Krig på blogg -, huff så barnslig.

To av bloggerne som er veldig aktive her inne hevder at de blir hetset og at det er krig på Blogg.no.

Gud så barnslig voksne folk kan oppføre seg. Betyr det så mye for der å være øverst på topplista?  Jeg blogger fordi jeg liker å skrive. Liker å dele tankene mine med noen. Skal ikke si at jeg ikke bryr meg om folk leser det eller ikke, for selvsagt ønsker jeg at folk skal lese det jeg skriver.  Liker og å få kommentarer, men da saklige kommentarer ikke bare “digger bloggen din”, fin blogg kommenter gjerne tilbake etc. 

Disse to bloggkrigerne sletter alle bevis på at noen hetser dem. Ord mot ord.  Hva er hets? Hva er vanlig meningsutveksling? Merker meg at ingen av disse bloggerne som jo blir hetset for sine meninger har en eneste kritisk kommentar . Antagligvis blir de slettet.  Så hva er hets, og hva er bare uenighet? Har jeg skrevet noe som provoserer noen, noe som du er uenig i så kommenter det. Hvis kommentaren eller kritikken ligger på et saklig nivå er det da ingen grunn til å slette den. Uenighet skaper debatt. Debatt er sunt.  Er kommentaren så usaklig eller fornærmende at det grenser mot det injurierende, så må jo det stå for den som skriver det sitt ansvar. Den driter seg ut, ikke den som har skrevet bloggen.

Kanskje det ikke er krig (sterkt uttrykk) Kanskje det bare er forskjellige meninger, eller en snedig plan for å få flere lesere?

14 kommentarer
    1. Helt enig med deg. At det er godt voksne mennesker som holder på slik skjønner jeg ikke. Kan jo på en måte skjønne det med de unge her inne, men voksne folk…….nei, det skjønner jeg ikke 🙂
      Må ha utrolig lite og ta seg til når det er dette som opptar de mest. Ha en fortsatt fin kveld.

    2. Helt enig. Det er en dum måte å løse en konflikt på, og det kan også være med på å gjøre at andre tro det er mer “greit” å krangle over nett- noe som er veldig dumt, da folk har en tendens til å bli litt vel tøffe i trynet over nettet… Uff, nei. Kan ikke folk bare passe sine egne saker, respektere andre og huske på vanlig folkeskikk?

    3. Før du uttaler deg om denne krigen så kan de være greit å ha fakta på bordet ikke sant:) For det første; denne krigen ble startet av den andre bloggeren…det er det flere som vet. At hun velger å slette de innleggene får jeg ikke gjort noe med! Ja jeg har måttet blokkere vedkommende pga svært så ufine kommentarer…søppel hører hjemme i søplebøtta og ikke på bloggen. Og jeg er ikke den eneste den bloggeren herjer og har herjet med…..Om jeg ligger øverst eller nederst på statistikken…det bryr jeg meg lite om gitt! Det var viktig før, men ikke nå lenger.

    4. Blogg-krig ? Det er for ingenting å regne i forhold til hvordan noen bloggere har blitt hundset,hetset,trakassert og hatet for sine meninger og meningers mot.
      Det er umulig å ta de her kranglefantene seriøst når de ikke engang lar kommentarer de klager og syter over stå slik at andre kunne hatt en mulighet for å gjøre seg opp en mening,saklig og objektiv på bakgrunn av fakta.Her i dette tilfellet er jo fakta fjernet og det er helt latterlig.
      Språket disse bloggerne bruker og fjollete plakater klistret inn i hvert eneste innlegg,er hvilken som helst fjortis verdig.
      At motivet skal være å skaffe seg flere lesere faller tungt,da enhver som kan se,ser at lesertallene synker – og så tar man det personlig det også.Hva er galt med meg,leserne forsvinner og det MÅ være meg det er noe feil på….seriøst….
      Kom igjen alle de “damer” som mener dere fornærmet – dette er blogg – tenk på det.Blogg som i utgangspunktet er omtrent like seriøst som katta til Leif.
      Synskepeggys blogg har fått gjennomgå,stort sett fordi at noen få andre bloggere ikke liker synskepeggys meninger,blir så provosert over synskepeggys meningers mot og synskepeggys evne til alltid å være saklig,jo mer og sterkere angrep på synskepeggy,jo mer fokusert,saklig og objektiv blir synskepeggy – det er ikke alle som fikser det like godt.
      Men – bryr synskepeggy seg om det – nope.
      Denne bloggkrigen – som synskepeggy ikke er en del av – ser ut for meg til å bygge på reine fantasier og luftsslott,der finnes jo ikke et eneste “bevis” på trakassering,drittkasting og hets fra noen av partene i krigen….
      Ha en fin kveld 🙂
      Hilsen synskepeggy.

    5. synskepeggy: Nei, det var ikke din blogg eller deg jeg siktet til. Jeg leste bloggen til to av de som kriger, koste meg med det de skrev, men nå leser jeg ikke bloggene fordi de bare klager over at de er “forfulgt” og “hetset” Synd. For de hadde fine blogger.

    6. casahappy: Du er en av de jeg siktet til. Jeg virkelig koste meg med bloggen din. Oppussing av ditt drømmehjem, livet ditt som du tross alt var så fornøyd med. Primadonnastilen. Jeg koste meg. Du skriver bra -og underholdende.

      Hvem som startet krigen er for meg revnende likegyldig. “Det var hun som begynte..” “Nei, det var ikke meg. Det var hun..” Sånt hører hjemme i sandassa.
      Hev deg over den andre da vel. Fortsett å blogge som du gjorde før Blokker henne gjerne. Kast søppla der den hører hjemme, Men fortsett ikke krigen med å fylle innlegg etter innlegg om hvor hetset og forfulgt du føler deg. Det gir bare næring til krigen. Du er en god skribent. Du har en flott blogg, og jeg virkelig liker navnet på bloggen. Fortsett det gode arbeidet og hev deg over misunnelsen eller hva det er.

    7. Hahaha:) Må le av synskepeggy som påstår at hun er hetset enda hun er sååå sakelig!
      Siterer: Synskepeggys blogg har fått gjennomgå,stort sett fordi at noen få andre bloggere ikke liker synskepeggys meninger,blir så provosert over synskepeggys meningers mot og synskepeggys evne til alltid å være saklig,jo mer og sterkere angrep på synskepeggy,jo mer fokusert,saklig og objektiv blir synskepeggy – det er ikke alle som fikser det like godt.
      Nei nå må du rulle inn PIGGY! Du har aldri vært hverken saklig eller objektiv!
      Du “steiner” alle som ikke er enig med deg! Du er den værste bloggeren som noensinne har vært på blogg.no inkludert lortelarva Toril og dette skrømtet Inger! Sånne som deg skulle ha fått skriveforbud utstedt ved LOV:)
      Ha en lekker dag!

    8. jeg er den du veit!: I og med at dette eren kommentar på MIN blogg hadde jeg syntes det var hyggelig om du hadde stått frem med hvem du er og ikke bare skriver at jeg vet hvem du er for det veit jeg ikke.
      Anonyme feiginger har jeg lite til overs for!, og det forsterker min tro på at denne krigen er utrolig barnslig.
      Når jeg skrev at det ikke var synskepeggy jeg siktet til er det fordi jeg ikke leser bloggen hennes.den er for skrudd. Klarer ikke provosere meg engang.
      I Norge har vi lov om ytringsfrihet. Synskepeggy, du og alle andre kan skrive hva dere vil (omtrent)
      Jeg setter ytringsfriheten høyt, og lar også din hatske kommentar stå. Den sier mer om deg enn om noen andre.

    9. Det har du helt rett i, det var ufint av meg, unnskyld:)
      Jeg ble dessverre altfor provosert av SP sin kommentar, og skal jo ikke la det gå utover deg.
      Jeg tar fortsettelsen hos meg selv:)
      Slarva:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg