Måtte legge meg flat i dag.

Akkurat i dag føler jeg ikke mitt valg av hobby som direkte sunn, men som man reder så ligger man.

Det hele starter i går kveld. Jeg fikk en mail fra Rødt sentralt om at vi i lokallaget måtte søke partistøtte hos Statsforvalteren senest i går.  Mulig det har gått ut beskjed om dette tidligere, men jeg som ny leder for lokallaget ble litt stresset. I tillegg var det blitt litt ut på kvelden før jeg satte meg ned med dette. Vi var i Oslo hos Datteren i går.

Du måtte inn på en side, velge riktig fylke. riktig kommune og ikke minst riktig parti. Når det var på plass kunne man søke om rolle på vegne av partiet etter å få klarsignal på mail.
Det med å velge parti valgte meg noen kvaler. Jeg fikk ikke opp Rødt på Ringerike. Sånn stresser meg. Spesielt når det var siste frist om noen få timer.
Etter litt knoting fant jeg ut hvordan jeg skulle få rullet i lista med partier, men det var ikke helt lett på mobilen. Burde liksom hatt litt flere fingre.
Vel, jeg trykket litt feil, bommet på en linje og vips så hadde jeg søkt om rolle for Pensjonistpartiet på Ringerike.
Fant ingen steder å gjøre “u-done”, og sendte en mail til Statsforvalteren om feilen. Så om mulig enda mer stressa begynte jeg på et nytt forsøk med dobbeltsjekk på samtlige punkter og fikk søkt tilgang som leder for Rødt. Fikk ordnet det som skulle sendes inn. og langsomt sank stress hormonene og blodtrykket tilbake på normalt nivå.

Jeg våknet i dag morges til mail fra Fylkeslederen i Pensjonistpartiet i Buskerud sendt i går kveld. Rimelig bryskt spurte han om det var riktig at jeg hadde søkt Statsforvalteren om en rolle for Pensjonistpartiet.
Det var bare å legge seg flat og forklare det som hadde skjedd. Innen klokka 9.15 hadde jeg fått mail tilbake at han forsto at jeg hadde gjort en feil. Alt ok.

Klokka 9.59 ringte lederen fra Ringerike Pensjonistparti og spurte litt bryskt om det medførte riktighet at jeg hadde forsøkt å søke om en rolle i Pensjonistpartiet.
På ny måtte jeg innrømme min brøde og legge meg flat. Samtidig som jeg følte meg ganske dum.
Litt glad for at det var Pensjonistpartiet. Håper de har litt større forståelse for at folk kan gjøre feil på slike digitale hjelpemidler.
Han forsto også at jeg hadde gjort feil og at jeg ikke hadde forsøkt å snoke til meg partistøtta til Pensjonistpartiet.

Litt glad for å se at systemet virker. At ikke hvem som helst bare kan logge seg inn og utgi seg for å representere noen. Samtidig – litt flaut å være den som gjør så lokale partiledere får høy puls og morgenkaffen i halsen. Den lokale kommunistlederen har forsøkt å snike seg inn på deres arena.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg