Puppa mine selger som varmt hvetebrød….

I dag er jeg på en syvende plass på bloggtoppen!! 546 flere sidevisninger enn dagen før!!!   Denne fantastiske plasseringen kan jeg takke puppene mine for. Jeg tror jeg skal slutte med BH for bestandig!

Feministene på 60- og 70- tallet brant bh-er på bål, i 2021 kan ikke ei 55 år gammel kjerring vise et bilde av seg selv med hettegenser men uten bh uten at det blir reaksjoner.  Hvor ble det av kvinnefrigjøringen? Har verden gått fremover?

Bildet var tatt på en debatt om eldrepolitikk arrangert av pensjonistforbundet.  De som satt i salen, de jeg var der for å snakk til, var mennesker som er født på 40- og 50-tallet.  De vokste opp på en tid da det ikke var like selvfølgelig at kvinner skulle ta høyere utdanning og gjøre karriere.  De er generasjonen som måtte kjempe kampen for å få lov til å realisere seg selv. De brant bh-ene, eller drømte om å gjøre det, men innordnet seg det livet som var forventet av dem.  Det er de som har stått på barrikadene for de rettighetene dagens generasjon kvinner tar som en selvfølge.
Det var den gjengen jeg skulle snakke til da jeg som representant for et feministisk parti valgte å ta på meg en strikket hettegenser i Kashmirull og lot bh-en være hjemme.
Så når “bjare” mener det var respektløst var det egentlig det? Eller var det kanskje å vise de respekt, de som kastet bh-en og tok kampen for de rettighetene vi i dag tar som en selvfølge.  Det var mulige Rødt velgere jeg talte til, ikke pripne besteborgere som garantert stemmer Høyre.

Siden jeg har rast oppover fra plass nummer 13 til plass nummer 7 har jeg passert 6 bloggere på min vei mot toppen.  Det er Spis og spar, Martine Halvs, Annais, Mat fra bunnen, Stine Skoli og Vibbedille.
De fem første av disse har ikke kommet med noe nytt, så å overgå dem burde jo være enkelt.  Men jeg ligger og over Vibbedille!! Vibbedille er ei dame som leverer blogginnlegg hver dag, og det av god kvalitet.  Det er ikke ofte jeg har hatt en bedre plassering på bloggtopplista enn henne.

Vel, Vibbedille, kanskje du må komme med noe annet enn “glassperler til de innfødte” skal du ta kampen opp med denne kjerringa. Jeg skal ikke oppfordre deg til å kaste bh-en eller vise oss den, men kanskje vi kan få se hvordan det går med fisken din?

Selv om jeg er høyt, høyt oppe på bloggtoppen er det jo blogger som ligger over meg, og i dag har alle de som ligger over meg levert nye innlegg.

Monika Vederhus skriver om det å klamre seg til de små ting i livet. Ja, Monika, det er viktig å husk på.

Doc og Dask har kastet seg i bobilen og satt kursen vestover. De skal i konfirmasjon i helgen.
Jeg skulle gjerne hatt en bobil og dratt ut på tur, men for meg går nok turen ned på torget i Hønefoss for å stå på valgkampstand.

Mamma På Hjul skal ikke noe sted.  Hun og familien hadde planlagt å reise i bursdag til et familiemedlem, men det kan Mamma på hjul bare glemme. De som skal tilpasse rullestolen hennes tok med seg en del for å ta noen mål. Det var på onsdag. Lovnaden var at hun selvsagt skulle få dette fiksa før helga. Uten den delen orker hun ikke tilbringe en hel dag i stolen, da holder hun ut maks en times tid.
Nå var det tydeligvis ikke ør denne helga men muligens neste helg firmaet lovte å komme tilbake med delen de lånte for å ta mål, så Mamma på hjul får bare holde seg hjemme så lenge.  Sånn et det å være avhengig av systemet rundt seg. Hun skal bare smile og være takknemlig for at hun tross alt får hjelp.
Jeg blir så sint på hennes vegne.

Ida Wulff har et reklameinnlegg for hårprodukter.  Det er både rabattkoder og giveaway.
Løp og kjøp!
Jeg har shampo og balsam som frisøren min anbefalte. Det holder for meg.

Anna Rasmussen viser oss gjestebadet sitt.
Hvor mange bad har du i boligen din? Hos Anna er det hovedbadet, masterbadet, og gjestebadet.
Her i Drømmehuset har vi ett bad, og gjestetoalettet. Drømmen om en ekstra dusj på vaskerommet i kjelleren har blitt mindre i takt med at ungene har flyttet ut.
Apropos unger. Når jeg ser på bilder fra huset til Anna Rasmussen ser jeg ikke det minste tegn på at det bor fire barn der.  Når barna var små så man tegn til at det bodde barn over hele huset, selv når det var ryddet og stylet. Er det bare vi som har hatt det slik?

Da er det bare Kokkejævel igjen.  Jeg pleier å forbigå han i stillhet. Det er som regel best slik. Men i dag skal jeg gjøre et unntak. For i dag har du mulighet for å ta en helg på hotell på Kokkejævels regning.

Hotelloppholdet gjelder to personer fra fredag 10. september til mandag 13. september på Scandic Hotel Haugesund.

Gå inn hos Kokkejævel og les hvordan.
Jeg skulle gjerne ha deltatt i konkurransen, men den helgen er det valgkampinnspurt så jeg har andre ting å gjøre enn å dra til Haugesund.

Lag deg en fin lørdag. Jeg skal stå på stand for Rødt, denne gangen med bh……

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Kommer nok aldri til å flæshe puppene, men til opplysning så er det sjeldent eg tar frem BH. Syns det er noe av det mest ubehagelige man kan bruke!! Den brukes KUN når det er høyst nødvendig, så nå vet du det hehe Tenkte samme tanke når eg så du føk opp lista: Pupper og Sex selger,men det har me jo visst lenge så bare la BH`n ligge du 😀
      Men ja, den fisken trenger en oppdatering snart, har ikkje fått bygd opp den ræva enda og kvier meg for å starte malinga, men det kommer snart. Venter på en pakke i posten med noe dill eg skal bruke til fisken 🙂

      Ha en flotters dag og la BH`n ligge 🙂
      Vibbedille

      Ps: Huset til Anna er faktisk like sterilt alltid….dessverre…

    2. Bryster selger fett!
      Men det er faktisk moderne nå uten BH – mange filmstjerner/kjendiser har kastet BH under pandemi og når hverdagen vendte tilbake så orket de ikke begynne med BH lenger. Flere har sagt i fra og nok er nok. De driter i om puppene henger til knea. BH er slitsomt å bruke i mange timer. Det er vondt og ubehagelig. Men er nok litt/en del støtte hvis man har store bryst! Husker Erna Solberg, hun gikk ikke med BH før hun ble statsminister. Det ble skrevet opp og ned om dette! Men hun ga faen!
      Kos deg på torget med eller uten BH!!!

    3. Er som Solliv nevner, det er in. Jeg kasta BH i søpla. Slutta for nesten 2 år siden. Jeg følte at det var tvangstrøye jeg gikk med. Pupper og sex får en til å klatre oppover lista. Gratulerer med 7 plass. Har bare 1 bad og 4 voksne unger som er flytta ut for lengst. Før måtte man vente på morgenen for å slippe til på do..

    4. Hm…jeg begynte ikke med BH, før jeg var nesten 20 😀 Tenk det, skjønte ikke man skulle ha det … Snakk om rar. Nå har jeg det på jobb, og river den av når jeg kommer hjem. Kan ikke gå uten blant elevene. Gratulerer med 7. plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg