Kom mai du skjønne milde.

Ok, jeg vet at vi fremdeles er i januar, og at det er godt over 3 måneder til det er mai. Likevel er det starten av mai måned jeg har hatt tankene i ettermiddag. Det har vært det første møte i 1.mai komiteen.
Jeg sa ja til å sitte i den komiteen i sommer en gang, og i dag var det på tide med første møte.  Det gjelder å komme i gang med planleggingen av dagen.

Det var et kort og effektivt møte, akkurat slik jeg liker. 1. mai har funnet sin form på Ringerike.  Det er ikke noe grunn til å gjøre de store endringer. Appeller holdes der man pleier å holde appell. Toget går der det pleier å gå osv. Jobben blir å finne talere og de som skal holde appeller. Vi satte noen navn på blokka og folk tok på seg å sjekke ut disse.

Vi satte og ned “Parole-komite”, komiteen som skal godkjenne parolene som skal gå i 1. mai toget. Jeg sa ja til å sitte i den komiteen.

Det er fremdeles januar. Det er fremdeles nok av snø utenfor Drømmehuset. Men bare det å så smått begynne å planlegge 1. mai fikk tankene til å gå mot vår og sommer. Det er ikke så lenge til vi er i mai måned og våren er her for fullt, nesten sommer.

(Så snakker vi ikke om at det kom ei siger snøbyge 1.mai i fjor….=

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg