Opperere ut “inplantat”

Dette innlegget kommer til å få sidevisninger!!! Nå, kommer jeg til å rase oppover bloggtopplista og er garantert over 100 plassen i morgen.  Vent å se!!! For nå må jeg da ha knekt koden?   En overskrift som insinuerer kirurgi og et bilde fra sykehusmiljø.  Sikker vinner.!   Isabell Raad kan sitte der nede i Dubai så mye hun vil, for Sophie Elise har operert puppene sine, og slikt blir det selvsagt lesere av.

Først må jeg berømme Sophie Elise for at hun fjerner all silikonene hun tidligere har fått innplantert i puppene sine.   Bra at ei jente som er et forbilde for mange unge jenter går til det skrittet og kun ha naturlige pupper.  BRA; Sophie Elise!

Jeg har selvfølgelig ikke operert vekk silikon i puppene mine.  Av den enkle grunn at det finnes ikke, og har aldri befunnet seg så mye som en dråpe silikon i mine dissende hengepupper.  “Pitabrød” kaller Gamle Gubben Grå de når han er i det modige hjørnet, og som du forstår, kjære leser, her er det ikke mye som strutter.

Bildet er heller ikke fra en fancy operasjonsstue på Fornebuklinikken, men gode, gamle lab 3 på jobben, min yndlingsarbeidsplass.  Men jeg vurderer faktisk å fjerne noen “implantat”.  For selv om denne kjerringa ikke har silikon i hengepuppa, så har jeg da implantat i kroppen!!
I likhet med at Sophie Elise sikkert har nevnt puppene sine i et eller flere innlegg, så har vel jeg nevnt i ett innlegg eller tre at jeg har mer titan enn beinvev i nederste del av høyre kne.  Jeg har og implantat i hjerteskilleveggen min..  Ble operert for en Ventrikkelseptumdefekt i 18 års alderen. Hva den kunstige hjerteskilleveggen er laget av er jeg usikker på.  Silikon?

Så nå vurderer jeg å gjøre som Sophie Elise og fjerne implantatene mine.  Ja, ikke den hjerteskilleveggen da. Den tror jeg det er greit å beholde, men metallet i kneet vurderer jeg å fjerne.
Ortopeden “min” , han som skrudde sammen det maltrakterte beinet sa at jeg måtte regne med å  få implantert kneprotese i det kneet i løpet av 1, 3 eller 5 år.  Han trodde ikke “lappinga” ville være en varig løsning.  Nå har det gått 5 og et halvt år…  Kneet plager meg jo litt i hverdagen, av og til ganske mye.  Vil det bli bedre med kneprotese? Og har beinvevet grodd godt nok til at det enkelt lar seg gjøre å få festet kneprotesen? Vil en slik operasjon bli vellykket, eller vil jeg fremdeles ha vondt i kneet i hverdagen  – og i tillegg få ekstra plunder og heft?  Det er noen overveininger jeg driver med, og jeg har ikke tatt noen endelig beslutning ennå.

Kvelden før Sophie Elise skulle fjerne silikonet i puppene sine ba hun venninnene sine på puppefest.  Alle måtte ha på seg fint undertøy, sexy pysjamas og så feiret de puppene sine, og Sophie Elise tok avskjed med sine.
Jeg skal love dere, Gunn, Berit, Kristin og Aina at går jeg til det skrittet å erstatte alle skruene og platene i beinet mitt med ei kneprotese, så skal jeg be dere på en bein-fest.  Regner med at dere stiller i fint undertøy eller sexy pysjamas.  DET kunne bli litt av en fest!

Sophie Elise sier at om hun om ett år eller to finner ut at hun likevel vil ha struttende silikonpupper, så kan det tenkes at hun implanterer ny silikon.  Jeg håper at hvis jeg fjerner plater, pinner og skruer så blir det aldri skrudd nye plater og skruer inn i min vakre kropp.  Men man kan jo aldri vite – og det kan vel fort bli noen skruer og plater bare for å feste den kneprotesa.
Vel ingen avgjørelse er tatt, så kjære leser fortsatt å følge bloggen min så kanskje du finner utom jeg lar meg operere, og får se bilder fra bein-festen.

 

 

6 kommentarer
    1. Du verden 😀 Her klikker jeg meg inn for å finne fine vinterbilder til Frodith’s vinterland, og så havner jeg mitt inn i et puppekalas og inplantattisser, eller ka det no heter 😀 Det må jeg si,, hadde det vært pupper i snøen,, eller noe i den duren 😀 Lykke til,, et herlig innlegg var det , med snert og humor i alvorligheten:D

    2. Hehe, mye bedre med pitabrød enn silikonpupper. Det viser at de er brukt til noe fornuftig. Lykke til med valget av kneprotese eller ei, men jeg vet at kneproteser fungerer veldig bra.

      1. Kneproteser fungerer utmerket hos de aller fleste. Hadde jeg “bare” hatt et slitt kne er jeg ikke i tvil om at jeg hadde gått for det. Men siden beinet i utgangspunktet er så ødelagt, er de i tvil om det er nok beinvev til å feste protesa. Det kan fort bli litt plunder og heft. Men blir det bein-fest kan jo du bli bedt du og.

    3. Nå har jeg lest denne også, ble du glad? Men jeg tror ikke jeg får halt deg opp på den hundremeteren ennå.
      Apropos Vsd’en, – har en datter som er operert for det OG Asd. Om det er silikon de lapper hjertehull med,, håper jeg det er sterkt. 🙂

    4. Alltid glad for lesere. Det er jo det som skal til for å nå toppen…
      Prøvde å google hva man tettet VSD med, men fant ikke helt ut. Jeg tenker det må være litt elastisk, så jeg tenkte på silikon…Titan blir jo alt for stivt… Det er 33 år siden jeg ble operert, så det har da funka ei god stund

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg