Planer for august – ferie, valgkamp og hverdag

Reklame klikkbare linker til  produkter relatert til fjell og Oppdal…

OK, jeg vet at vi straks er halvveis i august, men kan Sophie Elise øverst på bloggtoppen for tredje dag på rad først nå avsløre sine planer for måneden – ja så kan jeg på 86. plass gjøre det samme.
Jeg vil og si at et er velig hyggelig å kommunisere med dere lesere i kommentarfeltet om dagen, ja bortsett fra du som sender meg den samme spam-melinga 2 ganger om dagen.

Jeg har ikke tenkt å kontakte noen klinikk for å fryse ne egg, og for å være ærlig med dere forstår jeg ikke hvorfor Sophie Elise skal det heller.  Hun er ung og kan få barn i maaaange år ennå (helt naturlig – uten hjelp av klinikk)
Jeg trodde dette tilbudet var forbeholdt unge kvinner med alvorlige sykdommer for å sikre at de kan få barn senere. Da Bioteknologirådet drøftet spørsmålet om lagring av ubefruktede egg skulle tillates for alle kvinner i 2014 mente flertallet at det ikke skulle tillates.
Men alt kan selvsagtkjøpes forpenger.  I artikkelen fra Bioteknologirådet fra 2014 finner jeg at man i Sverige kan få tatt ut egg til den nette sum av 30.000 kroner, og at lagring av egg deretter koster 5.000 kroner i året. .

I likhet med Sophie Elise kan jeg ta grep for å forbedre kostholdet mitt ytterligere.  Jeg håper at jeg snart får time på Lærings- og mestringssenteret for å lære mer om å leve med Diabetes.  Da får jeg sikkert også noen kostholdstriks. Mulig det ikke blir i august, men … Jeg har i det minste klart å kutte ut cola, og det er virkelig en forbedring av kostholdet mitt.

Søvnmønsteret mitt er helt ok. Gamle Gubben Grå fnyste litt i sted. Vi er på ferie, og jeg sto opp klokka 05.30.  Ringte for å sjekke at Yngste Sønn som er hjemme har kommet seg opp klokka 06.00, og satt og blogget da Gubben våknet til live rundt 06.30.   Han har nå tusla ut for dagens første røyk. Mulig det gjør han litt mindre amper…. (Jeg har overhode ikke vekket han, men han syntes vist det var forstyrrende at jeg skrudde på lyset, dro fra gardinene og snakket i telefonen her inne på hotellrommet….)

Jeg bør og begynne å skrive mer. Leserinnlegg og delta i nettdebatter. Ja, også selvsagt bloggen.
Kanskje begynner jeg og på boka jeg lenge har fundert på.  (Men når ferien er over og hverdagen begynner rekker jeg sikkert ikke halvparten av alt jeg ønsker…)

Gjøre litt strukturelle endringer i AS et mitt.
(Nå har ikke jeg noe AS, men det hørtes så kult ut når Sophie Elise skrev det.)

Jeg hadde jo egentlig tenkt å trene hver dag akkurat som Sophie Elise hadde tenkt. Hun synes det virker urealistisk når matvanene ikke er de beste og hun sover for mye.  Ja, vi har alle våre unsyldninger. Min er at jeg rett og slett ikke orker – eller gidder. (Unnskyld Halden, læreren  min på barneskolen som forsøkte å lære meg at de tikke er noe som heter gidder ikke)

Begynne oppussingen av gjesterommet. Det har jeg tenkt på lenge. Det hadde vært gøy å komme i gang med (Eller bli ferdig med gangen eller gjestetoalettet eller hytta..)
Gjesterommet vårt skal ikke bli Yoga / meditasjonsrom.  Bare nevner det hvis noen lurte…

Sophie Elise skal til Arendal på Arendalsuka.  DET skulle jeg også gjerne ha vært.  Så partilederdebatten derfra i går…  Det er i Arendal det skjer i disse dager.  Men jeg sitter i tåkeheimen på Oppdal …

Om jeg skal ha noen flere fotoshoot er jeg usikker på. Vi får se.
Det jeg derimot er sikker på er at her skal det ikke filmes noen youtube scener, og jeg skal heller ikke bli stekt på Sentrum Scene, eller dra på høstlanseringen til TV2.
Jeg skal heller ikke ta piercing eller noen cover-up tatovering (Har ikke tatovert noen R eller annen bokstav på rumpa) eller spille inn noe TV program.

Tviler på at jeg skal være gjest i God Morgen Norge, men tar de kontakt, kan jeg alltids vurdere det.
Tviler og på at jeg blir spesielt bedre på egenpleie, men jeg pakka ned ansiktsmaske da vi dro i går. Vi er jo på hotellferie så vi får se.

Nå må jeg bare finne noe å reklamere for som kan gi meg klikk og derved litt penger., så er jeg en ordentlig toppblogger…. Skiferbrikker, bilde av dame i fjellet og masse flott utstyr for turer i fjellet.  Må jo ha fjell som tema nå som jeg er på Oppdal. Lua var fin, men  sikkert for liten for meg. Ordentlig tur-klær som jakka og buksa fra Bergans står høyt på ønskelista. Boblevesten var kjempekul.  T-skjorta hadde passet til de andre fjell-klærne. Hjelmen ja den var jo… sekk bør en ha. Likte fargene i fleecesettet og  forkle er kjent å ha

Girl and mountain Poster50x70cm//Reima//Serveringsbrikker, 4-pack, 10 x 14 cm, Skifer, Nicolas Vahé//Lundhags//Bergans//Lundhags//Bergans//Klippan Yllefabrik – Mountain Village Forkle//Moonlight Mountain Gear Hjelmfeste//eivy//Mountain Horse

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg