Mord, ishockey og drømmen om bobil.

Dette går ikke lenger. Det skjønner alle.  Kjerringa kan ikke fortsette å dele dårlige selfier og bilder fulle av snø og tro hun drar lesere. Blogglesere er sikkert like lei snø og vinter som det jeg er, og selfier av ei kjerring på 56… vel. jeg sier ikke mer.  Dagens 17. plass er ærlig og redelig fortjent.

Jeg skulle sikkert gjort som Helene og reist av sted for å finne våren, men jeg har nøyd meg med å finne frem et bilde fra i fjor. Jeg tror vi alle trenger noe grønt å se på. Noe som er fritt for snø og is.

Norge og verdens nytt skriver om et drap på Karmøy i februar, og at det nå er tatt ut siktelse mot en person.
Det slår meg at før så hadde slike drapssaker førstesideoppslag i VG og Dagbladet med flere oppfølgende artikler inne i avisen. Gjerne flere dager på rad. Jeg leste alt jeg kom over, og husket sakene godt flere år etterpå. Birgitte Tengs, Trude Espås, Hadelandsdrapene……
Når jeg nå leser om dette drapet som skjedde for en måned siden tenker jeg “Drap på Karmøy?” og er usikker på om jeg i det hele tatt har hørt om saken.
Mulig det er jeg som klikker meg inn på andre typer nyhetssaker, bare leser overskrifter fordi informasjonstilsiget er så stort. Jeg håper det. Jeg håper at det ikke er fordi drap er så dagligdags at det ikke lenger fanger interessen.

Snø og ski er det Allan byr på. En hel haug med bilder fra et skianlegg. Hvis mine teorier holder stikk kommer han til å suse nedover bloggtopplista etter et slikt innlegg. Folk er lei snø og vinter, de vil ha vår!

Slalåmbakker og skianlegg lokker ikke meg. Når jeg skal være ærlig har det vel aldri gjort det. Jeg har stått på ski hatt slalåmski på bena en gang. Mine søstre og svogere klarte å overtale meg til å prøve på Geilo i januar 2000. Jeg hadde en tur ned barnebakken. Jeg akte forsiktig på skrå av bakken til det var på tide å ta en sving, falt og ble sittende til svogerne kom og dro meg opp, kjørte til neste sving, ventet på svogerne og slik fortsatte det til jeg endelig var nede bakken.
Hvor min ridder i skinnende rustning, Gamle Gubben Grå var? Han hadde og slalåmski på beina for første gang. Første turen sto han rett ned bakken i en forferdelig fart mens han slo ut med armene og skrek LØYPE!!! 
Han fikk litt bedre taket på det etterhvert, og dro hjem og kjøpte eget utstyr. Har kost seg på noen turer på alpinski med ungene.
Da jeg kom ned bakken spurte Storesøster om kanskje Gamle Gubben Grå skulle bli med de som kunne det i en litt større bakke. Han takket høflig nei. Da foreslo Storesøster at jeg jo kunne bli med i en ordentlig bakke. Da svarte en av svogerne nei og la til “Da hadde vi ikke kommet ned igjen før til våren.”

Apropos ski. Neste helg er det slektas tradisjonsrike påskeskirenn. Jeg lurer på om jeg klarer å komme meg dit uten ski. Må nok opp å sjekke snøforholdene i slutten av uka. Muligens denne kjerringa må ta årets første skitur.

Nei la oss tenke på noe hyggeligere enn ski og snø. Mat for eksempel. Kommer man så langt ned på lista må en forvente at det er noen ukemenyer å kommentere. Den iranske gryta vi hadde i går var grei nok. Mulig jeg hadde likt biffen bedre om den ikke hadde kokt i to timer. (Man skulle bruke biffkjøtt og la det koke i 1,5 til 3 timer.) Det ble ikke tatt bilder. Mest fordi en gusjegrønn gryterett ikke er det rette til å dra lesere til blogg. Det skulle store mengder friske krydderurter kjørt til mos i en blender og masse gurkemeie i gryta – fargen ble deretter.
Ok Mors middag klarer å få Amerikansk gryte til å se ok ut på bilde – men den er brun og ikke gusjegrønn.
I dag blir maten muligens penere og mer fotogen. Vi skal ha Squashgrateng med purre og feta. Det er Gamle Gubben Grå som skal lage middag, så det blir vel lurt inn litt bacon eller skinke kjenner jeg han rett.

Nå glemmer vi mat og ukemenyer en stund. Det er viktigere ting å tenke på.
Lørdag 25 mars 2023 klokka 16.00 starter sesongens siste kamp for Ringerike Panthers. Det er så enkelt og greit. 3 poeng = fornyet kontrakt i øverste liga. 2 poeng = fornyet kontrakt om Comet vinner i Halden, 2 poeng = fornyet kontrakt om Lørenskog ikke tar 3 poeng i Halden. 
Lørdag 25 mars klokka 16.00 starter også kampen der spillerne  kan gå ut på isen og vise at det er 3×20 min med offensiv kvalitetshockey som teller. Ringerikes topp 6-7 forwards som kan vise Ringerikes publikum og supportere at denne kvalifiseringen ikke har gått som den burde, men som ender godt fordi disse 6-7 har kvaliteter som er mer enn gode nok bare de er på 100%. Det spiller ingen rolle om du er på vei bort etter endt sesong. Spiller man i øverste liga så må man klare å være profesjonell hele veien ut. Det kan jo ikke være interessant å ha nedrykk på CV’n?
Dette har jeg selvsagt ikke suget av eget bryst. Jeg har hentet informasjonen hos Geriatriks. Det han ikke vet om ishockey, og spesielt om Ringerike Panthers, er ikke verdt å vite.
Det eneste jeg ikke fant ut av hans blogginnlegg, og som jeg måtte google litt for å finne ut av, er om det er hjemmekamp. Det tror jeg at det er. Vurderer om jeg skal ta turen til ishallen og oppleve min første hockeykamp. Jeg får høre med Gamle Gubben Grå om vi skal ta turen.

Kjerringa på tur til en ishall?? Jeg kan ikke tenke helt klart . Jeg skriver om skibakker og ishockey. Var det liksom ikke vår jeg hadde kommet til at var det som ga lesere til blogg?
En liten påminnelse til Kretahalvorsen våronn er noe man gjør ute, husvask heter vårrengjøring og er dørgende kjedelig. Her forventet jeg å lese om frø og planter, og får bilder av vaskebøtter og støvtørking.

Ikke finner jeg stor interesse av å lese gamle outfit innlegg fulle av faux pels heller.

Klikker meg raskt videre og lurer på om jeg har oppnådd noen milepæler denne uka.
Jeg har fått klippet håret. Hatt et møte som var ganske avklarende om ikke avgjørende. Hatt et møte om våpenstøtte til Ukraina som mine lesere fant utrolig uinteressant og har drukket kaffe med Barndomsvenninna.
Tror ikke noe av dette kan kalles milepæler akkurat.

Strikkekjerring minner oss på at det er vaffeldagen i dag – og så deler hun oppskrift på noen helt nydelige vaffel-votter!
Når Gamle gubben Grå og jeg skal ut å drikke kaffe-latte senere i dag må vi unne oss en vaffel.
Mon tro om de selger vafler i ishallen?

Vibbedille maler motiv bak på ei olajakke. Det seg gøy ut! Det får jeg lyst til å prøve og! Jeg har ingen olajakke, men det har Gamle Gubben Grå. Lurer på om han blir kjempeglad hvis jeg tegner blomster eller såpebobler bak på Lewisjakka hans? Han har hatt den siden vi ble kjærester på 80-tallet. En blomstrete olajakke i skikkelig flower-power stil måtte jo være kult hvis vi skal på tur?

For vi planlegger tur. Vi kommer til å reise nordover til sommeren. Det ble bestemt i går. Hvor langt nord har vi ikke helt kommet frem til. Mye som trengs å planlegges. Mest lyst har jeg til å dra på bobilferie nordover. Det virker så kjekt. Eneste aber er at vi ikke har noen bobil, og kanskje ikke helt økonomi til å kjøpe en akkurat nå heller. Jeg mener vi vil jo gjerne ha en som både får oss nordover og helst tilbake til Hønefoss uten for mange problemer.  Skulle den begynne å gi oss tekniske utfordringer ville en harmonisk ferie fort gli over til et stressende mareritt. Vi har null kunnskap om mekking av bil og kunne ikke gjort jobben selv samme hvor ubetydelig den er. Da er ikke en eldgammel bobil med kurs mot Nordkapp så veldig lurt.

Å reise for å finne våren, en dag i skibakken, vaffelvotter og tur med bobil. Bloggtoppen inneholder innlegg som bør inspirere og underholde mange. Det som troner helt der oppe et et innlegg om fredagstacoen.
Hva som virkelig gir klikk stopper ikke å forundre meg.

Men nå må jeg svinge meg rundt å få litt orden på Drømmehuset. Da blir det kaffe-latte på kjerringa og kanskje en tur i ishallen. Vi blogges.

 

 

16 kommentarer
    1. Er det ikke mulig å leie en bobil i ei uke? Da slipper man å leie hytte eller hotellrom. Er stive priser på hotell.
      Du klatrer nok oppover igjen på denne lista vil jeg tro.

    2. Spennende detta med plasseringa på bloggtoppen, men heldigvis ikke alt for viktig, for blir ikke rik av den plasseringa jeg pleier å ha i hvert fall 😏Men moro er det. Og litt artig å følge med på hva slags innlegg som «selger», som du sier😜

      1. Det et mest for gøy at jeg er så opptatt av den lista.Men greit å sehva som gir klikk. Kanskje ikke hos dersom alltid er langt oppe, men met når noen gjør et byks oppover.

    3. Madonna har konvertert til muslim. er på vei til Drammmen for og protestere mot Sian sitt planlagte bål. første påskedag. Nesten sant. men det har vært kanskje all time high klikk.

        1. Akkurat det har du kanskje ikke rett I.. se på talla.. 7000 klikk . velger å tro at 6999 av dem leser med stor humor . ellers så har filosofbloggeren Apecalypso noen tanker om den saken dag 😉

          1. Jeg tror ikke det er de innleggene som gjør at bloggeren har så mange sidevisninger. Hen er på flere plattformer og lenker til bloggen. Akkurat som han på topp.
            Så er hen flink til å pleie leserne sine, og legger igjen kommentarer i mange kommentarfelt. Ofte bare et emoj.
            Hen skriver bra, har en leken penn. Og han har relativt mange innlegg pr. dag.
            Jeg tror ikke det nødvendigvis er fordi folk deler hens holdninger til islam eller hans fascinasjon for Madonna som gjør at hen har så mange sidevisninger. Mer fordi hen er god på det hen driver med.

    4. Kunne gjerne hatt et eget innlegg med den squashgratengen. Oppskrift. Mat er IKKE kjedelig… og du, drit i bobil. Ta fly nordover, leie bil og det finnes masse muligheter for privat overnatting. Vi gjorde det for etpar somre siden og anbefales…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg