Tilbudt en plass i regjeringen!!!!

Våkner rundt klokka seks som jeg pleier. Sola var bare så vidt synlig som en rød strek over åsen i øst. Jeg tok sjansen på at det ikke var for mange som ferdes på fjellveien rett over hytta og løp i Evas drakt en rask tur nedover lia.

Inne igjen var det godt å krype ed i den varme senga og krabbe godt inn under dyna. Jeg henter frem mobilen. Sjekker etterhvert blogg.no og smiler for meg selv når jeg ser at jeg erpå en 11. plass. Det går den riktige veien.

Innlegget til Allianser verden fenger raskt ooppmerksomheten mmin.Det er noe med overskriften. I tillegg har jeg de siste ukene virkelig fått sansen for denne bloggen. Jeg humrer meg gjennom hans betraktninger om regjeringsdannelse og hvem han vil ha med på laget. Dette er underholdning som virkelig faller i smak hos kjerringa. Kostelig!

Deler noen av betraktningene. Dette er virkelig bra underholdning.  Er litt overrasket over valget av fiskeriminister, har hun overhode greie på fisk? Allan er nok inne på noe av de samme tankene som meg, for han skriver om denne personen:

Jeg vet ikke om du fisker eller har fiskestang eller spiser fisk eller sjømat, men hvis du har eller gjør, kan du bli fiskeriminister.  Hvis ikke, kan du bare bytte statsrådpost med en annen.  Fritt valg, men ikke statsministerposten.  Den kan du dessverre ikke få.

Det her er så bra skrevet  Allan, jeg virkelig koste meg der jeg lå og leste med et smil om munnen.

Et stykke ned på lista over statsråd kommer jeg til den ministerposten som jeg mang en gang har fabulert om at det kunne vært kjekt å ha. Helse og omsorg  ministerposten. Hvis jeg noen gang skulle sitte i en regjering er det den posten jeg tror jeg kunne ha gjort mest nytte i.  Og hvem har den kloke Allan tenkt seg i den rollen? Jo selveste Kjerringtanker, altså meg, eller Aud Marit.  Bare det beviser hvor klok og forstandig Allan er.

Jeg har ikke lyst til å kjempe mot Aud Marit om embedet. Jeg tror vi kunne utfylle hverandre bra i rollen. Jeg har derimot, riktignok uten å ha konferere med Aud Marit, foreslått at vi deler oppgaven. Hvis ikke det så kan jo Allan dele opp i en Helseminister og en Omsorgsminister.  Jeg tar gjerne jobben på halv statsrådslønn jeg. Det er embedet som lokker, ikke lønna.

Tenk dere det da! Meg som Helseminister! Det første jeg ville gjort er å legge ned de regionale helseforetakene. Så mye helsekroner som går med til administrasjon og direktørlønninger. Fastlegekrisa ville og stå langt oppe på prioriteringslista, og sykepleiemangelen, eldrebølgen. Vi trenger en langt bedre eldreomsorg i mange kommuner, brillestøtte, BPA ordningen…. Lista blir bare lengre og lengre.

Jeg spretter opp av senga og begynner raskt å pakke. Hvem har tid til å sitte her i fjellheimen?Jeg har jo blitt Helseminister!  Allan sender sikkert en sånn der svart bil med sjåfør opp hit hvert øyeblikk.

Jeg leser innlegget til Allan en gang til for å se om det står noe om hvor raskt vi skal tiltre.

Da var regjeringen utnevnt, og de som har fått ministerpost, må pusse skoene og gjøre seg klar til å spasere over slottsplassen, selvsagt bak statsministeren sin, som seg hør og bør, må gå først.  Jeg er fornøyd med sammensetningen.  Synes regjeringen har blitt en fantastisk bra sammensatt gjeng av mye rart…..ehh høyt kvalifiserte folk.  Jeg tenker vil stiller liste til neste Stortingsvalg, og feier de etablerte partiene av banen.  Dere må altså vente litt før jeg kommer til makten altså, alt må nesten foregå etter de parlamentariske spillereglene og dere må vente til neste valg før jeg tar over, men husk at den som venter på noe godt venter ej forgjeves:)   Dere kan jo forkorte ventetiden med noen hurrarop!  Tre ganger hurra for regjeringen Allan Kristensen…..hurra….hurrrraaaaa….hurrrrrraaaaaaaaa!!!!!  Ta gjerne noen ekstra hurrarop senere hvis dere får lyst:)

Litt nedslått synker jeg ned på senga. Det kommer til å gå både vinter og vår en hel haug med ganger før den svarte bilen kommer. Jeg må vente helt frem til 2025 for å bli Helseminister.

Da slår en tanke ned i denne blodrøde kjerringa enkelte ynder å hevde er fra voldsvenstre. Jeg er egentlig et fredelig menneske og ordet er mitt våpen men…Tror dere jeg klarer å få Allan med på en aldri så liten væpna revolusjon? Ja bare for å få litt fortgang i planene.

 

6 kommentarer
    1. Jeg tenker at du og Aud Marit fint kunne delt den ministerposten. Jeg er helt sikker på at dere ikke ville tatt vekk brillestøtten fra små barn (hvor smålig må en egentlig være for å i det hele tatt komme på noe slik?) eller gjeninnført karensår for de som har gått på AAP i 3 år (og her kan man lure på hvor onde folk må være for å innføre noe slik?)
      Den ene ministeren etter den andre hos flere regjeringer har jo vist at de ikke duger i det hele tatt!

      1. Er sikker på at Aud Marit og jeg ville utfylle hverandres kompetanse på en god måte. Og nei vi ville ikke fjernet brillestøtte eller innført karensår for AAP.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg