Sommer, sol og søndag….

Jeg ser folk dele bilder på sosiale medier. Hytta på sørlandet, bobilferie, campigferie, vandreturer i nydelig natur. Noen bader, andre padler eller viser bilder av svette kropper som strålende fornøyd tar selfie etter å ha ankommet en fjelltopp.

Jeg er hjemme. Og selv om ankelen er bedre, mye bedre, er den ennå ikke klar for fjellturer. Fjellturer! Det er fremdeles utfordring nok og komme seg opp og ned kjelnertrappa! Selv de tre trinnene fra gårdsplassen og opp på tramnen fjør vondt.

Men sommerdager hjemme i Drømmehuset er heller ikke å forakte. En rolig søndag har det vært.

Lang frokost med varme rundstykker og ripsgele. God tid til å lese helgeavisene. Ja, jeg sverger fremdeles til papirutgaven. Ring Blad, Aftenposten, Klassekampen, VG og Dagbladet. Slikt tar tid. Best å sette av to dager. Dele det litt opp.

Gå en akkurat passe tur med Charlie Chihuahua. Passe lang for oss begge. Det er varmt.

En liten siesta inne mens dagen er på ditt varmeste. Når temperaturen nærmer seg 30+ er det i varmeste laget for kjerringa. Klager ikke altså. Vil heller ha 30+ enn 30=.

En lang telefonsamtale med Datteren.  Høre hennes entusiasme over å ha oppdaget hvor gøy det er med sup. Senere motta snap fra elva og brettet. Kose meg med å vite at hun koser seg.

Lage middag. Enkelt. Var igjen fylte squash fra egen hage. Bare å varme opp i mikroen.

Kvelden skal tilbringes på trammen sammen med Harry Hole.  Et glass rødvin hører med i sommerkvelden. Nippe litt forsiktig og la glasset vare hele kvelden.

Livet kan være bra, selv om man “bare” er hjemme.

4 kommentarer
    1. Mange aviser å lese før mandagen kaller du! Deilig med litt vin og stillhet. Noen mennesker må farte hele tida og det får dem bare gjøre…Koser meg masse hjemme jeg også!

      1. Før var hverdagen min farting hele tida. Jobb, møter, kurs, samlinger. Kalenderen var full. Det kunne gå måneder uten en dag ute en eneste avtale. Selv i helgene.
        Ferie ble for meg hvite dager i kalenderen uten program. Hvor jeg sto opp når jeg våknet og fylle dagen med det jeg ønsket uten å se på klokka.
        Fremdeles er det de beste dagene.

    2. Godt å bare være hjemme og slappe av! Man blir sliten av å være på ferie, – mye kjøring og nye inntrykk. Bedre da med korte turer. Ha en fin mandag! 🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg