Rekeburgeren som forsvant.

Jeg kommer nok aldri til å bli noen matblogger. For i dag skjedde det som så ofte skjer når jeg har planer om å vise frem maten jeg lager, all maten er spist opp før jeg kommer på å ta bilde.

Vel  jeg kan jo ta å gi dere oppskriften uten bilde. Du tar et burgerbrød, legger på litt kinakål så en skive ananas som du steiker i stekepanna. Oppå der legger du en stor haug med rensede reker. Topper det med litt kapers og masse aioli.Så toppen av hamburgerbrødet på toppen. Godt! Oppskriften fant jeg i Magasinet til Dagbladet 6. august 2022. Det er Christopher Sjuve sin oppskrift. Gan lagde majonesen selv. Det gjorde ikke jeg.

Sjuve lanserer dette som en sensommer rett. Og ja, den passer sikkert godt en august-ettermiddag på terrassen. Den gjør seg og godt i februar, som et løfte om våren og sommeren som snart kommer.

Eller når jeg ser på snømengdene ute på terrassen ser det ut som om det er en god stund til jeg vil nyte middagen der. Men likevel, det gjør godt med en middag som minner om sommer.

 

2 kommentarer
    1. Det hørtes godt ut…..reker smaker alltid! Og de er jo aller best nå. Hvis du hadde ferske reker da,
      men ser ikke for meg det på Hønefoss i 2 meter snø med reketråleren kom inn til kaia…hehe…i innlandet!
      Her har vi Hvalerreker og de er aller best..særlig nå..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg