To damer på kafé

Har dere hørt vitsen, eller hva jeg skal kalle det, vel den går omtrent som slik:

To menn i 20-årene møtes for en prat. “Du skulle sett den lekre dama jeg traff i går!” starter den ene samtalen med …

Så treffes de to igjen når de er i 50-åra. “I går hadde jeg en utrolig deilig middag med en praktfull amaronevin..” Slik innledes samtalen denne gangen.

De to møtes igjen tretti år senere. De er nå i 80-åra. Nå innledes samtalen slik:”I dag morges hadde jeg en utrolig deilig avføring…..”.

I går var jeg på kafé sammen med en bekjent. Ja  hun er noen år eldre enn meg. Plutselig satt hun og snakket om avføring mens jeg satt der og koste meg med kaffe-latten min.  Jeg tenkte: “Hjelp, nå er jeg virkelig blitt gammel! Her sitter jeg og koser meg med en kaffekopp og hyggelig prat om avføring.”

Jeg tror det haster med å få orden på eldreomsorgen her i kommunen. En kan jo risikere å bli bruker før en vet ordet av det. Lurer forresten på om mine medpolitikere i Hovedutvalget for Helse Omsorg og velferd og i kommunestyret forstår at når vi snakker om morgendagens eldreomsorg så er det vår egen fremtid vi planlegger. Det er mange av politikerne som er langt eldre enn meg.

4 kommentarer
    1. Huff!😱
      Det blir nok litt oppvåkning for mange når de selv kommer på sykehjem og må ta innover seg hvordan tingenes tilstand egentlig er.
      Skal vi få det bedre når vi havner der, må vi sannelig jobbe med nebb og klør nå.😨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg