10 spørsmål og svar om meg – eller noen andre.

I et tidligere innlegg skrev jeg om Tom og at han hadde Spørsmålsrunde på bloggen sin. Så her får du dom lovet mine svar på Tom sine spørsmål.

Er jeg utdannet kokk?

Nei, jeg er absolutt ikke utdannet kokk, men jeg er gift med en. Jeg er utdannet radiograf.

Bruker jeg halvfabrikat eller ferdig produkter noen gang?

Oh yeh! Her brukes det både posesaus, grandis og halvstekte rundstykker både titt og ofte. Men vi lager minst like ofte maten helt fra bunnen av.

Kjøtt eller fisk?

Et vanskelig spørsmål for fisk er ikke en rett. Det samme med kjøtt. Stekt flesk med duppe, for eksempel, er jo kjøtt. Det er jeg ikke så begeistret for. En nydelig rett med kveite eller ørret er klart å foretrekke. Samtidig er det lite som måler seg med en god entrecôte… Jeg tror jeg må svare kjøtt.

Hvor er jeg fra?

Jeg er fra Åsa. Ei lita bygd innerst i Steinsfjorden. Der bodde jeg sånn i følge folkeregisteret til 1990. Da startet jeg mitt voksne liv.

Hvordan klarer jeg å være så positiv og blid hele tiden?

🤣🤣🤣Jeg tror få som kjenner meg liksom ville dra frem “positiv” og “blid” som de første adjektivene for å beskrive meg.  Men jeg kan faktisk være det og.

Stjeler jeg andre sine oppskrifter?

Jeg “låner” andres spørsmål og selvsagt også andres opskrifter. Ostepop-sausen Tom publiserte i går kveld for eksempel. Må garantert prøves ved en passende anledning. Men jeg utgir det ikke for å være mine oppskrifter og forsøker å oppgi hvor jeg har funnet dem.

Spiser vi all maten jeg lager, og hvorfor triller vi ikke ut døra?

Vi prøver å spise den maten jeg lager. Som regel går det relativt greit.

Selv om jeg ikke helt triller ut av døra synes det på figuren at jeg er gift med en kokk.

Er det noe mat jeg ikke liker?

Det er mye jeg ikke er begeistret for. Som risengrynsgrøt, oliven og stekt flesk med duppe. Så finnes det troen få ting jeg ikke klarer smaken av. Som vaniljesaus, lutefisk og kirsebærsaft.

Er det noe jeg ikke kan? Denne går igjen😂Er jo en talemåte da, men jeg svarer.

Det er utrolig mye jeg ikke kan. Som for eksempel synge, gå på line eller la meg styre av hva andre måtte mene eller tro om meg. Ishockey er også noe jeg ikke har peiling på.

Hvilken musikk jeg liker?

Jeg er ikke like “avhengig” av musikk son mange andre. Musikk er og litt avhengig av stemning. Når det er sagt så er min store musikalske idol Åge Aleksandersen. Ingen over, ingen ved siden!

Sånn, nå vet du enda litt  mer om meg. Regner med at du har blitt litt mer klok på hvem denne kjerringa er.

 

6 kommentarer
    1. Interessante svar her.🤗
      Jeg har nok mye på lista av mat jeg ikke liker og det er egentlig noe herk. Særlig når man får servert mat hos andre og må man helst bør være høflig og spise den.
      Åge Aleksandersen har laget svært mye god musikk!🤩🎸🎤

    2. Så artig å lese…liker det meste av det du ikke liker jeg.
      Men entrecote spiser jeg aldri..Men lutefisk, så nydelig..Og Flesk og duppe..
      Og oliven spiser jeg som snacks..
      Artig med slike spørsmål. Ikke feil med en kokk i familen.
      Da trenger man ikke bruke penger på dyre restaurantbesøk..Man lager jo bedre mat hjemme.

      1. Ja, man lager like god mat hjemme….
        En gang tok jeg med GGG ut på middag på bursdagen hans. Han bestilte biff. Medium rå. Han måtte sende inn biffen to ganger fordi den første var alt for stekt og den andre omtrent helt rå. Han var ikke fornøyd med den versjonen han spiste heller. Og vi var begge enige om at vi hadde spist langt bedre biff hjemme.
        Etter det tar jeg han bare med på asiatiske restauranter og bestiller mat han ikke helt vet hvordan skal smake…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg