Nasa søker klovn…

Hørte på radioen at Nasa søker etter en person som skal ha rollen som klovn på den planlagte turen til Mars,
Min første tanke var at jeg visste om en utmerket “klovn” som sikkert mange hadde satt pris på at ble skutt ut i verdensrommet et par års tid.  Når jeg tenkte bedre etter kom jeg på minst to.  Du vet han Donald borte i statene og han Kim lysende sol nede i Nord Korea.
Vi har kanskje noen klovner her på berget og.  Per Sandberg, Trine Skei Grande (hun er jo klovneminister også, for det må da være kulturministeren som har ansvaret for klovnene..) og Mulla Krekar.  Jeg vil tro det er nok av gode kandidater å ta av rundt om kring.  Ja, jeg kunne ha kommet med noen eksempler fra den hjemlige lokalpolitikken og, men de er jo så hårsåre at det er best å la være. Kan ikke irritere på meg store deler av Arbederpartiet her i kommunen allerede før valgkampen er i gang. Men folkens, har du tenkt å putte den lista i urna i september anbefaler jeg å bruke kulepennen….

Men når jeg googler litt og leser artikkelen ser jeg at alle disse kandidatene faller gjennom.  Eler mulig Skei Grande og de lokale Arbeiderpartipolitikerne fremdeles ville befinne seg i søkerbunken?  For poenget er ikke bare å være en tøysekopp, eller en latterlig fremtoning, men å bidra til samhold i gruppa, roe ned gnisninger som nødvendigvis oppstår når folk bor trangt over tid.   Kort sagt holde motet oppe.  Så der røyk nok Donald, Kim og Mulla Krekar.

Klovnen må også være i stand til å takle et knalltøft treningsprogram.  der røyk vel Skei Grande og et par lokale Ap er . I tillegg må klovnen være en fremragende vitenskapsmann og ingeniør….  ja da var det vel ikke så mange igjen på lista mi.

Men firer de litt på kravene har jeg altså lista klar….

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg