Dagens loppefunn.

Både jeg og Gamle Gubben Grå elsker loppemarked.

Denne helgen er det korpset der niesa mi spiller og søstern min er ivrig korps-mamma som hadde loppemarked. Selvsagt møtte jeg og Gamle Gubben Grå opp for å støtte en god sak. Og det ble mange godbiter.

Her er litt av de flotte loppefunnene jeg kom hjem med.

Denne hvite fuglen fikk en vask før den ble satt opp på peisen sammen med resten av samlingen med hvitt nips.

Datteren skal ta mattematikk fra videregående som privatist i år og har oppnevnt meg som mattelærer. Da kan en lærebok være kjekkt. Det høres ut som en god unnskyldning. Men jeg skal være Ærlig å inrømme at jeg er en stor nerd og mattematikk var mitt fag da jeg for lenge lenge siden gikk på skolen. Måtte bare ha denne boka…..

En litt sliten smijernslampett fikk litt spraymaling

Nå er den klar for loftstua, trenger bare noen lampeskjermer med passende mønster. 

Ser etter noe storblomstrete retro-mønster fra 70 tallet.

To kurvstoler til å ha på trammen ble det og.. De er ikke så veldig fine, men utrolig gode å sitte i. Vi har hatt noen slitne stablestoler i pkastrotting som vel snart er 10 år gamle her, og de er hverken pene å se på eller gode å sitte i lenger. Siden Gamle Gubben Grå røyker, og trammen er hans røykehjørne, tilbringer vi litt tid der. Så nå kan han røyke og jeg legge ut om alle mine politiske betraktninger. Satt der i kveld med et lite glass rødvin og opplevde at to stykker tenåringssønner hentet to slitne stoler fra terassen og satt der sammen med oss.Koselig hadde vi det.

Brettet og kurven har fått en omgang med spraymaling. Bilder kommer når jeg får dandert de slik jeg tenker meg det., så følg med.  Rotting blomsterbordet har jeg ikke bestemt meg for hvilken farge jeg skal male. Så lenge har det fått plass på terassen med blomster på.

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Loppemarkeder er fantastiske! Så mye spennende på en plass… I tillegg til at det er billig, miljøvennlig, og har en historie bak seg man ikke vet! 🙂
      Synes det blomsterbordet var koselig 🙂

    2. Fine peisen! Godt at dere er TO som liker (“elsker” et et sterkt ord for meg!) loppis; vanligvis er det èn av partene som er hekta (:
      Ha en god søndagsnatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg