Ta vare på meg selv dag…..

Etter å ha sovet et par timer på sofaen og tatt en lang dusj dro jeg meg på en behagelig tights og en utvasket T-skjorte. Jeg hadde tatt en beslutning.  I dag skal jeg ingenting.  I dag skal være en sånn “Ta vare på deg selv dag” .  For jeg kjenner i hele kroppen at jeg trenger det i dag.
Jeg har sjekket blodsukkeret.  Det er fint.  Det holder seg på et helt OK. nivå.  Det er ikke derfor jeg er sliten.

Jeg lytter til radioen som melder om problemer i trafikken, glatte veier.  På Lillehammer har 18 biler sklidd i hverandre i en og samme vei eller gate.  Jeg blir enda mer sikker på at jeg ikke skal noe sted.
Jeg blir stående å se ut på snøen som faller ned i store filler. Så mye snø har det knapt vært i hele vinter.
Nysnø i mars.  Vanligvis ville det fylt meg med sinne, håpløshet og mismot.  Mars er en vårmåned!  Det eneste som kan få meg i dårligere humør enn nysnø i mars må være nysnø i april eller mai. Men la det snø, jeg skal ingen steder.

Jeg trakter meg en kopp te, trekker sjalet litt tettere rundt meg og skrur på PC en. I dag skal jeg gjøre “ingenting” Ingenting jeg ikke har lyst til.  Jeg var på jobb 10 timer på mandag, var på kommunestyre i 12 timer i går.  22 timer i aktivitet så langt denne uka. Med en 60% arbeidskapasitet, 40% sykemeldt, er vel aktivitetskapasiteten min på rundt 24 timer i uka.  Jeg har noen møter som arbeidstaker i morgen og en dag i hvitt på fredag.   12 timer  til med aktivitet denne uka (Pluss et styremøte og et 50 års lag på lørdag.)

Samme om blodsukkeret er bra så må jeg passe på å ta slike “Ta vare på meg selv dager.” med verdens beste samvittighet.
Det snør fremdeles.  Jeg skal ingen steder.  Jeg henter meg en ny kopp te.

5 kommentarer
    1. Er det noe vi voksne damer har vansker med, er det nettopp å gjøre ingen ting. Jeg har øvd meg lenge, og klarer det av og til. Men er også glad for at jeg kan være aktiv. Det er i det hele tatt mye å være glad for, når man tenker seg om.

      God onsdagskveld i snøværet. Her er det virkelig vårstemning. Men man vet aldri om det varer.

    2. kos deg med ingen ting dagen din – eg har slike pauser innemellom – og det er jo så godt, men eg MÅ på tur – selv om det er ingen ting eg MÅ gjøre

      Smil – det er jo torsdag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg