bli.  Han var jo en liten pyse når det gjaldt å være ute i naturen da vi overtok han.  Nå galopperte han på isen, og undersøkte alt fra steiner til strå og greiner.

Det er godt å komme seg ut selv om kulde og snoen fra vannet beit i kinna.  Takk Nina for at du “jagde” meg ut.

7 kommentarer
    1. Ang kulden og lengting etter vår:
      Husk at nå er vi ferdig med mer enn den mørkeste måneden! Plutselig er vi der hvor dagen blir flere minutter lysere pr dag.
      (Ja, jeg også hater vinteren!)

    2. Jeg og datter, + barnebarn i vogn (ho ville ikke sove) og fikk oss en lang god tur. Det var – 8 grader så vi kjente det godt. Men det var herlig med frisk luft, og dere var også flinke i dag og forserte dørstokkmila!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg