Zipliner ned Vikersundbakken

Har du noengang lurt på hvordan det ville være å sette utfor for eksempel verdens største skiflygningsbakke eller en annen hoppbakke? Vel det har jeg. Skihopp er nemlig en av  de ytterst få idrettsgrener som fasinerer meg.

Verdens største skiflygningsbakke, Vikersundbakken, har i år montert zipliner og det kan jo gi folk som aldri ville drømme om å sette utfor en slik bakke med ski på beina en følelse av hvordan det er å sette ut for fra tårnet i skibakken  og håpe på å sette perfekt nedslag når man når sletta.

Så i dag dro vi av sted til Vikersund, Gamle Gubben Grå, Yngste Sønn  og jeg. Yngste Sønn fikk nemlig en  tur med denne ziplineren i gave fra oss til fødselsdagen sin tidligere denne uka. Og vi ville selvsagt være med og dele opplevelsen med han.

Du trodde vel ikke et sekund at denne kjerringa hadde tenkt å fly zipliner ned en skiflygningsbakke? Niks, njet. Jeg tror aldri jegville hs klart å sette utfor.  Hadde ikke klart å slippe bakkekontakten kan du si. Drømme om det ja, men klare å gjennomføre det  Nei. Gamle Gubben Grå har det på samme vis. Han ble stående fast på et sånt platå i klatreparken Høyt og Lavt når vi var der med ungene for noen år siden. Klarte ikke å hoppe utfor kanten og måtte til slutt klatre ned stigen.

Yngste Sønn derimot har ingen slike problemer og tok utfordringen på strak arm. Ingen høydeskrekk å spore  men så arbeider han da også som blikkenslager i et taktekkerfirma.

 

12 kommentarer
    1. Håper han har respekt for høyder! Har heller ikke spesielt høydeskrekk, men høyderespekt 😉 Så jo dødskult ut, heldige yngste sønn! Kul gave å gi da, skal jeg merke meg hvis jeg trenger noe spesielt til noen en gang 💡

    2. Så moro! Hadde aldri turt selv, men kult at andre tør! Det var en fin gave som sikkert vil bli husket i lang, lang tid 🙂

    3. Det hadde vært utrolig morsomt – men jeg synes det er litt vel dyrt…så det blir nok med tanken for meg…

    4. Så bra at de har montert en slik for de som tør, – sikkert litt av en opplevelse! Jeg liker heller ikke høyder, så hadde ikke tatt sjansen! Kjenner forøvrig ei bestemor, på vår alder, som tok den i sommer. 😊

    5. Åhh, det ser råkult ut!!
      – Ikke sånn å forstå at jeg ville satt utfor med ski på beina, da dette ville innebåret at jeg var suicidal, men å nyte utsikten. og eventuelt fire/rafilere meg ned eller noe, hadde virkelig vært noe! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg