Politikk kan være frustrerende…..

Som lokalpolitiker og opposisjonspolitiker er det noen ganger mer enn frustrerende.  Så og i dag. 

Jeg vet at det forslaget til vedtak som ligger i saken er feil. 

Brukermedvirkning er bra. Vi bør opprette et brukerutvalg.  Jeg har som tillitsvalgt i spesialisthelsetjenesten og som styremedlem i helseforetak sett hvor viktig brukermedvirkning er. Hvor gode inspill brukerrepresentantene har Og at de er flinke til å se det praktiske i gjennomføringen av vedtak administrasjon og styret kanskje av og til kan mangle,.  Jeg argumenterer for mitt syn, men ser at jeg ikke når inn. Ser at de ikke skjønner hva jeg snakker om. Frustrerende.

En tin er å tape en sak fordi flertallet mener noe annet enn deg, men å tape en sak fordi de andre ikke forstår hva du mener, hva saken gjelder, hvordan det vil virke. Resten av opposisjonen og en fra posisjonen forsto hva jeg sa. De stemte for mitt forslag, men de andre forsto faktisk ikke hva jeg snakket om. Og jeg hadde ikke gjort leksa mi godt nok. Jeg klarte ikke å legge frem saken på en slik mårte at de forsto.. 

Frustrerende….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg