1. Julegave kjøpt

Ja, jeg vet slike innlegg er bare irriterende. Vi er i Juli. Det er nesten 5 måneder til jul. Snakk om å leve livet på forskudd.

Men jeg var ikke på julegavehandling i juli. Jeg er som folk flest opptatt av is, sol og kanskje litt sopp-plukking på denne tiden av året. Og shopping. Og på min runde i byen i dag var jeg innom og kikket på ting som var på salg. Sånn gjør man jo, selv om man kanskje ikke skal ha noe. På et bord med varer til halv pris lå en “ting”. Kan jo ikke si hva, det skal jo være en gave. Denne tingen fikk meg til å tenke på en person som står på julegavelista. Den ville passe så godt i gave til vedkommende. Så da kjøpte jeg den like godt. En gave mindre å tenke på når jeg panisk flyr rundt og må finne de siste gavene sånn lillejulaften eller der omkring. Denne personen er gjerne en gjenganger på lista over de det er vanskeligst å finne på noe til. Nå har jeg handlet, og det noe jeg tror faller i smak.

Jeg håper å dumpe over flere slike julegaver i månedene som kommer. Det sparer meg for tid i desember. Tid jeg kan bruke på å bake julekaker, lage julepynt eller bare kose meg med gløgg og pepperkaker. Jeg tar ikke jula på forskudd. Jeg frigir tid og penger til å kose meg i julestria.

Jeg fant og en bursdagsgave på ett sånt salgsbord. Bursdagsgave til meg selv. Jeg har bursdag om en måneds tid. Den vil jeg vise dere i et senere innlegg, og samtidig fortelle om en plan jeg har.

9 kommentarer
    1. Ha-ha, ja du så jo mitt innlegg i dag. Snakk om… 😀 Men hvis man bare snubler over noe, så er man jo ikke ute FOR å tenke alt i forkant. Det bare SKJEDDE! 😀

      1. Ja, det bare skjedde. Jeg bare så tingen og tenkte på en i slekta umiddelbart. Da jeg kom hjem og viste greia til Gamle Gubben Grå uten å si hvorfor jeg hadde kjøpt “tingen” så han: “Til XXX?” så ja. gaven er perfekt. Og nei, jeg var ikke ute og så etter julegaver, lette derimot etter bursdagsgave til Eldste Sønn – og nei denne gaven er ikke til han.

    2. Jeg tenkte faktisk på julegaver i går og hva jeg kunne tenke meg å kjøpe til folk 🙂 Det er lurt å være tidlig ute, da kan man nyte julekosen litt mer i stedet for å bare stresse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg