Villaen

Varmestua for de mest slitne rusmisbrukerne i byen er foreslått å konkurranseutsette. Man ønsker altså en konkurranse der den som mener at de kan gi kommunen den laveste prisen på denne tjenesten vinner.  Jeg vet ikke hva verdien på en sliten rusmisbruker er i 2022. Men jeg vet at hvis de som skal levere tjenesten leverer i tråd med hva en kan forvente så står det ingen ressursgruppe full av sterke stemmer klar til å kjempe for disse menneskene sine rettigheter. Trist, men sant. Nå ønsker altså kommunen å selge de til den som byr minst.

Møte i Hovedutvalget begynner snart.  Jeg skal sloss for at dette tilbudet ikke skal bli konkurranseutsatt. Jeg håper og tror at jeg får med meg Arbeiderpartiet og SV, men man kan aldri helt vite med Arbeiderpartiet her I kommunen. Jeg trenger og at jeg får med meg Senterpartiet for å få flertall. I Hovedutvalget er de enda mer uforutsigbare enn Arbeiderpartiet.

Jeg er godt forberedt. Jeg har argumentene klare – og nedskrevet. Jeg kommer til å snakke om brukermedvirkning, om lov om offentlig anskaffelser og om mangler i saksfremlegget.  Hadde det ikke vært for at saken har blitt utsatt en gang allerede fordi saksfremlegget er gor tynt, ville jeg gå for utsettelse til vi fikk et bedre beslutningsgrunnlag.  Men dette et vel det “bedre” beslutningsgrunnlaget vi etterlyste for 10 måneder siden. Jeg er ikke imponert!

Nå må jeg stikke, ønsk meg lykke til.

 

4 kommentarer
    1. Håper du fikk gjennomslag, for det der er jo ikke greit! Det er mye å kjempe for – og viktig at noen kjemper for grupper som trenger det! Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg