På stedet hvil….

Jeg er fremdeles på 44 plass, og Isabell Raad har fremdeles blitt mangetusen kroner fattigere.
Og jeg tror det bekymrer oss to omtrent like mye – eller rettere sagt like.  Plassering sånn midt på lista bekymrer ikke meg mye, (så lenge jeg er over midten…) og Isabell bekymrer seg ikke over tusenlapper som flakser ut av kontoen. For hadde det bekymret henne, hadde hun vel produsert et aldri så lite blogginnlegg.  Det er jo blogger hun er. Det som er hennes jobb, hennes yrke, og det som skal skaffe mat på bordet, og champagne i champagnekjøleren.
Det er jo litt rart at jeg som er radiograf, tillitsvalgt, lokalpolitiker osv har produsert tre innleggsiden sist vi hørte noe fra Isabell. Dette er jo jobben hennes, lissom.

For i tillegg til å produsere blogginnlegg har jeg produsert et blogginnlegg, kjørt Yngste Sønn på jobb, fylt olje på bilen, kjørt til Drammen, hatt forberedende møte med de andre tillitsvalgte (Jobben min, slik som jobben til Isabell er å blogge…) Deltatt på et Dialogmøte med foretaksledelsen, og stilt kritiske spørsmål både til budsjett og en av direktørenes valg av ord,(Jobben min akkurat som…) Deltatt på en drøfting om ny ordning for mobiltelefonbruk (jobben min akkurat som…)  Hatt en lengre telefonsamtale med Datteren Redigert et leserinnlegg for en i Rødt, svart ut noen spørsmål fra en i SV, meldt meg på Kommunestyrets juleavslutning, vært innom Fretex og lett etter skatter, Brukt nettverket mitt for å innhente informasjon (Jobben min akkurat som jobben til Isabell er…)Skrevet en protokolltilførsel til bruk i dag i tilfelle ledelsen ikke går med på min måte og løse utfordringer på. (Jobben min akkurat som…) Handlet mat. Lagd middag. og skrevet et blogginnlegg.

Hva har du brukt det siste døgnet til Isabell?

Ny dag nye muligheter.
Drammen venter om få timer.  Avdelingssjefen har lagt inn en nedbemanning på 6 radiografer i sitt budsjett for 2020.  Som tillitsvalgt for radiografene er det min oppgave å forhindre den nedbemanningen.  I dag skal vi drøfte budsjett.  Jeg har en viktig oppgave foran meg.  Argumenter må være på plass, Kunnskaper innhenta.
Jeg må overbevise en direktør og hans stab om at de stillingene må reddes.
Jeg har ikke tid til å sitte her å blogge.

Vi snakkes

4 kommentarer
    1. Men du vet at Isabel holder på å sprekke av glede og forventning over et gedigent prosjekt som hun snart skal røpe. Sikkert kjempeviktige greier! Er det virkelig det, skal jeg ta av meg hatten!
      Men om det blir viktigere enn bemanning og fare for nedskjæringer på sykehus, det tviler jeg på!
      Stå på!

    2. Ja. Jeg vet år hun er med på et kjempehemnelig og kjempe stort prosjekt hun ikke kan si noe om….
      Jeg håper jeg bidro til et litt mindre kutt i stillinger…

    3. Du er dyktig og kan jobben din…:) Redde arbeidsplasser. Snakke med folk. Dialog. Tar av meg hatten.
      Og du holder deg bra på lista. Har nok fått dine tilhengere som er faste nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg