Noen sto opp for meg….

Jeg er kjerringa som skal klare alt.  Jeg er utrolig flink til å stille opp for alle andre, og ikke like flink til å stille opp for meg selv.  I det sisteåret har jeg følt veldig på det. På et område har jeg ønsket at jeg hadde klart å være flinkere til å snakke min egen sak
Jeg har stilt spørsmål, men bare i mitt eget hode.
Jeg har påpekt feil, men bare i  mitt egent hode eller i samtale med venner jeg ar tillitt til.

Flere har spurt om å få hjelpe meg. Men som sagt. Jeg er kjerringa som fikser alt selv, så jeg har takket nei
Kall meg stolt – eller vrang – eller dum……

Denne uken har jeg opplevd at noen ikke spurte, bare handlet.
Noen hørte på min frustrasjon.
Jeg brukte bare vedkommende som en profesjonell jeg kunne lette litt på trykket ovenfor. Hun fikk betalt for det.
Og hun lyttet, tok i mot og sa de ordene jeg trengte der og da.
Etter samtalen følte jeg meg bedre Jeg hadde fått luftet min frustrasjon.

Vedkommende tenkte fortsatt.
Etter at samtalen var over.
Vedkommende tok grep. Handlet.
Snakket min sak, uten at jeg hadde bedt henne om det.
Uten at hun hadde spurt meg, for hun ville i likhet med alle andre fått nei.

Skulle jeg ha valgt meg hjelper selv, ville jeg nok ha valgt en annen .
For hun er langt fra den beste.

Men det var hun som valgte.
Valgte å bry seg.
Valgte å ta grep.
Valgte å gi hjelp til ei som ikke ønsket hjelp.
Det holder for meg.

TAKK!!!!

10 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen, – det sitter såå langt inne å be om hjelp eller å ta i mot den.
      Så deilig da med folk som bare _gjør_ uten din viten men i beste hensikt. Det varmet nok godt:)

    2. Så bra! Du er åpenbart en sterk og tøff dame. Noen glemmer at bak det ytre då er man et vanlig menneske med følelser.
      Å be om hjelp er en styrke. Håper at du har det bedre.

      1. Jeg ser nå at det ser litt rart ut. Men jeg tror hjelperen hadde forstått hvis h*n hadde lest dette.
        Jeg har fått tilbud om advokathjelp, jeg har fått tilbud om hjelp fra noen som har lang fartstid og mye kompetanse på feltet osv..

        Hjelperen har ikke kompetanse, erfaring eller kunnskapen til disse, men bare handlet likevel. Det er jeg utrolig takknemlig for – og det skrev jeg.
        Enda viktigere jeg har fortalt hjelperen direkte hvor takknemlig jeg er

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg