Pillerus og anmeldelser

Jeg kjenner hvordan de smertestillende tablettene begynner å virke. Jeg synker sammen i putehaugennog tenker at det er rart at noen i det hele tatt vurderer å sette seg bak et ratt når de har proppet i seg smertestillende tabletter. Det hadde ikke jeg turt, uavhengig av hva legen måtte mene. I neste sekund sukker jeg oppgitt. Bilkjøring ja, det er en god stund til jeg kan sette meg bak et ratt igjen. Er jeg heldig skjer det i løpet av juni måned.

Så konsentrerer jeg meg om de nederste på lista. Kariannenesse har ikke kommet seg helt etter jule og nyttårsfeiringa. Ikke så rart kanskje, innlegget er skrevet 3. Januar.

AnneB derimot har vært ute og fotografert vårklær. Jeg sukker igjen. Blir en stund til jeg kan svinse rundt å leke modell. Kanskje like greit. Jeg føler meg ikke som en modell akkurat nå. Da måtte det være for rulatorer og doforhøyer. Jeg er glad Gamle Gubben Grå ikke har fått for seg å fotografere toppbloggeren når hun kommer dundrende på et bein med rulator kliss naken på vei mot do om morgenen. Et syn for guder, men nei takk, jeg vil helst ikke se bilde..

Kjøkkenhageprosjektet i Kvitlyngveien vekker mer interesse. Selv om jeg kanskje ikke har så store forhåpninger om å gå gjort så  mye i kjøkkenhagen de første ukene har jeg tro på at Gamle Gubben Grå kan gjøre en innsats. Kanskje får vi opp drivhuset før jeg får av gipsen. Jeg tror jeg skal gi han den utfordringen

Zhuo koser seg med at kirsrbærtrærne snart blomstrer i Kristiansand. Vi har et prydepletre dom blomstrer om en stund. Det kan jeg hibke ut på terrassen og se. Lurer foresten på om Forsythiaene har sprunget ut. De hadde nesten det på mandag.

På plass 96 har Bent Erik Sandnes en spillanmeldelse som merkelig nok vekker min interesse. Jeg tror ikke det kommer som en overraskelse at denne kjerringa ikke akkurat er noen gamer.  Men spillet Farming Simulator 22 som kommer til høsten vekker min nysgjerrighet. Kanskje kan dette bli årets julegave til noen.

Nå kjenner jeg at pillene har gjort meg trøtt, så det blir nok en høneblund her på Hønefoss.

13 kommentarer
    1. Uff, har vondt av deg. Vet hva du går igjennom. Det blir desverre mange lange uker fremover. Håper du har noe du kan sysle med, for å få dagene til å gå fortere. Tok meg 4 mnd før jeg klarte å bruke foten på gasspedalen. God bedring 😘🌹

      1. Det der med gasspedalen plager meg. Eller det er jo høyrebeinet så det er jo det jeg bruker på bremsen, og denne kjerringa pleier ikke å bremse…
        Vi hadde opptelling i går. Bare 39 dager til jeg forhåpentligvis får av gipsen.. Jeg har lesestoff nok. Og skal nok finne på noe men tiden blir nok litt lang

    2. Er selvfølgelig helt enig i starten der, skjønner det ikkje….Kan jo nevne at det er merkelig stor forskjell på fastlegene i dette laaange landet vårt.
      Dette kommer til å gå bra, men det tar garantert tid, når det verste er over vet eg du både kan strikke å perle så da er det bare å sette seg til rette og la de andre ta seg av resten 🙂
      Lag deg en fin fredag fra kommandoposten 🙂
      Klem Vibbedille 🙂

    3. Bivirkninger av medisinene er mange..jeg tok et sovetablett i natt for å få sove og innmari trøtt på morgenen. Men jeg kjørte til båten 3 minutters kjøring hjemmefra:)
      Burde egentlig gått, men det var dårlig vær.

    4. Måtte selv ta sterke smertestillende i natt for smertene herjet i kroppen. Kjenner at jeg har vært trøtt hele morgenen og blir å legge meg nedpå litt.
      Men fy så trøtt man kan bli. Dessverre er det mange som setter seg bak rattet og utgjør en stor fare for andre bilister og myke trafikanter.
      Fortsatt god bedring.

    5. Lo godt av tanken på gubben som fotograferte toppbloggerne dundrende gjennom gangen med rullatur 😂 Blir spennende å se om/når drivhuset kommer opp 🙂 Elsker å se på andres drivhus mens jeg drømmer om mitt eget. Men fram til jeg det får må gjesterommet og kjøkkenbenken duge… God helg til dere 🙂

    6. Har vondt av deg! Det er aldri greit å feile noe, men brudd må være noe av det mest upraktiske å få. For å si det sånn. Jeg har hittil sluppet unna med bare forstuinger i håndledd, frossen skulder og betennelse i et kne. Men helt blank om brudd er jeg ikke. Min datter fikk dobbeltsidig ankelbrudd for noen år siden. Alene med tre barn. En av hennes venner og jeg skiftet på å være hos dem ettermiddag, kveld og natt. Vi var begge to i jobb, så hun måtte klare seg alene mens ungene var på skolen. For et liv! Men det gikk. Alt ordner seg gudskjelov til slutt.
      Jeg fikk vaksinen i går og eneste bivirkning jeg har fått hittil er en stiv ogvond overarmsmuskel. Klarer ikke å løfte opp armen nevneverdig før det glefser til en smerte. Skulle ha vasket hos noen i dag, men fikk utsatt det til mandag. Da må jeg bare være bra igjen, for hele uka er proppfull av vaskejobber. Det er med det som med oppvasken, det må gjøres igjen og igjen.
      Lag deg en så god dag som mulig. ❤️

    7. Jeg synes folk skal la legene bestemme hvem som kan kjøre bil etter smertestillende og hvem som ikke kan det, og holde seg for god til å synse. Det foreligger et tydelig og strengt regelverk og alle leger følger dette når de foreskriver smertestillende. Kortversjonen er at det er STOR forskjell på om man nylig har startet på smertestillende eller om man har brukt det over lang tid. Man blir ikke verken sløv eller ruset når kroppen er vant til medikamentet og man bruker samme dose over tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg