Skulle jeg tatt en tur til Alta?

Når jeg klikker meg gjennom bloggtopplista i dag stopper jeg opp ved innlegget til Allan. Jeg gjør ofte det. Ikke fordi jeg er så opptatt av robotstøvsugere og hårfjernere, men fordi jeg liker fjaset hans.

Allan, den fremtidige bloggkongen, har tatt en tur til Alta for å besøke den for lengst abdiserte kongen, Kokkejævel.
Blogginnlegget er akkurat slik et blogginnlegg skal være. Det er inspirerende, og får i gang noen tanker hos kjerringa. Kanskje jeg skulle “herme” etter Allan. fylle opp tanken på bilen og reise av gårde til Alta jeg og.
Det er, eller var i det minste, litt av hensikten med konseptet blogg. At influensere skulle påvirke leserne sine til å handle. Enten i form av kjøp av varer eller tjenester eller ved å oppsøke de samme stedene som bloggerne.
Det frister langt mer enn både støvsuging og hårfjerning.

Tenk så mye moro Gamle Gubben Grå og jeg kan oppleve på de 1.741 kilometerne dit. Gamle Gubben Grå og Kjerringa på tur igjen. Det hadde vært gøy!

Så kunne vi tatt en tur innom butikken til Kokkejævel. Der tror jeg vi fort kunne funnet mye spennende. Vi er jo ganske så glade i slike butikker som selger mat du ikke får på Kiwi. Prøve noe spennende fra småskala-produsenter.  Kunne fort blitt kjøpt både en og fem ting. Litt usikker på om jeg ville gått for Karashake slik som Allan. Milkshake med vanilje og tørka reinhjerte høres ikke fristende ut. Meg jeg er overbevist om at jeg ville funnet mye annet som fristet.

Litt mer usikker på om det frister å treffe på sjefen sjøl i den butikken. Jeg har liksom en følelse av at jeg ikke ville bli tatt så hjertelig i mot…
Kanskje best å sende Gamle Gubben Grå inn alene mens jeg venter i bilen… Tror det fort kunne bli en langt mer hyggelig handel både for selger og kjøper.

Alta har jo sikkert mer å by på enn denne butikken. Både nordlys og ishotell har jeg hørt, samt mange andre spennende overnattingssteder. Kunne fint sittet i en sånn dome og sett på nordlyset mens jeg koste meg med god mat fra Kokkejævels butikk jeg.

Tygg i deg salamibrødskiva og drikk opp kaffen! sier jeg til Gamle Gubben Grå. Vi skal til Alta! 

Gamle Gubben Grå løfter ikke blikket fra avisen en gang. Han lar seg ikke friste av en 21 timers biltur nordover. Feieren kommer i løpet av formiddagen, og han har planer for morgendagen. Det har for så vidt jeg og. Kanskje like godt at vi holder oss i Drømmehuset.

Allan oppfordrer Kokkejævel til å vippse litt for den gratis-reklamen han har gitt i innlegget sitt.
Det gidder ikke jeg. Har forsøkt det før med dårlig resultat.
Jeg vippser en femmer til Allan fordi jeg liker fjaset hans, det er tøffe tider i bloggbransjen. Det gjelder å hjelpe og støtte hverandre.

Plutselig får jeg en ide’ til et blogginnlegg. Et Gamle Gubben Grå og Kjerringa på tur innlegg.
Hva slags tur, kjære lesere, det er dere med på å bestemme. Vipps en krone, eller så mye du ønsker til 94133452 så skal Gamle Gubben Grå og jeg dra på tur for de pengene som kommer inn.
Om det blir fottur i skogen ved Drømmehuset, en kaffe-latte i Hønefoss eller vi finner på noe annet gøy får vi se. Et blogginnlegg om det blir det garantert.

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Da har jeg vipset noen få kroner, håper flere gjør det samme. Var ikke mye som jeg vipset men det var det jeg hadde, blir moro og se hva det blir ut av det. Håper det blir til en kafe latte på byen i det minste.

      Ønsker deg en fin dag.

      Klem fra meg til deg.

    2. Så hyggelig at du stoppet opp ved innlegget mitt i dag, men det var jo leit at du ikke stoppet opp ved det fordi du er opptatt av hårfjernere og robotstøvsugere. Dette er nemlig kvalitetsprodukter som en prominent toppblogger som deg så absolutt skulle hatt, og hvis du allerede har, er det kjekt med ett eksemplar til hvis en går i stykker. Man vet jo aldri! Jeg har gitt et lite vipps-bidrag til kjerringa og gamle gubben grå på tur. Hvis du får med deg gamle gubben grå på tur opp til Alta, kan dere ta en pause-stopp hos meg i bloggervillaen i Bardu slik at dere kan få dere en kanape og et glass champagne. Ha en fin kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg